پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نامزدی که تنها به نفع مشایی کنار می‌رود/ کاندیداتوری با هدف شادکردن دخترها و پسرها

سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب: 285496
رفع مشكلات خبرنگاران با ميانجيگري مرتضوي،ثبت نام داوطلب هميشگي رياست جمهوري، هديه كواكبيان به كانديداي پيروز، ثبت نام بهروز وثوقي، ثبت نام وزير چهار دولت، ثبت نام يكي از قطب هاي انتخابات، و كانديدايي كه تنها با حضور مشائي كنار مي رود از جمله حاشيه هاي اولين روز ثبت نام از كانديداهاي يازدهيمن دوره انتخابات رياست جمهوري بود.
نامزدی که تنها به نفع مشایی کنار می‌رود/ کاندیداتوری با هدف شادکردن دخترها و پسرها
به گزارش جهان به نقل از مهر، صبح امروز با دستور مصطفي محمد نجار،‌ وزير كشور ثبت نام ازداوطلبان يازدهمین دوره انتخابات رياست جمهوري آغاز شد و كانديداها از دقايق اوليه نام خود را براي حضور در يك رقابت پرشور و داغ ثبت كردند. اما اولين روز ثبت نام كه با استقبال پرشور داوطلبان همراه بود حاشيه هاي جالبي داشت كه در ادامه مي خوانيم.
 
رفع مشكلات خبرنگاران با ميانجيگري مرتضوي

 
تنها دقايقي پس ازنشست خبري وزير كشور ثبت نام كانديداها در سالن  وزارت كشور آغاز شد اما نكته قابل توجه در ابتداي ثبت نام عصبانيت خبرنگاران و عكاسان از برخي ناهماهنگي ها و جلوگيري از حضورشان در سالن ثبت نام بود بود كه البته با حضور صولت مرتضوي رئيس ستاد انتخابات كشور در جمع خبرنگاران و بيان اين اعتراضات ، مشكلات رفع شد.
 
اولين كانديدايي كه ثبت نام كرد

 
اولين كانديداي نام آشنائي كه براي ثبت نام در همان دقايق اوليه و زودتر از خبرنگاران به سالن ثبت نام آمد صادق واعظ زاده معاون علمي اسبق احمدي ن‍ژاد و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بود.
 
كسانيكه لنكراني را در ثبت نام همراهي كردند

 
اما دومين چهره اي كه وارد وزارت كشور شد كامران باقري لنكراني بود كه تمامي اعضاي شوراي مركزي جبهه پايداري از جمله صادق محصولي، روح الله حسينيان، محمد سليماني، زهره طبيب زاده، پرويز داوودي معاون اسبق احمدي نژاد، علي اصغر زارعي و نادر قاضي زاده وي را همراهي كردند.
 
روحاني با هيات وزيران آمد

 
حسن روحاني كانديداي مستقل انتخابات رياست جمهوري كه به گفته اطرافيانش حمايت هاشمي را دارد با همراهي محمدباقر نوبخت نماينده سابق مجلس، علي يونسي وزير اطلاعات دولت اصلاحات، اكبر تركان وزير راه دولت سازندگي، نعمت زاده وزير صنايع دولت سازندگي براي ثبت نام به وزارت كشور آمد.
 
روحاني ابتداي سخن خود را در نشست خبري با اين شعر آغاز كرده كه "دريغ است ايران كه ويران شود كنام پلنگان و شيران شود".
 
وي وقتيكه در صحبت هايش به انتقاد از سياست هاي دولت فعلي مي پرداخت با احسنت احسنت گفتن همراهانش تشويق مي شود.
 
بدليل آنكه تنها سواد خواندن و نوشتن براي ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري كافي است؛ لذا اكثر كانديداهايي كه امروز براي ثبت نام به وزارت كشور آمده بودند از افراد عادي بودند.
 
ثبت نام داوطلب هميشگي رياست جمهوري

 
علي نصيري پيرمرد كفن پوشي بود كه از ساعات اوليه صبح در محل وزارت كشور حاضر شد و تا بعد از ظهر نيز همچنان در بين خبرنگاران بود و با آنها مصاحبه مي كرد. اين پيرمرد كه ظاهرا هر 4 سال يكبار به وزارت كشور مي آيد و براي انتخابات رياست جمهوري ثبت نام مي كند پرچم جمهوري اسلامي ايران به دست گرفته بود و همچنين سربندي از لااله‌الي‌الله نيز به سر داشت. نصيري دست گلي نيز به دست گرفته بود و هر گاه سالن خبرنگاران از كانديداهاي مشهور خلوت مي شد سعي مي كرد با شعار دادن توجه ها را به سمت خود جلب كند.
 
هديه كواكبيان به كانديداي پيروز

 
مصطفي كواكبيان ديگر كانديداي اصلاح طلب بود كه در روز اول ثبت نام به وزرات كشور آمد .اين كانديداي اصلاحات برخلاف ديگر كانديداي معروف بدون همراهي يك چهره آشنا به محل ثبت نام آمد. كواكبيان در پاسخ به اين سوال كه اگر در انتخابات پيروز نشديد چه عكس العملي نشان مي دهيد گفت: يك جعبه شيريني براي كانديداي پيروز خواهم خريد.
 
 اما با توجه به تعداد اندک كانديداهاي اين جريان ثبت نام دو نفر در روز اول آمار بالايي بود. با توجه به اينكه تمام اين كانديداها گفته اند در صورت كانديداتوري رهبران جريانشان از انتخابات كناره گيري مي كنند به نظر از ترس اينكه خاتمي و هاشمي به ميدان بيايند در روز اول ثبت نام كردند كه لااقل نام نويسي در انتخابات به دلشان نماند.
 
ثبت نام بهروز وثوقي

 
از جمله افراد ديگري كه امروز براي ثبت نام حاضر شدند بهروز وثوقي راد از ليدرهاي فوتبال بود. او كه با كت و شلوار مشكي و كلاه شاپكو و موهاي فرفري و ظاهري متفاوت به محل ثبت نام آمده بود گفت كه تحصيلاتش تا اول دبيرستان است و شعارش نيز ايران قهرمان ميشه خدا ميدونه كه حقشه است.
 
مناظره يك دندانپزشك با كواكبيان

 
يك دندانپزشك و يك استاد دانشگاه نيز افراد ديگري بودند كه حاضر شدند. اما نكته قابل توجه در مورد اين كانديداها اين بود كه در حدفاصل بين نشست خبري چهره هاي سياسي زماني كه جايگاه كانديداها كه ميكروفن هاي رسانه ها بر آن نصب شده بود ، خالي بود از فرصت استفاده كرده و شروع به سخنراني مي كردند.
 
البته اين آقاي دنداپزشك در زمان نشست خبري كواكبيان نيز شروع به سئوال و جواب در مورد يكشنبه سياه مجلس هشتم با وي كرد و و كواكبيان گفت ما مناظره نمي كنيم اينجا به سئوالات جواب مي دهيم.
 
اما استاد دانشگاه كه مي گفت جوان ترين كانديدا با 35 سال سن است چند بار تا بعد از ظهر پشت تريبون آمد و در مورد سياست خارجي و برنامه هايش  صحبت كرد كه البته اين موضوع باعث تفريح خبرنگاران شده بود و او كه خنده هاي خبرنگاران را ديد اعلام كرد براي مسكن و شغل و بيمه خبرنگاران نيز برنامه هايي دارد. البته اين ماجرا در نهايت باعث عصبانيت خبرنگاران كه نمي توانستند خبرهاي خود را با آرامش مخابره كنند شد.
 
ثبت نام وزير چهار دولت

 
محمد سعيدي كيا وزير چهار دولت پيشين نيز امروز براي ثبت نام در يازدهمين رقابت هاي رياست جمهوري به وزارت كشور آمد.
 
كانديدايي كه براي كانديداتوري از طرف خدا وحي شده بود

 
رسول الهياري متولد 1333 از ابهر كه فوق ديپلم داشت هم براي ثبت نام به وزارت كشور آمده بود. وي در پاسخ به اين سوال كه چه ويژگي در خود براي كانديداتوري ديديد؟ گفت:" خدا من را راهنمائي مي كند. من خيلي چيزها را مي دانم كه ديگران نمي دانند. از طرف خدا به من وحي شد كانديدا شوم ."
 
جوان ترين كانديداي امروز

 
جوان ترين كانديداي امروز متولد 1362 بود كه فوق ديپلم داشت. وي در مورد اينكه آيا شما مصداق رجل سياسي مذهبي به شمار مي آييد؟ گفت: "من تا به حال مسئوليت سياسي نداشتم، اما كارگر و كشاورز بودم و مشكلات مردم را درك كردم و مي توانم حرف مردم را بفهمم.
 
همكار قاليبافم پس رجل سياسي هم هستم

 
جوان ديگري كه متولد 1355 و كارمند شهرداري بود امروز به وزارت كشور آمد. وي كه فوق ليسانس جغرافيا داشت در مورد رجل سياسي بودنش گفت: من همكار قاليباف هستم، بنابران منم جزء رجل سياسي به شمار مي آيم.وي با بيان اينكه بايد به جوانان ميدان داد گفت: من نسل چهارمي هستم نسل اولي ها بايد بروند كنار تا نسل جديد وارد عرصه شود.
 
ثبت نام يكي از قطب هاي انتخابات

 
خسرو نصيرزاده دبيركل مجمع متخصصين ايران هم كه چندي پيش بطور رسمي اعلام كانديداتوري كرده بود، امروز براي ثبت نام به وزارت كشور آمد.وي با بيان اينكه تنها در صورت ورود هاشمي به انتخابات كنار مي رود گفت: اگر هاشمي نيايد انتخابات دو قطبي شده و به مرحله دوم كشيده مي شود كه يكي از قطب هاي آن من و قطب ديگر رقيب اصلاح طلبم است.
 
وي همچنين دليل كانديدا شدنش را باز شدن راه براي ورود دبيران كل احزاب سياسي به عرصه انتخابات خواند و افزود: مجمع متخصصين ايران سومين حزب سياسي كشور است.
 
كانديداي جوان ديگري كه متولد 1360 بود و مهندسي بهداشت محيط زيست داشت امروز به وزارت آمد. وي در مورد ويژگي هايش نيست به ديگر كانديداها گفت: من خوش تيپ و جوان هستم و مي خواهم اولين رئيس جمهور "كرد" ايران شوم مانند بارزاني در عراق.
 
كانديدايي كه تنها با حضور مشائي كنار مي رود

 
اما ترافيك ثبت نام كانديداها از ظهر كم شد و تعداد اندكي از مردم غير مشهور براي ثبت نام به وزارت كشور مراجعه كردند. در اين ميان حضور كانديدايي كفن پوش كه عكس احمدي نژاد و پرچم ايران را در دست داشت توجه خبرنگاران را به خود جلب كرد.
 
وي كه شعر مشائي احمدي نژاد ديگر است سر مي داد گفت: تنها در صورت كانديداتوري مشائي از عرصه انتخابات كناره گيري مي كنم.
 
كانديداتوري براي شادي دخترها و پسرها!

 
همچنين قاسم شعله سعدي كه نمايندگي مجلس سوم و چهارم را در كارنامه خود دارد و مدتي به دلايل سياسي در زندان اوين بود هم امروز براي انتخابات رياست جمهوري ثبت نام كرد. وي در مورد اهداف و دغدغه هايش گفت: جوانان بايد شاد باشند و پسرها و دخترها بايد به خيابانها بيايند و شادي كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *