جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۲

بمباران شبانه دمشق، توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی/ تماس پوتین با اوباما

حرکت کشتی‌های جنگی روسیه به سمت سوریه
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 284974
تلویزیون سوریه اعلام کرد که انفجارهایی که در منطقه «جمریا» در نزدیک منطقه الهامه در ریف دمشق به وقوع پیوسته ناشی از حمله موشکی اسرائیل بوده است.
بمباران شبانه دمشق، توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی/ تماس پوتین با اوباما
به گزارش جهان به نقل از فارس و شبکه روسیا الیوم، یک رشته انفجارها صبح امروز در دمشق پایتخت سوریه روی داد که شدیدترین آن به گفته اهالی منطقه پشت منطقه«جبل قاسیون» به وقوع پیوست.

تلویزیون سوریه اعلام کرد که این انفجارها در منطقه «جمرایا» در نزدیکی منطقه الهاویه در ریف دمشق روی داده است که ناشی از حمله موشکی اسرائیل بوده است.

گزارش های اولیه حاکی از آن است که این انفجارها یک مرکز تحقیقات علمی در دمشق را هدف قرار داده است که تلفات جانی به همراه داشته است.

خبرنگار فارس از دمشق گزارش داد که صدای سه انفجار قوی در منطقه الهامه و قدسیا در دمشق شنیده شده است.

از جزئیات این انفجارها گزارشی منتشر نشده است. بر اساس این گزارش، صدای انفجارها در مناطق مختلف دمشق به گوش می رسد.


شبکه خبری الاخباریه سوریه گزارش داد که چندین انفجار ساعت سه به وقت محلی در منطقه الهامه در دمشق روی داده است و بر اساس این گزارش، برق بخشی از مناطق دمشق قطع شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام مسئول بلندپایه آمریکا نیز حمله جنگنده های اسرائیلی به مرکز تحقیقات علمی سوریه در نزدیکی دمشق را تائید کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه سانا هم گزارش داد که مرکز تحقیقات علمی سوریه هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

تلویزیون سوریه در گزارشی اعلام کرد که این حمله با هدف روحیه دادن به تروریست‌ها بوده است.

برخی گزارش‌ها از تلفات جانی این حمله رژیم صهیونیستی به سوریه حکایت دارند.

منابع امنیتی سوریه به شبکه خبری المنار اعلام کردند که هواپیماهای اسرائیلی مناطق"الهامه"، جمرایا و جبل قاسیون در اطراف دمشق را بمباران کردند.



واکنش روسیه

در همین حال، خبرگزاری روسی 'اینترفاکس' گزارش داد؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح امروز در پی حملات رژیم صهیونیستی به سوریه با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا تماس تلفنی برقرار کرد.

خبرگزاری روسی 'اینترفاکس' هم نوشت؛ در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه، روسیه کشتی‌های جنگی خود را از دریای سیاه به سمت بندر طرطوس سوریه می‌فرستد.

این در حالی است که سفارت اسرائیل در واشنگتن و نیز سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از اظهار نظر درباره حملات اخیر خودداری کرده‌اند.

فیلم/بمباران از نمایی دیگر

این در حالی است که سفارت اسرائیل در واشنگتن و نیز سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از اظهار نظر درباره حملات اخیر خودداری کرده‌اند.
آماده‌باش کامل در مرزهای فلسطین اشغالی/ احتمال سقوط دو جنگنده اسرائیلی

منابع آگاه از برقراری حالت آماده باش کامل در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان و سوریه در پی حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه خبر می دهند.

به گزارش جهان به نقل از مهر و شبکه سوری "سما"، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: در حمله هوایی بامداد امروز به سوریه ارتباط با دو خلبان حاضر در یکی از جنگنده های ارتش اسرائیل قطع شده است.

بنابراین گزارش، "شموئیل عازار" و "ایسون گری" دو خلبان حاضر در این جنگنده بوده اند که اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

از سوی دیگر کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: در پی حملات هوایی به سوریه امروز در اکثر مناطق اسرائیل به ویژه در نقاط مرزی با لبنان و سوریه حالت آماده باش برقرار شده است.

همچنین در پی احتمال پاسخ متقابل جنگنده های سوری به حمله اخیر، آژیر خطر در اکثر مناطق فلسطین اشغالی به صدا درآمده و از ساکنان خواسته شده در پناهگاهها پناه بگیرند.

برخی منابع صهیونیستی اعلام کردند: در پی حملات یگان دفاع هوایی سوریه دو جنگنده اسرائیلی سقوط کرده اند.

اوباما: اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند

رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی با حمایت از تجاوزات اسرائیل علیه سوریه، اعلام کرد: اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند و جلوی انتقال تسلیحات از سوریه به حزب الله را بگیرد.

به گزارش جهان به نقل از مهر، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در گفتگو با شبکه آمریکایی تلموندو (اسپانیایی زبان) اظهار داشت: اسرائیل حق دارد برای حمایت از خودش از انتقال تسلیحات از سوریه به حزب الله جلوگیری کند.

وی با طفره رفتن از تایید حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه، اعلام کرد؛ نمی خواهم درباره آنچه روز گذشته در سوریه رخ داده صحبت کنم.

اوباما افزود: ما با اسرائیل هماهنگی کاملی داریم و متوجه هستیم که آنها در نزدیکی سوریه و لبنان قرار دارند.

اظهارات اخیر اوباما در حالی است که جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز با نفوذ به حریم هوایی سوریه چند مرکز تحقیقاتی، موشکی و امنیتی را هدف قرار دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
اسراییل انگار خیلی تمایل به پاسخ داره. سوریه چیزی برای از دست دادن ندارد باید جواب دندان شکنی بدهد تا قوا دارد و اسراییل هدفش به ضعف کشاندن و سپس حمله ور شدن است .
پدری که سال 76 پسرکاکل زریش خودکشی کرد
آقای روحانی بالفور این جنایت صهیونیست ها رومحکوم کن البته اگرمنزل شهدا تشریف برده اید و وقت این موضع گیری را ندارید حق باشماست