جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
قاب حماسه/

عکس / اقامه نماز جمعه با سِرم

چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 283077
تعدادی از جانبازان دفاع مقدس، در حالی که برخی از آنان به لحاظ عمومی حتی قادر به خوردن غذا نبودند و از سرم اسفاده می کردند، در نماز جمعه حاضر شده و قامت شکسته خود را به نماز بسته اند.
به گزارش جهان نيوز، در طول تاریخ انقلاب اسلامی،خصوصا در دهه شصت، نماز جمعه نقش رسانه ای فوق العاده ای را ایفا کرده است. به جرات می توان ادعا کرد که نبض نیروهای انقلاب و باورمندان به نظام جمهوری اسلامی در نماز جمعه می طپید و کار به جایی رسید که رژیم بعثی عراق برای تضعیف روحیه عمومی مردم در طول جنگ، بارها به صورت آشکار، تهدید به حمله ی هوایی به جایگاه نماز جمعه را مطرح می کرد و حاضر بود هزینه های معنوی این اقدام را بپذیرد و حتی در برخی شهرستان ها، این جمایت هولناک را مرتکب شد و این مهم را در تهران به دست مزدورانِ ایرانی خود سپرد که ۱۷ نمازگزار نیز در دانشگاه تهران، قطعه قطعه شدند.

نماز جمعه بی شک ویترینِ مقاومت و ایستادگی مردم ایران در حمایت از انقلاب اسلامی بود و هنوز نیز چنین است، علی الخصوص در پایتخت و هفته ای یک بار چشمِ تمامی دوستان و دشمنان به سوی این مرکز تجمع استثنایی می چرخید.

بسیار پیش می آمد که آسیب دیده گان از ضربات دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، برای نمایش وفاداری خود و بی نتیجه بودن تلاش های معاندان، با جسم های درهم کوبیده و کم توان خود، در صفوف اول نماز جمعه حاضر می شدند و عزم خود را برای پشتیبانی از مبانی اعتقادی انقلاب اسلامی به نمایش می گذاشتند.

عکسی که مشاهده می کنید در اوایل دهه شصت هجری، در زمینِ چمن دانشگاه تهران و طی برگزاری نماز جمعه تهران گرفته شده است. تعدادی از جانبازان دفاع مقدس، در حالی که برخی از آنان به لحاظ عمومی حتی قادر به خوردن غذا نبودند و از سرُم اسفاده می کردند، در نماز جمعه حاضر شده و قامت شکسته خود را به نماز بسته اند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *