سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
در جلسه غیرعلنی مجلس مطرح شد؛

پاسخ عجیب بهمنی درباره ارز دارو/ غضنفری: بانک‌ها مقصرند

سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 285375
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز (سه‌شنبه) برای بررسی افزایش قیمت کالاهای اساسی گفت که وزیر صنعت عدم همکاری‌ها بانک‌ها با بخش تولید و صنعت را از مهمترین مشکلات تامین ارز کالاهای اساسی عنوان کرده است.
پاسخ عجیب بهمنی درباره ارز دارو/ غضنفری: بانک‌ها مقصرند
به گزارش جهان، در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی علل افزایش قیمت کالاهای اساسی رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اختصاص ارز برای واردات کالاهای اساسی صحبت کردند.

شهباز حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: پیرو نوسانات قیمت‌ها به ویژه در مورد کالاهای اساسی جمعی از نمایندگان از رییس مجلس شورای اسلامی تقاضا کردند جلسه غیرعلنی با حضور مسوولین دولت برگزار شود تا هم اظهارات آنها و هم نمایندگان مجلس مطرح شود.

به گفته حسن‌پور، صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی نیز در این جلسه وضع تولید محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی مثل مرغ،‌ تخم‌مرغ و گوشت را خوب و بدون اشکال توصیف کرده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین یادآور شد: آقای غضنفری، وزیر صنعت نیز در حال طرح مواردی در این باره است و معتقدم عدم همکاری‌ها با بخش تولید و صنعت تامین ارز مورد نیاز برای کالاهای اساسی را با مشکل مواجه کرده است.

بهمنی: لا یکلف الله نفساً إلا وسعها
 
در همین حال، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات بهمنی در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گفت: بهمنی از عدم اختصاص ارز مرجع برای واردات دارو خبر داده است.

به گزارش جهان به نقل از مهر، این نماینده که می خواست نامش فاش نشود گفت: در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی از عدم اختصاص ارز مرجع برای واردات دارو خبر داد و در جواب به اعتراض نمایندگان در این خصوص گفت لا یکلف الله نفسا الا وسعها.

وی  ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد که برای واردات کالاهای اساسی ازجمله روغن و کنجاله ارز مرجع در اختیار واردکنندگان قرار داده شده است.

وی افزود: اما شواهد و قرائن حاکی از عدم اختصاص ارز مرجع برای واردات کالاهای اساسی است.

توضیحات بهمنی درباره ارز مجلس را قانع نکرد

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی هم خبر داد که توضیحات بهمنی نمایندگان را قانع نکرد.

سید مهدی موسوی نژاد نماینده دشستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به جلسه غیر علنی امروز نمایندگان با مسئولین اجرایی پیرامون تورم و بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی گفت: در ابتدای جلسه رئیس کل بانک مرکزی به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد بانک مرکزی در ارتباط با اختصاص ارز مرجع به واردات دارو و مواد غذایی پرداخت که البته مطالب مطرح شده توسط وی مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *