پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱
ضرغامی:

مدار «ایران‌ست» به زودی فعال می‌شود

پرتاب ماهواره صداوسیما در آینده نزدیک
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 284307
رئیس رسانه ملی از پرتاب ماهواره صدا و سیما با مشارکت ۴ نهاد دیگر در آینده نزدیک خبر داد.
مدار «ایران‌ست» به زودی فعال می‌شود
به گزارش جهان، عزت الله ضرغامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، درخصوص پرتاب ماهواره صداوسیما گفت: به زودی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با مشارکت 4 نهاد دیگر ماهواره‌ای به فضا پرتاب خواهد کرد.

ضرغامی گفت:‌خوشبختانه در طول سال‌های اخیر توانمندی‌های کارشناسان کشور در حوزه هوافضا و پرتاب تصاویر در مدارهای مختلف زمین فوق‌العاده تحسین برانگیز بوده است.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه اصل بنیه‌ی علمی ارسال ماهواره در فضا در همین چند ماهواره دیده شده است افزود: اگر سرمایه گذاری خوبی در این زمینه انجام شود می توان حتی پیش بینی کرد که در سال‌های نزدیک برای مدار «سنکرون» که 360 هزار کیلومتر است امواج تصویری ارسال شود.

وی با بیان اینکه دور نیست که صدا و سیما قابلیت انجام چنین کارهایی را به‌دست آورد اظهار کرد: صدا و سیما تلاش می‌کند تا با مشارکت نهادهای دیگر پرتاب ماهواره را انجام دهد.

ضرغامی اضافه کرد: توافقی با 4 دستگاه مختلف صورت گرفته که همه آنها در این زمینه باید همکاری و فعالیت داشته باشند.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه رسانه ملی دارای یک نقطه مداری مشخص در فضا است خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که با استفاده از امکانات دیگر دنیا بتوانیم از نقطه مداری به خوبی استفاده کنیم.

وی درباره زمان ارسال ماهواره گفت: مذاکراتی با شرکت‌های مختلف انجام شده است که امیدوارم با پیش بینی‌های انجام شده به نتیجه مطلوب برسیم.

ضرغامی یادآور شد: مدار کشور ایران با ماهواره عرب‌ست دارای نقاط مشترک است و نام این مدار را «ایران ست» گذاشتیم که نیمی از فرکانس‌ها آن برای جمهوری اسلامی و متعلق به ایران است و نیمی دیگر آن مربوط به عرب ست است.

رئیس سازمان صدا و سیما در پایان خاطر نشان کرد: اعتبارات پرتاب ماهواره در طول سال‌های گذشته فراهم شده است که اگر مشکلات دیگر آن حل شود از آن نقطه زودتر استفاده می‌کنیم و در آینده‌ای نزدیک پرتاب ماهواره را محقق می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امير حسين
ان شاء الله موفق باشيد