کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نجفی: تصمیم هاشمی عدم حضور است

از نامزدی در انتخابات منصرف شدم

11 ارديبهشت 1392 ساعت 11:39

نجفی گفت: به دلیل اینکه انگیزه‌های کافی برای ورود به انتخابات نداشتم، از نامزدی در انتخابات منصرف شدم.


به گزارش جهان، ایلنا نوشت:

محمدعلی نجفی در خصوص صحبت‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره اینکه «نمی‌گویم که نمی‌آیم»، اظهار داشت: به نظر من نمی‌توان به صرف گفتن این جملات، آن را به معنای ورود ایشان به انتخابات معنا کرد. نظر من بر این است که تصمیم آقای هاشمی عدم حضور در انتخابات است.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که استراتژی اصلاح طلبان در صورت عدم کاندیداتوری خاتمی و هاشمی برای ورود به انتخابات چیست؟، بیان کرد: ما امید داریم که یکی از آقایان خاتمی یا هاشمی برای ورود به انتخابات اعلام آمادگی کنند. اما در صورت عدم کاندیداتوری آقایان خاتمی و هاشمی، امیدواریم که بتوانیم در میان دوستان، اجماعی برای ورود با یک نامزد در صحنه انتخابات ایجاد کنیم.

نجفی در خصوص ساز و کار رسیدن به اجماع اظهار داشت: هنوز این ساز و کار نهایی نشده است اما در این ساز و کار قطعاً نظر بزرگان اصلاحات برای کاندیدای اجماعی لحاظ خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران در خصوص گمانه زنی‌ها در مورد کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گفت: با بنده برای ورود به انتخابات، صحبت‌هایی از طریق گروه‌ها و افراد اصلاح طلب شده است و از من خواسته‌اند که برای انتخابات کاندیدا بشوم اما به دلیل اینکه انگیزه‌های کافی برای ورود به انتخابات نداشتم، از نامزدی در انتخابات منصرف شدم.

نجفی در خصوص موانع حضور اصلاح طلبان در انتخابات نیز گفت: متاسفانه فضای عمومی و سیاسی جامعه بسته است و اصلاح طلبان برای انجام کار‌هایشان با مشکلاتی رو به رو هستند. این در حالی است که فضای عمومی جامعه باید باز‌تر و پویا‌تر از شرایط موجود باشد تا بتوان انتخابات پر شور و حماسی داشت.


کد مطلب: 284303

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/284303/نجفی-تصمیم-هاشمی-عدم-حضور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com