کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گازهایی که همسایگان از وزیر نفت گرفتند!

18 ارديبهشت 1392 ساعت 10:38

در روزهای گذشته و پس از دیدار وزیر نفت با وزیر امور خارجه هند در حاشیه هفدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و هند، خبرها همچنین از دیدار وزیر نفت با هیئت هایی از ترکیه و ترکمنستان حکایت دارد.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، طی هفته جاری وزیر امور خارجه ترکمنستان پس از دیدار با وزیر نیروی ایران، جلسه ای هم با وزیر نفت ایران داشته است.

در حالی که هیچکدام از پایگاههای اطلاع رسانی وزارت نفت از این دیدار خبری منتشر نکردند، پیگیری های خبرنگار تسنیم نیز از کسب اطلاع از جزئیات این دیدار بی نتیجه ماند.

همچنین خبرها از دیدار هیئتی از ترکیه با وزیر نفت ایران طی دو روز گذشته حاکی است.

افزایش صادرات گاز ایران به ترکیه، توافق بر سر قیمت گاز صادراتی، نحوه وصول مطالبات گازی ایران و همچنین بررسی امکان عبور خط لوله گاز صادراتی ایران به اروپا از خاک کشور ترکیه از مهمترین مباحث قابل طرح در مذاکرات فی مابین دو کشور بوده است.

از طرفی در صورت دیدار رستم قاسمی و مرشد مردوف – وزیر امور خارجه ترکمنستان – تهاتر گاز با کالا، محور این مذاکرات دوجانبه است.

مردوف دو روز گذشته در جمع خبرنگاران دلیل سفر خود به ایران را گسترش روابط اقتصادی با محوریت توسعه همکاری های دو کشور در زمینه انرژی عنوان کرد. حال باید دید آیا وزارت نفت از حضور وزیر امور خارجه ترکمنستان در تهران برای رایزنی و توسعه تجارت گازی دو کشور بهره خواهد گرفت.

همچنین حضور هیئتی از ترکیه به سرپرستی وزیر انرژی این کشور در تهران نشان دهنده چشم انداز مثبت تجارت گازی ایران و ترکیه خواهد بود.


کد مطلب: 285559

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/285559/گازهایی-همسایگان-وزیر-نفت-گرفتند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com