شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اقدام به خودکشی نوجوان اسیر فلسطینی

يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 285035
وکیل وزارت اسرای فلسطین فاش کرد که یکی از نوجوانان اسیر فلسطینی در بند زندان «مجدو» رژیم صهیونیستی به دلیل مشکلات روحی-روانی سعی داشت خودکشی کند.
اقدام به خودکشی نوجوان اسیر فلسطینی
به گزارش جهان به نقل از فارس و خبرگزاری سما، «هبه مصالحه» با اشاره به تلاش یکی از نوجوانان اسیر فلسطینی برای خودکشی گفت که با وی ملاقات کردم و وی به مدت سه روز بر روی تختش بدون هیچ حرکتی نشسته و با هیچ کس حرف نمی‌زند و به مدت دو روز نیز بدون غذا مانده و شب‌ها تا صبح نمی‌خوابد و فقط از خودکشی حرف می‌زند.

وی افزود که در اتاق این نوجوان یک طناب بلند پیدا شد که نشان می‌دهد وی قصد خودکشی داشته است و پزشک زندان نیز در جریان ملاقات وی گفت که این نوجوان از بیماری روانی رنج می‌برد.

مصالحه در ادامه گفت که کودکان اسیر فلسطینی با مشکلات روانی خطرناکی مواجه هستند که در نتیجه شکنجه، اهانت و سرکوب از سوی زندانبانان صهیونیست به آن دچار شده‌اند و در این باره به نمونه‌هایی از این کودکان اشاره کرد:

«عبدالله عمر محمد سلامه» (16 ساله) از اهالی اردوگاه بلاطه در نابلس در روز 27/9/2012 به بازداشت درآمد و 30 روز در سلول انفرادی در حبس بود.

سلامه در این باره گفت که نظامیان صهیونیست به منزل آنها یورش آورده و او را از خواب بیدار کرده و دستانش را از پشت با دستبند پلاستیکی و چشمانش را نیز بستند و در داخل جیپ انداخته و شروع به کتک زدن کردند.

سلامه افزود که وی را به اردوگاه بازجویی در الجلمه بردند و بازرسی بدنی به صورت برهنه از وی به‌عمل آوردند و به مدت 30 روز در سلول انفرادی او را حبس کردند و در این مدت هر روز او را به اتاق بازجویی آورده و ساعت‌های طولانی از او در حالی که دست و چشم و پای بسته بر روی یک صندلی نشسته بود، بازجویی می‌کردند.

«معاذ اسحق احمد شحاده» (16 ساله) از اهالی اردوگاه بلاطه دیگر نوجوان اسیری است که در تاریخ 3/3/2013 در ایست نظامی حواره بازداشت شد.

وی می‌گوید که نظامیان صهیونیست به من حمله کرده و مرا به زمین انداختند و به طرز وحشیانه‌ای با دست و پا و قنداق تفنگ مرا کتک زدند سپس دست‌های مرا با دستبند پلاستیکی بسته و چشمانم را نیز بستند و به داخل جیپ نظامی انداختند و باز هم مرا کتک زدند و پس از آن نیز به مرکز بازجویی در شهرک ارئیل و در زندان حواره منتقل کردند.

«سمیر داوود ابوسبیتان» (16 ساله) از اهالی شهرک الطور در استان قدس نیز در تاریخ 29/3/2012 بازداشت شده است و به مدت 19 روز از وی در بازداشتگاه المسکوبیه بازجویی کردند در حالی که دستان وی بسته بود و او را بر روی یک صندلی به مدت ساعت‌های طولانی بسته بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *