سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱
آصفری در واکنش به بازرسی هواپیماهای ایرانی در بغداد:

سفیر عراق برای پاسخگویی احضار شود

سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 281688
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به فرود اجباری هواپیماهای ایرانی در بغداد و بازرسی آنها، از وزارت امور خارجه خواست تا سفیر عراق در ایران را برای پاسخگویی احضار کند.
سفیر عراق برای پاسخگویی احضار شود
به گزارش جهان، به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری درباره فرود اجباری برخی هواپیمای ایرانی در بغداد گفت: تمام کشورها برای سقوط دولت سوریه و حکومت بشار اسد تلاش می‌کنند و در این زمان، دولت عراق نیز تحت فشار آمریکایی‌ها قرار دارد که ضمن ورود به این قضیه، مانع ارسال هرگونه کمک به مردم بی‌پناه سوریه شود.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران مخالف ارسال هرگونه سلاح و نیروی نظامی به سوریه است و آن را محکوم می کند و در گذشته نیز این موضوع را ثابت کرده؛ لذا گمان اینکه هواپیمای ایرانی برای حکومت سوریه تسلیحات می‌برند، جوسازی استکباری است.

وی با اشاره به ارسال سلاح از برخی کشورها برای مخالفان دولت بشار اسد تصریح کرد: در حالی‌که کشورهایی مانند قطر، ترکیه و عربستان مبادرت به ارسال اسلحه و نیرو برای معارضان و مخالفان می‌کنند و به تنش‌ها و ناآرامی‌ها در این کشور دامن می‌زنند، جمهوری اسلامی به جد خواستار خروج نیروهای مسلح کشورهای دیگر از سوریه است و هرگونه ارسال سلاح و نیروی نظامی به دولت سوریه برای کمک به معارضان را محکوم می‌کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس یادآور شد:  تمام محمولات ارسالی ایران به سوریه، طبق قرار داد اقتصادی و تجاری با این کشور در حوزه حمل و نقل و کشاورزی است، تهران، جز محصولات کشاورزی، خوراکی و پوشاکی محموله‌ای به سوریه ارسال نمی‌کند و آنها نیز صرفا برای مردم بی پناه سوریه است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص موضع‌گیری تهران در قبال رویکرد توقف هواپیمایی ایرانی در عراق، بیان کرد: وزارت امور خارجه ایران باید تذکر لازم را به  دولت عراق بدهد و سفیر این کشور را برای پاسخگویی احضار کند تا جلوی اقدامات مشابه در آینده گرفته شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری عراق اعلام کرد مجددا از یک هواپیمای باری ایرانی به مقصد سوریه بازرسی کرده است. این اقدام، چهارمین فرود اجباری هواپیمای ایران در بغداد است که بنا بر اظهار مسئولان عراقی، در این بازرسی هیچ‌گونه اقلام ممنوعه مشاهده نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بايد همواره از موضع عزت برخورد كرد
با ضعف و سستي كار پيش نمي رود
عراقي ها خيلي مديون ما هستند
مردم را بي اعتماد نكنيد