کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

60میلیون یورو دارو با ارز 1226تومانی درگمرک

13 ارديبهشت 1392 ساعت 16:53

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از وجود 60 میلیون یورو دارو با ارز مرجع 1226 تومانی در گمرک خبر داد و گفت: متاسفانه بانک مرکزی مدعی است باید از طریق ارز مبادله‌ای پول آن پرداخت شود تا اجازه ترخیص دهند.


به گزارش جهان حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید این موضوع که ارز مبادله‌ای در لایحه بودجه ذکر نشده است، گفت: دولت در لایحه بودجه ارز شناور مدیریت شده را پیشنهاد داده است اما اینکه برای دارو از چه ارزی استفاده شود، مبحث جداگانه‌ای است.
 
وی خاطرنشان کرد: باید در این زمینه در مجلس برای یارانه دارو و تجهیزات پزشکی تصمیم لازم اتخاذ شود.
 
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: آن بخش از داروهایی که در گمرک وجود دارد توسط وزارت بهداشت پیگیری می‌شود تا ترخیص شده و به دست مصرف‌کننده برسد اما ترخیص لوازم آرایشی ربطی به وزارت بهداشت ندارد و آنهایی که تایید کردند خودشان مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.
 
شهریاری با بیان اینکه در حال حاضر 60 میلیون یورو دارو در گمرک وجود دارد، اظهار کرد: اما متاسفانه مشکلی که وزارت بهداشت با بانک مرکزی دارد این است که این داروها در زمان خود با ارز مرجع 1226 تومانی خریداری شده اما الان که دارو به کشور آمده و در گمرک وجود دارد بانک مرکزی مدعی است باید مبلغ مورد نظر از طریق ارز مبادله‌ای پرداخت شود.
 
وی تاکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد قیمت دارو افزایش قابل توجه و حداقل دو برابری خواهد داشت.
 
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیگیری این موضوع توسط اعضای این کمیسیون و وزارت بهداشت خبر داد و گفت:‌ نباید بی‌دلیل مردم را نگران کرد.


کد مطلب: 284635

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/284635/60میلیون-یورو-دارو-ارز-1226تومانی-درگمرک

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com