سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۱
بچه‌ها الان گرفتار مشکلات هستند!

واکنش خاتمی به درخواست برای نامزدی او

پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 283326
رییس بنیاد باران گفت: سوزاندن سرمایه هنر نیست، اگر سرمایه‌ای هست باید آن را به نحوی به کار برد که مشکلات‌مان را اندک اندک حل کند.
واکنش خاتمی به درخواست برای نامزدی او
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی در دیدار اعضای ستاد جوانان اصلاح‌طلب که از وی خواستند تا با در نظر گرفتن آینده ایران به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آینده در صحنه حضور داشته باشد، اظهار کرد: خواست تاریخی ملت ما و انقلاب‌مان این بوده است که صاحب نظامی مردم‌سالار و پیشرو باشیم. از این رو نیز مردم ما به جمهوری اسلامی رأی داده‌اند و جمهوری مقتضای عصر ماست.

وی بدون اشاره به خطاهای اصلاح طلبان در فتنه 88 و خیانت های موسوی و کروبی در آن حوادث گفت: در انتخابات دوره قبل گفتم که دل‌مان می‌خواهد جمع کثیری، به خصوص از جوانان که گرد هم آمده‌اند آزادانه دور هم جمع باشند و بحث و گفت‌وگو کنیم و سازوکار فعالیت‌های مسوولانه اجتماعی و سیاسی را پیدا کنیم، ولی نتیجه کار این شد که بسیاری از همین بچه‌ها الان گرفتار مشکلات متعددند. آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد همچنان در حصر به سر می‌برند؟ باید همه تلاش ما این باشد که شرایط مزبور ادامه پیدا نکند و دوباره تکرار نشود.

خاتمی با بیان این‌که «الان قصد ندارم در باب نامزدی خود برای ریاست جمهوری اعلام نظر کنم» سوال کرد که اگر به هر دلیل شرط حضورش فراهم نباشد، آن روز آنان که امیدوار بودند چه حالی پیدا می‌کنند؟ و ادامه داد: بعضی می‌گویند بیایید، همه چیز روشن می‌شود، ما پشت شما می‌ایستیم. من به فکر اصلاحات و به فکر جماعتی هستم که به هر حال به من لطف دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش نیز اظهار کرد: آیا می‌توان این انتخابات را تبدیل به فضایی کرد که دشمنی‌ها بیشتر نشود و زمینه ایجاد دیالوگ فراهم آید؟ باید رویه‌ها عوض شود.

رییس دولت اصلاحات گفت: من خودم را کسی یا سرمایه‌ای نمی‌دانم، ولی از نظر اجتماعی و بین‌المللی وجهه و پتانسیل‌هایی ایجاد شده است. سوزاندن سرمایه هنر نیست، اگر سرمایه‌ای هست باید آن را به نحوی به کار برد که مشکلات‌مان را اندک اندک حل کند و این امر نه راحت‌طلبی است، نه شانه از زیر بار مسوولیت خالی کردن، ولی در هر حال باز هم می‌اندیشم و امیدوارم همه ما درست بیاندیشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شهروند
من به فکر اصلاحات و به فکر جماعتی هستم که به هر حال به من لطف دارند.

عجب
ایشون نیومده بفکر دورو بریاشه