سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

صریح‌ترین انتقادامام‌جماعت مصر ازمرسی

شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۱۶
کد مطلب: 284669
شیخ مظهر شاهین امام جماعت مسجد عمر مکرم، موفقیت شیخ الازهر در زمینه آزادسازی 150 زندانی مصری در زندان های امارات را ستود و گفت او کاری کرد که دیگران قادر به انجامش نبودند.
به گزارش جهان به نقل از الیوم السابع، وی در خطبه نماز جمعه گفت: شیخ الازهر در موضوعی موفق شد که دیگران نتوانستند در آن موفق شوند، لذا الازهر باید بی طرف مانده و به هیچ گروه سیاسی وابسته نشود.

شاهین از ارتش مصر خواست به تغذیه خوابگاه های دانشجویی الازهر نظارت داشته باشد تا از موضوع مسمومیت غذایی دانشجویان به منظور مخدوش سازی وجهه شیخ الازهر سوء استفاده نشود.

وی همچنین از نیروهای سیاسی خواست قوه قضاییه ر ا به دور از فعالیت های سیاسی قرار دهند تا مردم اعتمادشان را به این دستگاه از دست ندهند چون اگر ارتش، الازهر و دستگاه قضایی سقوط کند، حکومت مصر نیز سرنگون خواهد شد.
 
این کنایه ها که متوجه محمد مرسی رئیس جمهور مصر و جماعت اخوان المسلمین بود، با استقبال نمازگران رو به رو شد و صریح ترین انتقادی است که یکی از علمای مصری از حکومت جدید در این کشور بر زبان می راند.

شاهین با تاکید بر تلاش به منظور بی طرف ماندن نهادهای مزبور، تصریح کرد: عده ای وقتی به قدرت رسیدند میلیون ها بیکار، کسانی که جانشان را فدا کردند تا این افراد به قدرت برسند، کشته های میدان التحریر و مجروحان انقلاب را که برخی از آنها همچنان در بیمارستان بستری هستند، فراموش کردند.

وی با انتقاد از محمد مرسی رییس جمهور مصر به خاطر برخورد تند با حق گویان، سیاست گرسنه سازی وی علیه مخالفان را محکوم کرد.
 
شاهین با تاکید بر لزوم وحدت میان مردم و گروه های مصری مانند اخوان المسلمین و سلفی ها، خواستار افشای هویت قاتلان سربازان مصری در رفح شد.

وی گفت: مسجد از آن خداوند است و متعلق به یک حزب یا گروه سیاسی برای تحقق مطامع و اهداف شخصی نیست، لذا اخوان المسلمین حق ندارد منویاتش را بر دیگران تحمیل نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *