جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

ریاض: سانحه رانندگی در تهران "اتفاقی" بود

شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 281241
رئیس بخش رسانه‌ای وزارت امور خارجه عربستان مدعی شد ایران نمی‌تواند دیپلمات عربستانی را ممنوع‌الخروج کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «اسامه بن احمد النقلی» رئیس بخش رسانه‌ای وزارت امور خارجه عربستان مدعی شد که ایران نمی‌تواند دیپلمات عربستانی را ممنوع الخروج کند.

نقلی افزود: تهران تنها می‌تواند به عربستان اخطار دهد که مایل به حضور این دیپلمات در خاک کشورش نیست.

وی تاکید کرد که حادثه رانندگی که چندی پیش در تهران رخ داد و یکی از طرف‌های آن یک دیپلمات عربستانی بود فقط یک حادثه معمولی بوده است.

وی همچنین شدیدا اخبار منتشر شده درباره اینکه این دیپلمات در حالت مستی رانندگی می‌کرده را رد کرد.

روز پنجشنبه 24 اسفندماه در پی تصادف میان یک دستگاه خودروی هیوندای وابسته به سفارت عربستان در تهران و یک دستگاه پراید راننده خودروی پراید در دم فوت کرده و یک عابر پیاده نیز مجروح شده بود.

بعد از حضور نیروهای انتظامی در محل حادثه و بررسی صحنه، حالت مستی راننده کاملا مشهود و یک شیشه مشروب مصرف‌شده نیز در داخل خودرو به دست آمده بود.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته بود: با توجه به اینکه تخلف دیپلمات عربستانی مضاعف است و براساس تستی که پلیس انجام داده وی در حال مستی این کار را انجام داده که تخلفی بین‌المللی است و به همین دلیل تا روشن شدن تکلیف و استیفای حقوق خانواده شهروند ایرانی از خارج شدن این دیپلمات از کشور ممانعت می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


برای یک مجرم بخصوص در حالت مستی هیچ مصونیت قضائی نیست اگر عنوان دیپلمات را یدک بکشد.