کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مالک تایتانیک2 به دنبال نخست‌وزیری استرالیا

8 ارديبهشت 1392 ساعت 15:56

میلیاردر استرالیایی که در حال ساخت یک کشتی تایتانیک جدید است اعلام کرد که می‌خواهد نخست وزیر شود و در انتخابات ماه سپتامبر شرکت خواهد کرد.


به گزارش جهان به نقل از ایسنا و به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، "کلایو پالمر"، سرمایه‌گذار مهم معدن در استرالیا، که "حزب سبز" را متهم به حمایت مالی از سوی سیا کرده، گفت: استرالیایی‌ها از احزاب عمده این کشور نفرت دارند و اکنون زمان آن است که استرالیا خود را بازیابد.
 
پالمر، از آن جهت توجه جهانیان را به خود جلب کرده که قصد دارد تایتانیک دوم را ساخته تا پایان 2016 آن را از انگلیس به نیویورک به حرکت درآورد.
 
این تاجر که سرمایه‌اش در بخش معدن 5/2 میلیارد پوند ارزش دارد، مدتها جاه‌طلبی‌های سیاسی خود را پنهان کرده بود. اودهه‌ها یک بخشنده سخاوتمند برای "حزب ملی"، واقع در روستاها بود. این حزب، حزب کوچک‌تر ائتلاف مخالف دولت است که در مسیر پیروزی در انتخابات 14 سپتامبر قرار دارد.
 
وی سال گذشته میلادی شاخه "کوئینزلند" این حزب را به مبالغه در خصوص رقم بدهی دولت متهم کرد.
 
پالمر گفت که قصد دارد "حزب متحد استرالیا" را که در سال 1945 منحل شد، دوباره راه‌اندازی کند و مسئولیت هدایت کاندیداها را در 127 حوزه انتخاباتی کشور در دست خواهد داشت.
 
یکی از اقدامات ابتدایی او کنار گذاشتن مالیات منفور کربن، که در دولت جولیا گیلارد، نخست وزیر استرالیا گرفته می‌شده خواهد بود.
 
وی عنوان داشت: من علاقمند به ایجاد تغییرات در کشورم. من هیچ نفع شخصی نمی‌برم زیرا به اندازه کافی در زندگی‌ام پول به دست آورده‌ام. من در جستجوی تمول یا ثروت برای خودم نیستم، بلکه این را برای مردم استرالیا جستجومی‌کنم.
 
اقدام پالمر در استرالیا خبرساز شد، اما تحلیل‌گران معتقدند او زمان کمی برای سازماندهی حزبش دارد و احتمال آن نمی‌رود که کرسی‌ را که در "کونینزلند" برای آن رقابت می‌کند، به دست آورد.
 
در همینپ حال "پل کالورت"، نماینده پیشین لیبرال مجلس نیز گفت: حزب پالمر کمی شبیه به کشتی تایتانیکی است که قرار بود آن را بسازد، در نهایت از بین رفتنی است.
 


کد مطلب: 283825

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/283825/مالک-تایتانیک2-دنبال-نخست-وزیری-استرالیا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com