جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

گلایه ای دوباره از بانک مرکزی

جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب: 284641
اصلاح نان کشور، گلایه فعالان دارو از بانک مرکزی و وزارت صنعت، اصلاح شاخص‌های جمعیتی کشور، آموزش‌ امدادی سگ‌های خانگی و اینکه هر ۲۰ دقیقه یک ایرانی به دلیل تصادف جان می‌دهد از جمله اخبار حوزه سلامت در هفته ای بود که گذشت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در هفته ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد از جمله اینکه انترن‌های پزشکی 6 ماه داوطلبانه پزشک خانواده خواهند شد که در این زمینه معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره اینکه خرید امتیاز آموزش مداوم یک فاجعه است، گفت: مانند الگوهای دوران دفاع مقدس انترن‌ها 6 ماه داوطلبانه به عنوان پزشک خانواده حضور می‌یابند و حقوق آنها نیز از انترنی بیشتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی در هشتمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه آموزش به عنوان برنامه استراتژیک ملت‌ها مطرح است به طوری که کشورهای پیشرفته برای آموزش و نخبگان جایگاه ویژه‌ای قائل هستند، اظهارداشت: شهرهای دانشگاهی امروزه در دنیا کم نیست، آنها با تخصیص بودجه به این شهرها آموزش را به عنوان یک ابزار قدرت می‌بینند چرا که امروزه فقط قدرت سلاح مطرح نیست بلکه آموزش به قدرتی بزرگ تبدیل شده است.

افزایش یونیت‌های دندانپزشکی برای خدمات بیشتر به مردم در کلینیک‌های ویژه

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از افزایش یونیت‌های دندانپزشکی برای خدمات بیشتر به مردم در کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی خبر داد.

الهه وحید دستجردی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در تشریح افزایش هزینه‌های دندانپزشکی و کاهش مراجعه مردم به مطب‌های دندانپزشکی، اظهارداشت: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر این اساس ارائه خدمات دندانپزشکی در کلینیک‌های ویژه را افزایش داده است بطوریکه مثلاً در کلینیک دندانپزشکی بهفر تعداد یونیت‌های دندانپزشکی را افزایش داده‌ایم.

حکم ریاست جدید سازمان نظام پزشکی توسط رئیس جمهور تایید می‌شود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر بنده آقای رئیس جمهور اگر بخواهد به شعارهای خود عمل کند در درجه نخست باید حکم ریاست جدید نظام پزشکی را تایید کند و معتقدم رئیس جمهور حکم آقای زالی را تایید می‌کند.

علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در تشریح برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی و پوست‌اندازی که این سازمان صنفی انجام داده است، اظهار داشت: به نظر بنده قانون سازمان نظام‌پزشکی یک قابلیت و جایگاه ویژه برای منتخبین فراهم کرده است که امیدوار هستیم در دور جدید با توجه به اقتضائات امروز کشور سازمان نظام پزشکی بتواند یک نسبت مناسب با خدمت‌گیران یعنی مردم برقرار کند.

واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویی خارجی افزایش می‌یابد

معاون آموزشی وزارت بهداشت از افزایش واحدهای بین‌ الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای پذیرش دانشجوی خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام  عین‌‌اللهی در حاشیه چهاردهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی اظهار داشت: فراخوان جدیدی برای جذب 4 هزار ردیف جدید جهت پذیرش اساتید در دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت پذیرفته است زیرا اساتید ثروت‌های ما به حساب می‌آیند و برای پرورش دانشجویان باید اساتید دانشگاه‌ها را بیشتر حمایت کنیم.

افزایش بیماریهای مزمن کبدی در کشور/ 2000 بیمار نیازمند پیوند کبد

رئیس مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت، از روند رو به افزایش بیماری‌های مزمن کبدی در کشور خبر داد و گفت: کبد چرب در حال حاضر شایعترین علت بروز بیماری‌های مزمن کبدی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کامران باقری لنکرانی در نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی هپاتیت تهران اظهار داشت: بررسی‌هایی که انجام داده ایم نشان می‌دهد 20 تا 30 درصد جمعیت میانسال به بالا در کشور درجاتی از کبد چرب را دارند. البته این بدین معنا نیست که هر کسی کبد چرب گرفت می‌تواند برای او مشکلاتی بوجود بیاید.

قیمت دارو همچنان در ابهام

سرنوشت قیمت دارو همچنان در ابهام است، ارزمرجع داده می‌شود یا ارز مبادلاتی؟ آیا یارانه دارو که 2200 میلیارد تومان خواهد بود کفاف معضلات دارویی مردم را خواهد داد؟ اینها سوالات بی پاسخی هستند که همچنان ذهن افکار عمومی را بخود مشغول کرده است.

آمار بیماری‌های هپاتیت B و C در کشور کاهش یافته است

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد با بیان این مطلب که بار بیماریهای هپاتیت B و C در کشور کم شده است، نسبت به انتقال این بیماریها از طریق افزایش رفتارهای پرخطر جنسی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ،سید موید علویان در نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی هپاتیت تهران اظهار داشت: وضعیت ما به لحاظ بیماری هپاتیت B خوب گزارش شده است به طوریکه از سال 73 که واکسن هپاتیت B برای افراد پرخطر، نوزدان و شاغلین حوزه سلامت استفاده شده است، شیوع این بیماری در کشور کمتر بوده به طوریکه در حال حاضر افراد زیر 20 سال در مقابل هپاتیت B واکسینه شده اند.

مردم نگران ارز دارو نباشند/نان ایرانی‌ها اصلاح می‌شود

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مردم نگران ارز دارو نباشند از اصلاح تولید نان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد حسن طریقت منفرد در حاشیه چهاردهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و ششمین جشنواره شهید مطهری در رابطه با غنی‌شدن نان، اظهارداشت: بیماری‌های غیر واگیر مشکل جدی دنیاست که علت آن در نوع تغذیه نمایان است، همچنین سبک زندگی افراد در آن تاثیرگزار است و استفاده از غذا و مواد درست در سیستم تغذیه دنیا با تولید مواد غذایی مشکل دار مواجه است که ایران نیز از آن مستثنی نیست.

آسیب‌های انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران به سلامت مردم تهران بررسی شود

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه آسیب‌های انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهداشت و درمان مردم تهران باید بررسی شود، گفت: این دانشگاه با احیای که صورت پذیرفت هویت خود را پیدا کرد.

محمد رضا رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در تشریح احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: بنده از اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران هویت خود را دوباره پیدا کرد خوشحال هستم و در صحبت‌های قبلی خود نیز اعلام کرده بودم که دانشگاه علوم پزشکی ایران انحلال شده بود و به نفع جامعه پزشکی نیز نبود و لطمه بسیاری به سطح رقابت در کشور زده شد و در مجموعه جایگاه رقابت محدود شد در حالی که ما باید کاری انجام دهیم که جایگاه رقابت گسترده‌تر شود.

طریقت: از این نامه نگاری‌ها زیاد می‌شود

وزیر بهداشت در پاسخ به نامه ابطال احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط دیوان محاسبات عنوان کرد: از این نامه نگاری‌ها برای ما زیاد می‌شود، کار ما در انفصال دانشگاه علوم پزشکی ایران 100 درصد قانونی است.

محمد حسن طریقت منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که موضع وزارت بهداشت درباره نامه ابطال احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط دیوان محاسبات چیست، اظهارداشت: موضوع احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران لغو ادغام و انتزاع بوده است و در مجموع از این مسئله دیگر باید عبور کنیم.

مسئولان اگر به فکر مردم هستند باید تمام بیمارستان‌های آموزشی را رایگان کنند

رئیس جامعه جراحان ایران با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی در چند سال گذشته سیاسی شده بود، گفت: اگر مسئولان به دنبال حل مشکلات مردم هستند باید تمام بیمارستان‌های آموزشی را رایگان کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ایرج فاضل در نشست خبری سی و هفتمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران با بیان این که تعرفه‌های درمانی هیچ گاه واقعی نبوده‌اند اظهارداشت: در سایر کشورهای دنیا، ارائه کنندگان خدمات حرف نخست را برای تعیین تعرفه‌ها می‌زنند؛ این در حالی است که تعرفه‌ها هیچگاه در ایران به صورت واقعی تعیین نشده‌اند.

سرگردانی بیماران برای تهیه دارو /خود تحریمی شرکت‌های داخلی

قائم‌مقام بیمارستان مسیح‌دانشوری با اشاره به تاخیر پرداخت مطالبات بیمارستانها توسط بیمه‌ها و بدهکار شدن بیمارستان‌ها به شرکت‌های دارویی گفت: شرکت دارویی داخلی بیمارستان‌ها را تحریم دارویی می‌کنند و بیماران برای تهیه دارو آواره می‌شوند.

محمد رضا مسجدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در تشریح مشکلات بیمه‌ای بیمارستان‌ها با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که بیمارستان‌های دولتی با بیمه‌ها دارند با توجه به پایین بودن تعرفه بیمارستان دولتی نسبت به بیمارستان خصوصی و افزایش تعرفه‌ها که منطبق با تورم روز نیست، اظهارداشت: اگر آن میزانی که بیمارستان‌ها طلب از بیمه‌ها دارند به موقع پرداخت نشود مشکلات بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد.

قوانین تشویقی برای پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور تدوین می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تدوین قوانین تشویقی برای پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در تشریح چگونگی پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: کلید این مسئله را زده‌ایم ولی باید قوانین خوبی در این زمینه مدون شود و آئین‌نامه‌های مناسبی نوشته شود تا دستورالعمل‌های لازم انجام شود.

500 آمبولانس به ناوگان امدادی اورژانس اضافه می‌شود

معاون درمان وزیر بهداشت از تامین اعتبارات ارزی برای خرید 500 آمبولانس به ناوگان امدادی اورژانس خبر داد.

سید حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در تشریح امضای تفاهم‌نامه بیمه مرکزی با وزارت بهداشت اظهارداشت: براساس قانون 10 درصد حق بیمه شخص ثالث به آسیب دیدگان تصادفات اختصاص می‌یابد بطوریکه مصدومان تصادفات در بیمارستانها به صورت رایگان درمان برای آنان صورت می‌پذیرد که در این زمینه توانستیم 550 میلیارد تومان از شرکت‌های بیمه دریافت و به بیمارستان‌ها پرداخت کنیم.

روزانه 300 نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شوند/افزایش سکته‌های مغزی در ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه در کشور روزانه بین 250 تا 300 نفر دچار سکته مغزی می‌شوند، گفت: با توجه به اینکه جمعیت کشور به سمت سالمندی حرکت می‌کند، در سال‌های پیش‌رو شاهد شیوع بیشتر سکته‌های مغزی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زالی در حاشیه برگزاری بیستمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران در هتل المپیک تهران با اشاره به اینکه میزان زیادی از عوامل خطر ابتلای به سکته‌های مغزی و قلبی با یکدیگر مشترک هستند، اظهار داشت: فشار خون، دیابت، چربی خون بالا، چاقی، تغییر الگوی زندگی و تغذیه نامناسب از مواردی هستند که موجب می‌شوند میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های مغزی در کشور افزایش یابد.

مشکل ارز دارو داخلی است نه خارجی/گلایه فعالان دارو از بانک مرکزی و وزارت صنعت

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مشکل ارز دارویی کشور داخلی است نه خارجی، گفت: بانک مرکزی و وزارت صنعت و معدن باید بوروکراسی پیچیدۀ اخذ مجوز ارز برای فعالان و شرکت‌های داروسازی داخلی را حذف کند.

عباس حاجی‌آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با تشریح مشکلات دارویی در کشور اظهار داشت: ارز در خارج از کشور وجود دارد ولی برای تامین ارز راهکارها مناسب نیستف باید مسئولان بدانند در حال حاضر تامین ارز برای مجموعه دارویی، صنعت و تولید داخل به روش مناسبی انجام نمی‌شود و مسلماً باید راهکارهای قانونی تسهیل شود.

شاخص‌های جمعیتی کشور اصلاح می‌شود

مدیر کل جدید دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه شاخص‌های جمعیتی کشور در حال حاضر زیر 2 درصد است و باید به 3،6 درصد افزایش یابد از اصلاح شاخص‌های جمعیتی کشور خبر داد.

علی سنگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در تشریح برنامه‌های خود در حوزه جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اظهارداشت: مهمترین برنامه ما در دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اجرای قوانین و دستورات مقام معظم رهبری برای اصلاح جمعیتی است.

آموزش‌ امدادی سگ‌های خانگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به آموزش امدادی تله کابین برای نخستین‌بار در کشور با اعزام امدادگران ایران به اروپا از آموزش‌های امدادی سگ‌های خانگی برای تجسس در زمان حوادث خبر داد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در تشریح برنامه‌های آموزشی این سازمان اظهار داشت: پس از برگزاری هشتمین کنگره منطقه‌ای منا با حضور 40 کشور دنیا در تهران تفاهم‌نامه‌ای بین کشورهای قدرتمند از جمله آلمان، اتریش ، ایتالیا و نروژ منعقد شد مبنی بر اینکه هر کشوری که توانمندی‌های بالقوه‌ای دارد این آموزش‌ها را در اختیار دیگر جمعیت‌های کشورها قرار دهد.

هماهنگی بین نهادهای امدادی در کاهش تصادفات کشور وجود ندارد

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه هر 20 دقیقه یک ایرانی به دلیل تصادف جان می‌دهد، از عدم هماهنگی بین نهادهای امدادی در کاهش تصادفات در کشور خبر داد.

محمد تقی طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: حوادث ترافیکی نقش نخست را در حادثه‌های کشورمان دارد و هر 20 دقیقه یک نفر جان خود را در تصادفات از دست می‌دهد یعنی در هر یک ساعت 3 نفر در کشور به دلیل تصادف جان می‌دهند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *