کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرزند قاضی پرونده سه هزار میلیاردی کجاست؟+عکس

13 ارديبهشت 1392 ساعت 8:44

ناصرالدین باغانی در سال 1346 در شهر قم متولد شد. وی در سال 1364 و به رغم قبولی در رشته حقوق دانشگاه تهران، دانشگاه امام صادق(علیه السلام) را برای ادامه تحصیل برگزید.


به گزارش جهان به نقل از صراط، باغانی در اسفند 1365 در سن نوزده سالگی و در حالیکه در سال دوم رشته الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(علیه السلام) به تحصیل اشتغال داشت، در منطقه شلمچه در عملیات کربلای پنج به فیض عظیم شهادت نایل آمد.

حضرت آیت الله خامنه ای در اولین سالگرد شهادت این شهید در سال 1366 در پیامی فرمودند:

"نوشتجات شهید عزیز را مکرر، خوانده و هر بار بهره و فیض تازه‌ای از آن گرفته‌ام.این را باید بزرگترین فرآورده‌ انقلاب بدانیم که مردانی در سنین جوانی و در میدان نبرد، معرفت و بصیرت پیران طریقت را پس از سال‌ها سلوک و ریاضت به دست آورده و به کار بسته‌اند و این تحقق وعده‌ی الهی است که «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا...»

جوانانی از این قبیل شایسته است که الگوی جوان مسلمان و راهنمای همگان باشند.این عزیزان عمر کوتاه و کم آلوده به گناه خود را با عبادت و مجاهدتی مخلصانه،‌ روح و بها بخشیدند.خداوند هم به پاداش این عمل صالح - سرچشمه‌های معرفت و محبت را بر دل و جان پاک آنان گسترد و سرانجام هم از ساغر شهادت سرخوش و به فیض لقاء الله سرافرازشان کرد.گوارا باد بر آنان و روزی باد بر آرزومندان.."


در بخشی از یکی از وصیت نامه های این شهید آمده است:

سخنم را درباره‌ی عشق آغاز می کنم. ما را به جرم عشق موأخذه می کنند .گویا نمی دانند که عشق گناه نیست امّا کدام عشق؟ خداوندا معبودا عاشقا،مرا که آفریدی عشق به پستان مادر را به من یاد دادی ، امّا بزرگتر شدم ودیگر عشق اولیه مرا ارضاء نمی کرد پس عشق به پدر ومادر را در من به ودیعت نهادی.مدتی گذشت، دیگر عشق را آموخته بودم امّا به چه چیز عشق ورزیدن را نه،به دنیا عشق ورزیدم به مال ومنال دنیا عشق ورزیدم به مدرسه عشق ورزیدم .به دانشگاه عشق ورزیدم امّا همه ی اینها بعدِ مدت کمی جای خود را به عشق حقیقی و اصیل داد یعنی عشق به تو......

این کمند عشق تو بود که به گردن من افتاده بود. مرا که به چنگ آوردی به صحنه ی جهادم آوردی تا به دور از هر گونه هیاهو با من نرد عشق ببازی و من در کار تو حیران بودم و از کرم تو تعجب می کردم.....کمند عشقت را محکمتر کردی و مرا به خط مقدم عشق بردی ، در آنجا شراب عشقت را به من نوشاندی وچه نیکو شرابی بود و من هنوز از لذت آن شراب مستم.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین باغانی نماینده دور اول و چهارم مجلس شورای اسلامی و پدر شهید ناصرالدین، خود از شهدای زنده انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفت تیر 1360 و رییس کنونی شعبه سیزدهم دیوان عالی کشور است که مسولیت رسیدگی به تقاضای تجدید نظر خواهی محکومین پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی را بر عهده داشت.

در جریان رسیدگی به تقاضای تجدید نظر خواهی 39 نفر از محکومین دادگاه بدوی این پرونده، حکم 25 تن تایید و احکام 14 نفر دیگر بعد از نقض برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع شد.


کد مطلب: 284549

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/284549/فرزند-قاضی-پرونده-سه-هزار-میلیاردی-کجاست-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com