پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

افرادی با لباس دین بیشترین ضربه را به دین می‌زنند

فردی که توان ایستادگی در مقابل نظام سلطه را ندارد شایستگی ریاست جمهوری ندارد
پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 283274
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با ابراز گلایه از تعطیلی دانشگاه‌های کشور در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: متاسفانه افرادی با لباس دین وارد می‌شوند و بیشتری ضربه را به دین وارد می‌کنند.
افرادی با لباس دین بیشترین ضربه را به دین می‌زنند
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صبح ‌امروز در چهارمین کنگره سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که با عنوان "دانشگاهیان ولایی؛ طلایه‌داران حماسه سیاسی و اقتصادی و دانشگاه در خدمت ایران اسلامی" در تالار علامه دانشگاه تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت:‌ متاسفانه دانشگاه در هنگام انتخابات تعطیل شده است که این جای گلایه دارد چرا‌که دانشگاه مرکز حماسه‌سازی است و امیدواریم این موضوع هرچه زودتر برطرف شود.

وی انتخابات را نماد مردم‌سالاری دانست و خاطرنشان کرد: در اولین سال پیروزی انقلاب 5 انتخابات سراسری برگزار شد و هیچ انتخاباتی حتی یک روز به تاخیر نیفتاد، ما در زیر موشک‌باران انتخابات را برگزار کردیم و این نشانه مردم‌سالاری دینی در ایران است.

محمدیان با بیان اینکه در انتخابات از دانشگاهیان انتظار بیشتری می‌رود، افزود: از دانشگاهیان انتظار می‌رود به شاخصه‌ها توجه داشته باشند و دانشگاهیان ملاک حق و باطل را در انتخابات ارائه دهند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور بحث شاخصه‌ها و ملاک‌ها در انتخابات را مهم عنوان کرد و یکی از مهمترین ملاک‌ها را در انتخابات ریاست‌جمهوری باور به حکومت دینی و مبانی نظام اسلامی دانست و تاکید کرد:‌ هیچکس نمی‌تواند در نظام بیاید و حکومت دینی را نفی کند البته مهم این است که از جهت اعتقادی مبانی حکومت دینی را پذیرفته باشد، متاسفانه افرادی با لباس دین وارد می‌شوند و بیشتری ضربه را به دین وارد می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که کسانی که می‌خواهند وارد عرصه انتخابات شوند، باید اعتقاد به مبانی اسلامی داشته باشند، افزود: کسانی که اعتقاد راسخ به مبانی ندارند، در این میدان وارد نشوند. کاندیدایی که نماز نمی‌خواند و روزه نمی‌گیرد، رد صلاحیت خواهد شد، چراکه فرد تارک‌الصلاة نمی‌تواند رئیس‌جمهور شود.

محمدیان تولی و تبری را 2 اصل مهم در انتخابات ریاست‌جمهوری برشمرد و گفت: فردی که تولی نداشته باشد، تائید نمی‌شود، تولی یعنی پذیرش ولایت الهی و مهمتر از تولی بحث تبری است و کسی که کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شود، باید نشان دهد که در مقابل نظام سلطه و قدرتمندان می‌خواهد چگونه بایستد؟ آیا می‌خواهد سازش کند؟

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مفهوم امروز تبری را مقاومت تعریف کرد و در عین حال گفت: نقطه مقابل تبری وادادگی در مقابل نظام سلطه است. آیا فردی که می‌خواهد نامزد ریاست‌جمهوری شود، به دنبال ارتباط با نظام سلطه است؟ آیا آن فرد می‌تواند در مقابل نظام سلطه بایستد؟ فردی که توان ایستادگی در مقابل نظام سلطه را ندارد، شایستگی حضور در این مسئولیت را هم ندارد.

وی ایستادگی را راز موفقیت در نظام اسلامی دانست  و گفت:‌ راز موفقیت ما ایستادگی در مقابل استکبار و نظام سلطه است. آیا فردی که می‌خواهد در موقعیت ریاست‌جمهوری قرار گیرد، معتقد به ایستادگی یا تنش‌زدایی است؟

محمدیان تصریح کرد:‌عده‌ای مدام از واژه تنش‌زدایی استفاده می‌کنند. مگر جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش‌زایی بوده است؟ مگر ما تنش‌زایی ایجاد کرده‌ایم؟ تنش‌زایی را رقبا ایجاد کرده‌اند و متاسفانه عده‌ای در داخل همان پالس را می‌دهند و می‌گویند ما هم باید به دنبال تنش‌زدایی باشیم. این عده واقعا واداده هستند. همین که چند تلویزیون و رسانه از آنها به عنوان کارشناس یاد می‌کنند، بحث ایستادگی را فراموش می‌کنند و در عین حال معتقدند که بین مردم جایگاهی دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها‌ تاکید کرد: باید بدانیم افرادی که می‌خواهند وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری شوند، چقدر حاضرند در چارچوب ولایت کار کنند؟ به چه اندازه می‌توانند فشارها را تحمل کنند؟ لذا نباید وادادگی از خود نشان بدهند.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری سلایق از راهبردهای اساسی در انتخابات است، گفت: نظام همواره شعار جذب حداکثری و دفع حداقلی را داده است. بر این اساس انتخابات بهترین فرصت برای حضور همه جریان‌های معتقد به نظام اسلامی است؛ همچنین انتخابات به رشد سیاسی جامعه نیز کمک می‌کند ضمن آنکه بهترین کارگاه هم برای دانشجویان است.

به گزارش تسنیم، محمدیان رعایت انصاف در قضاوت‌ها و تحلیل‌ها در آستانه انتخابات را مهم عنوان کرد و افزود: باید نقاط قوت و ضعف دولت فعلی و یا دولت‌های گذشته بیان و از سیاه‌نمایی نیز پرهیز شود. باید به دنبال اخلاق سیاسی و انتخاباتی باشیم و این موضوع برایمان مهم باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد:‌ انتخابات برای تشکل‌ها گردونه محسوب می‌شود و هیچ تشکلی نباید بعد از انتخابات از صحنه خارج شود. موضع‌گیری درست باعث رشد تشکل‌ها می‌شود و در فضای دانشگاه کاندیداها می‌توانند برنامه‌های خود را ارائه دهند البته معتقدم در فضای دانشگاه کاندیداها دیگر نباید حرف‌های کلی را بیان کنند چراکه این حرف‌ها در برنامه‌ها آمده است. آنها باید اصحاب و یارانشان را معرفی کنند. هزینه تبلیغاتی خود را شفاف کنند و در فضای دانشگاه فقط به ارائه برنامه‌های خود بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری اخیراً 3 شاخص را درباره انتخابات پیش‌رو مطرح کردند که بنده نیز گذرا به این 3 شاخص اشاره می‌کنم. رئیس‌جمهور باید به عقل جمعی اعتقاد داشته باشد، چراکه کشور را نمی‌توان با نگاه شخصی اداره کرد، همچنین رئیس‌جمهور باید از قدرت تدبیر برخوردار باشد، چراکه ممکن است فردی متدین و ولایی باشد اما از قدرت تدبیر برخوردار نباشد، لذا کشور ما بزرگ است و این کشور باید برای اداره قدرت تدبیر داشته باشد، همچنین رئیس‌جمهور باید دارای برنامه باشد که اعلام کند براساس برنامه‌های خود می‌خواهد کشور را در 4 سال آینده به کجا برساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *