پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

تردید جدی درباره عاملین انفجار بوستون

يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 282572
همزمان با تلاش مقامات آمریکایی برای بستن پرونده تحقیقات انفجارهای بوستون پس از کشتن یک چچنی و بازداشت برادر 19 ساله اش با تابعیت آمریکا، شبکه خبری ˈسی.ان.ان.ˈ از وجود تردیدهای رسمی در باره درستی نتیجه بررسی های پلیس و ماموران امنیتی در این زمینه خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی ˈسی.ان.ان.ˈ روز یکشنبه گزارش ویژه ای در مورد چرایی مظنون بودن برادران ˈسارنایفˈ که یکی از آنان بدون محاکمه به دست ماموران کشته و دیگری زخمی شد، پخش کرد.

ˈسی.ان.ان.ˈ در گزارش خود به دشوار بودن مراحل برنامه ریزی و اجرای انفجارهای بوستون توسط دو چچنی اعتراف و اعلام کرد این موضوع وقتی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که دریابیم این دو برادر تازه کار نیز بوده باشند.

این شبکه گزارش داد: به دنبال کشته شدن برادر بزرگ سارنایف، مقامات آمریکایی به ˈسی.ان.ان.ˈ گفته اند که هیچ شواهد محکمی دال بر ارتباط داشتن این دو برادر با شبکه های تروریستی بین المللی وجود ندارد.

گزارشگر ˈسی.ان.ان.ˈ افزود: با این حال مقامات آمریکایی برخی اطلاعات اینترنتی در مورد این دو برادر برای ربط دادن به انفجار بوستون را سرهم بندی کرده اند.

در ادامه گزارش آمده است: سال 2011 ˈتیمور لنگ سارنایفˈ به گمان ارتباط داشتن با گروه های افراطی تحت نظر ˈاف.بی.آی.ˈ قرار گرفت و بازجویی شد که هیچ موردی دراین زمینه یافت نشد.

درهمین حال وی سال گذشته شش ماه برای دیدن خانواده اش به روسیه سفر کرد و مقامات آمریکایی نیز خواستند بدانند در این سفر با چه افرادی ارتباط داشته، با گروه های افراطی چچنی دیدار کرده و احیانا مورد آموزش قرار گرفته است؟

باربارا استار مجری ˈسی.ان.ان.ˈ در پایان گزارش خود تاکید کرد دیدگاه بمبگذاری بوستون به دست این دو برادر را باید به قضاوت گذاشت. کارشناسان انفجارها آن هم همزمان را کاری دشوار می دانند.

گزارشگر ˈسی.ان.ان.ˈ گفت: اکنون این انفجارها رخ داده و یک متهم کشته و دیگری نیز زخمی و بازداشت شده است. اگر بمب گذاری ها برای نخستین بار صورت گرفته باشد کاری بسیار دشوار است و پرسش بزرگ نیز این است.

وی افزود: کارشناسان بر این باورند که این انفجار نیازمند کمک بوده و باید دید چه کسی این کمک و هدایت را صورت داده است.

نیروهای امنیتی آمریکا تیمور لنگ سارنایف 26 ساله و بردارش ˈجوهر سارنایفˈ 19 ساله را به عنوان مظنون به ارتکاب انفجارهای دوشنبه گذشته بوستون که سه کشته و نزدیک به 180 مجروح برجای گذاشت، معرفی کردند.

جوهر سارنایف پس از چهار روز تعقیب گریز در بوستون و در حالی که بشدت مجروح شده بود، دستگیر و برادرش کشته شد.

ˈانزور سارنایفˈ پدر این افراد که علاقه ای به مصاحبه با گزارشگر ˈسی.ان.ان.ˈ در داغستان نداشت، تاکید کرد که فرزندانش بی گناه بودند و برای پیگیری موضوع به آمریکا خواهد رفت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *