چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

ریزش معدن در بافق جان دو معدنچی را گرفت

سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 284063
در اثر ریزش معدن سرب و روی در شهرستان بافق دو کارگر معدنچی جان خود را از دست دادند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شامگاه گذشته، براثر ریزش معدن سرب و روی کوشک در شهرستان بافق، دو کارگر معدنچی در حین فعالیت در تونل زیرزمینی در زیر آوار محبوس شده و جان خود را از دست دادند.

با وقوع این حادثه در نخستین ساعات شب گذشته، نیروهای امدادی اورژانس، هلال احمر و پلیس در محل حادثه حاضر شدند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

مسئولان این شهرستان نیز به همراه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی این حادثه به معدن کوشک آمدند.

مدیرعامل معدن سرب و روی کوشک بافق در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: این معدن در حدود 69 سال عمر دارد و تاکنون پیش نیامده که چنین حادثه ای بروز کند.

علی محمدی با ابراز تاسف از بروز این رویداد گفت: این دو کارگر به نام‌های جواد غنی پور و حسین زراشکی هر دو اهل شهرستان بهاباد در شیفت عصر معدن کوشک مشغول کار بودند و دچار حادثه شدند.

وی با تسلیت در گذشت این دو کارگر به جامعه کارگری و خانوده آنان ادامه داد: این اتفاق خارج از تصور است چرا که همه جوانب ایمنی و اصولی آن توسط کارگران در این معدن رعایت می‌شود.

محمدی عنوان کرد: از نظر معدنکاری این اتقاق در جایی رخ داده است که احتمال بروز حادثه در آن صفر است.

وی تصریح کرد: علت ریزش معدن از سوی کارشناسان در دست بررسی است و به زودی اعلام خواهد شد.
معدن سرب و روی کوشک در فاصله 45 کیلومتری بافق قرار دارد و به دو صورت روباز و تونل با فعالیت 350 معدنچی در دو شیفت کاری فعالیت می کند. این معدن 200متر عمق دارد و در آن 40 کیلومتر تونل حفر شده است و دارای ذخیره معدنی 8 میلیون تن با عیار 7 درصد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *