جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

لاشه نهنگ 25 تنی در چابهار + عکس

دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 281504
مدير كل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان با اشاره به کشف یک لاشه نهنگ در سواحل چابهار گفت: تردد زياد شناورها تهديد جدي براي حيات پستانداران در دریای عمان محسوب می شود.
به گزارش جهان، خسرو افسری در گفتگو با مهر اظهارداشت: تردد شناورها دريايي و همچنین لنج های صیادی در آبهای دور محیط زیست بسیاری از پستانداران مانند نهنگ ها ، گاوهاي دريايي و دلفين ها را به خطر انداخته است و موجب مرگ و میر آنها می شود.

وی همچنین از کشف لاشه یک نهنگ 25 تنی به طول 12 متر صبح امروز در چابهار خبرداد و گفت: محيط ياران محيط زيست مستقر در روستاي بريس با همکاری مأ موران گارد دريايي شهرستان چابهار صبح امروز لاشه یک نهنگ "وال اسپرم" در سواحل بريس شهرستان چابهار را از آب گرفتند.
 
https://www.jahannews.com/images/docs/files/000281/nf00281504-1.jpg

وی گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد این نهنگ به دلیل گرفتار شدن در تورهاي صيادي جان خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه درياي عمان دارای اكولوژي پيچيده اي است افزود: به دليل مسير حركت امواج از شرق به غرب و از طرف اقيانوس هند به سمت تنگه هرمز اگر پستانداري در ميانه آب هاي درياي عمان دچار آسيب ديدگي شود پنج روز طول مي كشد تا به سواحل شهرستان چابهار برسد كه طي اين مدت امكان زنده ماندن پستاندار كم است.

وی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد بیش از یک هفته از مرگ این نهنگ گذشته است ادامه داد: اين پستاندار از گونه اسپرم وال ها بوده و یکی از  بزرگ ترين نهنگ هاي  دندان دار است که در تمامی اقيانوس ها زندگي مي‌‌كند.

وی افزود: وال اسپرم از گونه حفاظت شده پستانداران دريايي است كه همه ساله به دليل عبور و مرور زياد شناورها و كشتي ها در آبراهه بين المللي دريايي عمان دچار مرگ و مير مي شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کیانا
واقعا راسته