پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رسانه‌ها در مورد پرونده كهريزك صبر كنند

پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 284460
معاون اول قوه قضائيه گفت: زمانی که در بازرسی کل کشور بودم پرونده‌ای وجود داشت که مبلغ آن با پرونده اخیر متفاوت، اما جنس کار یکسان بود. از جهت اینکه از یکسری منافذ در سیستم و نظام بانکی سوء‌استفاده شده و افرادی توانسته‌اند پول‌های بسیاری به جیب بزنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به اينكه با توجه به این که حادثه کهریزک در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل رخ داده، آیا به این پرونده قبل از انتخابات آتی رسیدگی خواهد شد یا خیر؟ گفت: رسیدگی را به عهده قضات بگذارید. دارند به پرونده رسیدگی می‌کنند، قاضی محترم در این چند جلسه زوایای مختلفی را بررسی کرده و بهتر این است که مطبوعات و دیگر رسانه‌ها منتظر باشند که قاضی در این قضیه تصمیم بگیرد.

معاون اول رئیس قوه قضائیه در مورد رسيدگي به پرونده هاي فساد در كشور گفت: گزارشات در بخش‌های مختلف قوه قضاییه حاکی از عزم راسخ این دستگاه برای مبارزه با فساد اقتصادی است. اگر با یک نگاه دقیق‌تر به مبارزه با مفاسد اقتصادی نگاه کنیم، باید بسترهای فساد را در نظر بگیریم. جنس پرونده بانکی که اخیرا در کشور شاهد آن بودیم این نیست که فقط مربوط به یک پرونده خاص باشد زیرا ما نمونه‌هایی را در سال‌های ‌قبل داشتیم. زمانی که در بازرسی کل کشور بودم پرونده‌ای وجود داشت که مبلغ آن با پرونده اخیر متفاوت، اما جنس کار یکسان بود. از جهت اینکه از یکسری منافذ در سیستم و نظام بانکی سوء‌استفاده شده و افرادی توانسته‌اند پول‌های بسیاری به جیب بزنند.

رئیسی اظهار کرد: اکنون در کشور فضای انتخابات است ولی بحث انتخاباتی همیشه در کشور بوده؛ زیرا ما سالی یک انتخابات را داریم ولی نباید از کارهای اصلی یعنی از بین بردن زمینه‌های فساد غافل شد. یکی از لوازم مهم حماسه اقتصادی، امنیت اقتصادی است و امنیت اقتصادی در پرتو مبارزه با فساد اقتصادی ایجاد می‌شود تا زمینه برای کارآفرینان فراهم شود و تولید ثروت کنند.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره ستادهای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی، گفت: در قانون انتخابات جایگاهی برای قوه قضاییه تعیین شده است. یکی از وظایف در بعد همکاری با سایر دستگاه‌ها مانند بخش نظارتی، شورای محترم نگهبان یا بخش‌های هیات اجرایی است. در یک بعد وظیفه پیشگیری به عهده این ستادها و در بعد دیگر وظیفه رسیدگی به تخلفات را دارند. این ستادها نشست‌های مختلفی با بخش‌های نظارتی و اجرایی در امر انتخابات داشته‌اند و بعضی تذکرات و پیگیری‌ها نیز باعث شده که ما شاهد کاهش تخلفات باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *