پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۴

زنان جیب‌بر دستگیر شدند+عکس

يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب: 283840
۷ زن که به واسطه رابطه فامیلی اقدام به ایجاد یک باند جیب بری در اتوبوس‌های BRT و مناطق بازار و اماکن زیارتی کرده بودند توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در پی وقوع سرقت‌های مشابه به شیوه جیب بری و طرح شکایت‌های مشابه مبنی بر اینکه تعدادی از سارقان جیب بر زن، اقدام به سرقت از شهروندان در محدوده مناطق بازار، در خطوط اتوبوس‌های BRT و همچنین اماکن زیارتی سطح شهر تهران بویژه حضرت عبدالعظیم می‌کنند، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور بازپرس شعبه سیزدهم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
با آغاز رسیدگی به این پرونده و با توجه به شیوه و شگرد سارقان، کارآگاهان اداره هفدهم با اطمینان از حرفه‌ای بودن سارقان به بررسی مجرمان زن سابقه‌دار پرداخته و اطلاع پیدا کردند که دو تن از مجرمان سابقه دار زن به نام‌های نعیمه 28 ساله و زهره 30 ساله، که خواهر شوهر نعمیه بوده و از اعضای اصلی گروه سارقان است که پیش از این نیز بارها به اتهام جیب بری دستگیر و روانه زندان شده‌اند، به تازگی و با تأمین قرار وثیقه آزاد شدند.
 
کاراگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن شناسایی مخفیگاه متهمان در محدوده میدان شوش و خیابان خاوران، هر دو نفر را دستگیر و در همان تحقیقات مقدماتی به ارتکاب سرقت به شیوه جیب بری اعتراف و اسامی دیگر همدستان و دیگر اعضای گروه را نیز معرفی کردند.
 
با شناسایی یکی‌دیگر اعضای گروه به نام سحر 29 ساله، گیتا 26 ساله، بتول 50 ساله، شیرین 37 ساله و معصومه 30 ساله که همگی آنها با هم رابطه فامیلی نزدیک داشته، مخفیگاه تمامی اعضای گروه در مناطق نازی آباد، خاوران و وحدت اسلامی شناسایی شد و تمامی متهمان دستگیر شدند و در تحقیقات جامع پلیسی به دهها فقره جیب بری در مناطق مختلف سطح شهر تهران از جمله در خطوط اتوبوس‌های BRT، بازار شوش، امامزاده حسن، شهرها و اماکن زیارتی قم، شهرری، مشهد و همچنین شهرهای اصفهان و جزیره قشم اعتراف کردند.
 


برابر اعترافات بدست آمده از متهمان پرونده، اعضای گروه در قالب گروه‌های دو یا سه نفره و با حضور در اماکن شلوغ و پر تردد، پس از انتخاب سوژه مورد نظر غالبا از میان افراد مسن و یا خانم‌هایی که فرزندان خود را بغل کرده و یا کیف‌هایی با دسته بلند همراه داشتند به این افراد نزدیک شده، ابتدا دو نفر از اعضای گروه تحت عنوان سیاه کن اطراف سوژه را محصور کرده تا ضمن پرت کردن حواس فرد مانع از رؤیت سرقت توسط سایر افراد شوند و نفر سوم نیز اقدام به سرقت محتویات کیف افراد می‌کرد. 
 
سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات بدست آمده از متهمان و بررسی شکایت‌های مشابه، تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی و در مراجعه به اداره هفدهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی متهمان شدند.
 
لذا در ادامه رسیدگی به این پرونده و جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان، از تمامی مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و در طول یک سال گذشته مورد سرقت اموال قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کدوم عکس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر
احتمالا عکس ها رو جیب بر ها زدن!!!
عكسش كو؟
Iran, Islamic Republic of
ببخشيد من نمي دونم چرا سر دزد جماعت بايد چادر باشه ؟!!! چادر مگر قداست و احترام نداره که بايد سر هر کس و ناکس توي دادگا ه ها و سر خلافکارها و اين خانم هاي دزد محترم ! ديده بشه . واقعا" متآسفم براي چادر و خانم هاي چادري که پوشششون بايد روي سر دزد و کيف قاپ و خلافکار ديده بشه .