سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۴
قاب پایداری

عکس / پاهای برهنه جناب سرگرد

يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 282642
در تصویر زیر،سرگرد شهید نصرالله آسیایی در حال دادن دمپایی های خود به یک ستوانِ خلبان هوانیروز است. این خلبان که هلی کوپترش سرنگون شده، توانسته است با پای پیاده خود را از قلمرو دشمن به نیروهای خودی برساند.
به گزارش جهان نيوز، شهید خلبان سيد نصر الله آسيايي، در روز نوزدهم دي ماه ۱۳۲۰ در شهرستان «صحنه» از توابع استان كرمانشاه به دنيا آمد.ایشان در سال ۱۳۴۶ موفق به اخذ ديپلم متوسطه شد.

يك سال بعد در آزمون ورودي دانشكده افسري شركت نمود و پس از قبولي به تحصيل علوم نظامي پرداخت. این شهید در سال ۱۳۶۰ به عنوان «فرمانده پايگاه هوانيروز مسجد سليمان» برگزيده شد و سرانجام در تاريخ یازدهم دی ماه 1365، در دفتر كار خود به همراه مديران و معاونان، فرماندهان و نيروهاي مستقر در پايگاه مسجد سليمان(خلبان علی اصغر داوطلبی ، سروان سید مجتبی عبداللهی ، سرهمافر بهروز جدیری ، همافر سوم غلامحسین سیاح پور و همافر سوم حیدر ساور سفلی)، هدف موشک هوا به زمین جنگنده های رژیم بعث قرار گرفت و  به فيض شهادت نايل آمد.

در تصویر زیر،سرگرد شهید نصرالله آسیایی در حال دادن دمپایی های خود به یک ستوانِ خلبان هوانیروز است. این خلبان که هلی کوپترش سرنگون شده، توانسته است با پای پیاده خود را از قلمرو دشمن به نیروهای خودی برساند. خلبان مزبور، برای سهولت در دویدن در زمین های گل آلود، پوتین های خود را درآورده است و فرمانده اش، برای ابراز محبت و قدردانی از جانفشانی های او، در کمال تواضع دمپایی های خود را به او می دهد. چنین خشوعی در فضای رسمی ارتش، حقیقتا مثال زدنی و قابل تقدیر است.




شهید علی صیاد شیرازی در حال اعطای درجه به شهید نصرالله آسیایی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *