کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در سپاه: تورم 50 درصدی دوران هاشمی را فراموش نکرده‌ایم

سپاه از هیچ نامزد انتخاباتی جانبداری نمی‌کند

17 ارديبهشت 1392 ساعت 7:52

بازگشت به زمان دولت کارگزاران و اصلاح طلبان رجعت است و این با حرکت یک ملت انقلابی پیشرو سازگاری ندارد. زمان کارگزاران، تفکر آنها ضربات زیادی به حرکت انقلاب وارد کرد.




به گزارش جهان، گرچه استاد مطهری را بیشتر با روز شهادت و یادکرد از معلمان گرانقدر می شناسیم، اما در سپاه پاسداران این شهید گرانقدر معنای عمیق تری دارد و آن، گره خوردن روز شهادت، با گرامیداشت عنصر مهمی چون عقیدتی سیاسی است. حجت الاسلام و المسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اگرچه تلاش کرد در گفتگو با مشرق، ترسیمی کامل از اهمیت این عنصر مهم در سپاه داشته باشد، اما مقام یک کارشناس و محقق تاریخی که مدتهای مدید درباره خطرات پیش روی انقلاب های صورت گرفته در تاریخ معاصر و سده های قبل تحقیق کرده، نیم نگاهی نیز به وضعیت فعلی کشور و انتخابات پیش رو داشت.

در اتاقی که همیشه نماینده ولی فقیه در سپاه، چفیه ای را به رسم عجیبن بودن پاسداری با این فرهنگ همراه دارد، به گفتگو نشستیم؛ همچون عجین بودن دو عنصر عقیدتی و سیاسی در سپاه.


حجت الاسلام علی سعیدی  در ابتدای این گفتگو درباره نامگذاری روز عقیدتی و سیاسی در سپاه همزمان با روز شهادت شهید مطهری گفت: شهید مطهری نماد اندیشه دینی، تفکر دینی و یک نظریه پرداز و ایدئولوگ همه جانبه دینی بود که در عصر خود توانست تأثیر بسیاری در دو عرصه معرفی همه جانبه گفتمان دینی مبتنی بر گفتمان نبوی و علوی و عرصه مقابله با گفتمان‌های انحرافی و التقاطی بگذارد.

وی با یادآوری تعدد گفتمان‌ها در یکصدسال اخیر افزود: یکی از این گفتمان‌ها گفتمان لیبرالی بود که متکی به اندیشه‌های غربی بود. تفکرات اومانیستی، انسان‌گرایی و سودگرایی، لذت‌گرایی مایه‌ها و مولفه‌های گفتمان لیبرالیستی است. دومین گفتمان، چپ مارکسیستی بود که در آن دوره با توجه به جدید بودن نظام سوسیالیستی جاذبه زیادی برای کشورهای مختلف داشت و چپ مارکسیستی، عراق، سوریه، مصر و الجزایر را درنوردیده بود و حزب بعث سوریه سوسیالیست بود، حزب بعث عراق مارکسیست بود، یمن، الجزایر و لیبی همه تحت تفکر چپ مارکسیستی قرار گرفته بودند. در ایران هم خیلی تلاش کرده بودندکه اندیشه مارکسیستی را در ایران تئوریزه کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه گفت: سومین گفتمان، گفتمان ناسیونالیستی بود چه ناسیونالیستی دولتی که رضاخان و محمدرضا پهلوی دنبال می‌کردند یا ناسیونالیتی ملی که نهضت آزادی و جبهه ملی دنبال می‌کرد. چهارمین گفتمان، گفتمان التقاطی بود یعنی تلفیق بین آموزه‌های دینی با آموزه‌های مارکسیستی یا آموزه‌های لیبرالیستی. پنجمین گفتمان، گفتمان دینی بود و عقبه گفتمان دینی عصر امامت و نبوت بود.

وی اضافه کرد: در یکصد سال اخیر ما اوج این گفتمان‌های انحرافی را در ایران و منطقه خاورمیانه شاهد بودیم. گفتمان پان عربیسم در مصر، پان ترکیسم در ترکیه و پان ایرانیسم در ایران.



عنصر سیاسی برای پاسدار بسیار اهمیت دارد

حجت الاسلام سعیدی در بخش دیگری از این مصاحبه در توضیح اهمیت رکن سیاسی در مباحث مربوط به عقیدتی و سیاسی نیز گفت: امکان دارد انسان نابینا باشد اما همه چیز را درست ببینید و در مقابل انسانی دیگر چشم داشته باشد اما منحرف شده و در چاله سیاسی سقوط و دچار انحراف شو لذا عنصر سیاسی برای پاسداران بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه برای یک مسلمان در نظام دینی برخورداری از فهم، بینش، درک و بصیرت سیاسی بسیار ضروری است، گفت: بسیاری از خواص که به چالش افتاده‌اند به خاطر فقدان بصیرت است. ابوموسی اشعری و یا بلعم باعورا به دلیل عدم فهم سیاسی سقوط کردند. در عصر نبوت و امامت خیلی از خواص سقوط کردند به خاطر اینکه فهم سیاسی نداشتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: در سپاه به دلیل داشتن مأموریت های مختلفی چون مقابله با ضدانقلاب، جریان انحرافی و دشمن، اهمیت بصیرت افزون است. چون دشمن از شیوه‌های مختلف برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کند، پاسداران باید در اوج بصیرت باشند که بتوانند در شرایط لازم با هر نوع فتنه و انحرافی مقابله کنند.

یکی از قوی‌ترین بخش‌های سیاسی کشور بخش سیاسی سپاه است

نماینده ولی فقیه در سپاه در توضیح کارهای انجام شده برای بصیرت افزایی در سپاه خاطر نشان کرد: ما در این زمینه کارهای زیادی را انجام داده‌ایم چراکه یکی از قوی‌ترین بخش‌های سیاسی کشور بخش سیاسی سپاه است که از قدیم‌الایام این فعالیت را داشته است.

وی در تشریح اقدامات انجام شده گفت: ما در مرحله اول خبررسانی می‌کنیم چون خبر یکی از راهکارهای ورود انسان به تحلیل است و دوم اینکه راهکارهای تقویت بنیه تحلیل را هم پیش‌بینی کرده‌ایم. به عنوان مثال جریان شناسی تاریخ معاصر که کمک به بصیرت انسان‌هاست، جریان شناسی اندیشه‌های تاریخ معاصر که بسیار کمک می‌کند به بصیرت پاسداران و ارائه تحلیل که کمک می‌کند به بازپروری ذهن فرد.

برگزاری 80 تا 100 هزار نشست سیاسی در طول سال

وی همچنین افزود: یکی دیگر از کارها، برگزاری نشست‌های سیاسی است. به طور میانگین ما در سال 80 تا 100 هزار نشست سیاسی برگزار می‌کنیم و اکنون نیز بر حسب اقتضا این کار را برای اینکه بتوانیم مجموعه پاسداران و بسیج فعال و ویژه را در شرایط مختلف از آخرین تحولات سیاسی مطلع کنیم انجام می‌دهیم.

سعیدی با یادآوری اینکه پاسداران باید نسبت به دشمن داخلی و خارجی هوشیار و آگاه باشند، گفت: برنامه‌های ما شامل خبررسانی، تحلیل، نشست سیاسی و عرضه کتاب‌هایی است که نوشته‌ایم. به طور مثال درمورد حادثه سال 88 دو کتاب قوی نوشته‌ایم با نام‌های عبور از فتنه 88 1 و 2.

سپاه از هیچ نامزد انتخاباتی جانبداری نمی‌کند

حجت الاسلام سعیدی در تشریح برنامه‌های سپاه برای برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات گفت: هر پاسداری به عنوان شهروند جمهوری اسلامی و وفادار به آرمان‌های نظام وظیفه شرکت در انتخابات را دارد. از دیگر وظایف سپاه امنیت در انتخابات است که اگر نیروی انتظامی درخواست کند، سپاه دریغ نخواهد کرد اما در رابطه با رأی دادن، فقط پاسداران را ارشاد می‌کنیم و معیارها، ضوابط، تدابیر رهبری و حضرت امام را بیان می‌کنیم اما ابداً وارد مصداق نمی‌شویم و به خود پاسداران واگذار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: پاسداران ما از فهم و درک بالایی برخوردار هستند که وقتی معیارها، ضوابط و رهنمودهای رهبری را می‌بینند خودشان به سمت انتخاب اصلح و بهینه برای پاسداری از انقلاب خواهند رفت.


تدابیر رهبر انقلاب چراغ راه هر فرد مسلمان است

این مسئول عالی رتبه سپاه همچنین درمورد انتخابات پیش رو گفت: ما تجربیات تلخ و شیرینی را پشت سر گذاشته‌ایم، جامعه ما نباید اشتباهات گذشته را تکرار کند. رهبر معظم انقلاب فرمودند: "رئیس جمهور آینده باید مزایای دولت‌های پیشین را داشته باشد اما معایبش را نداشته باشد." این تدبیر چراغ راه و نقشه‌ای است برای هر فرد مسلمانی که خودش را پیرو ولایت می‌داند. راه صحیح این است که ما تدابیر رهبری را دیده و مسیری که ایشان انتخاب کرده را ادامه بدهیم و معایب و محاسنش را مقایسه کنیم.

وی تاکید کرد: بنده نظرم این است که خطری که در کمین همه انقلاب‌ها بوده رجعت است. یعنی بازگشت به عقب، بازگشت به قهقرا؛ همان اتفاقی که در انقلاب موسی بن عمران و پیامبر افتاد. بعد از پیامبر جامعه برگشت به عصر جاهلیت. درست است که یک سری شاخصه‌های عصر جاهلیت را نداشت ولی محتوا، محتوای عصر جاهلی بود.

در دولت دهم شاهد یک سری واخوردگی، انحراف از شعارهای اصلی و ارزشی بودیم

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به سه دوران کارگزاران، اصلاح طلبان و اصولگرایان گفت: در دولت نهم ما امتیازات بسیار خوبی را شاهد بودیم اما در دولت دهم بود که ما شاهد یک سری واخوردگی، انحراف از شعارهای اصلی و ارزشی بودیم.

وی اضافه کرد: مردم ما باید به جلو بروند و به عقب برنگردند. یعنی رئیس جمهور بعدی باید از توان بالای مدیریتی، ظرفیت ولایتمداری بالا، از ظرفیت ارزشی بالایی برخوردار باشد. بتواند کشور را از این مرحله عبور، مسئله تورم و معیشت مردم را حل و گام‌های بلندی را برای اتمام پروژه‌هایی که زمین مانده است بردارد.

تفکر کارگزاران ضربات زیادی به حرکت انقلاب وارد کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: بازگشت به زمان دولت کارگزاران و اصلاح طلبان رجعت است و این با حرکت یک ملت انقلابی پیشرو سازگاری ندارد. زمان کارگزاران، تفکر آنها ضربات زیادی به حرکت انقلاب وارد کرد.

وی ادامه داد: بخشی از محسنات دوره کارگزاران، سازندگی بود ولی خلاء فرهنگی مشهود بود. اصلاح طلبان زاویه‌های زیادی با تفکرات حضرت امام داشتند. در روزنامه‌ها، مجلات و صحبت‌هایشان ما نسبت به آزادی، جامعیت دین زاویه‌های زیادی را شاهد بودیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پیرامون معضلات دولت‌های پیشین گفت: ما باید جبهه‌هایی که در برابر تفکر امام و رهبری زاویه دارند را به طور متوازن ببینیم. بزرگ کردن یک جریان و ندیده گرفتن جریان دیگر به ما ضربه می‌زند.

حرف‌هایی که آقایان آن روزها زده‌اند هنوز در ذهن بسیاری هست

سعیدی با بیان اینکه از ورود مجدد تفکر تکنوکراتی کارگزاران به قوه مجریه نگرانی داریم ، گفت: حرف‌هایی که آقایان آن روزها زده‌اند هنوز در ذهن بسیاری هست، تورم 50٪ دوران آقای هاشمی، تبدیل شدن دوران خدمتگزار به دولت کاسب که هر وزیری خودش پول درمی‌آورد و خودش خرج کند با هیچ منطق سازگاری ندارد.

وی اضافه کرد: اقتصاد آزاد جزء برنامه‌های آن روز بود در برابر آزادی اقتصادی. حضرت امام و رهبری معتقدند به آزادی اقتصادی بودند. دولت موسوی می‌گفت اقتصاد دولتی، دولت آقای هاشمی می‌گفت اقتصاد آزاد، عرضه و تقاضا؛ تز آدام اسمیت. این با آزادی اقتصادی که مقام معظم رهبری می فرمایند تفاوت دارد.


کد مطلب: 285333

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/285333/نماینده-ولی-فقیه-سپاه-تورم-50-درصدی-دوران-هاشمی-فراموش-نکرده-ایم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com