جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

توصیه نمکی وزیر بهداشت به مردم

جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب: 280997
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم خواست برای جلوگیری از بیماریهای قلبی و فشار خون متناسب با سن خود ورزش کرده و مصرف نمک را کاهش دهند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر محمد حسن طریقت منفرد در مراسم نمادین پیاده روی و ورزش که صبح جمعه در بوستان نهج البلاغه تهران برگزار شد، گفت: ورزش سنگین در فواصل زمانی طولانی مدت به سلامتی افراد غیرحرفه ای کمکی نمی کند و حتی برای افراد بزرگسال می تواند مضر هم باشد ولی ورزش پیاده روی روزانه به صورت حداقل سه روز پیاده روی، هربار به مدت 20 دقیقه در هفته به صورت متواتر و نه منقطع، برای همه افراد مفید است.
 
وی افزود: طوری ورزش کنید که نبض تان بالای 120 بار در دقیقه بزند و حتماً تحرک شما به دستگاه قلب و عروق تان سرایت کند.
 
وزیر بهداشت با اشاره به مضرات مصرف بیش از حد نمک به عنوان یکی از مهمترین ریسک فاکتورهای بیماری قلبی و فشار خون، بیان داشت: ذائقه کودکان خود را از هم اکنون به غذای بی نمک یا حداقل مصرف نمک کم عادت دهید.
 
وی افزود: بیشترین عامل مرگ و میر در کشور بیماریهای قلبی و عروقی است و مصرف زیاد نمک فشارخون را افزایش داده و موجب تسریع در ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی می شود.
 
وزیر بهداشت در این مراسم به 4 نفر از شرکت کنندگان برگزیده در مراسم پیاده روی و همچنین آرمیتا احمدی روشن فرزند شهید احمدی روشن، یکی از شهدای هسته ای، یک دستگاه دوچرخه اهدا کرد.
 
در ادامه دکتر منصوری رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم نمادین پیاده روی بر لزوم تغییر سبک زندگی و تغذیه سالم تاکید کرد و گفت: ممکن است برخی مسئولان به دلیل مشغله و یا شاید کمی هم تنبلی کمتر ورزش کنند ولی از مردم به خصوص جوانان عزیز می خواهیم از ورزش غفلت نکنند.
 
وی افزود: تحرک کافی، تغذیه سالم و تغییر سبک زندگی عوامل مهم سلامتی در زندگی صنعتی عصر حاضر هستند.
 
منصوری ادامه داد: اینکه برخی فکر کنند و بگویند تا جوان هستی غذا بخور که پیری نمی توانی خوب غذا بخوری فکر و شعار غلطی است. اگر می بینم گاهی افراد مسنی هستند که سالم و سرحال اند به خاطر اینست که در جوانی خوب ورزش کرده و غذای سالم و کم خورده اند.
 
همچنین حجت الاسلام امرودی مشاور شهردار تهران از عضویت 300 هزار تهرانی در کانونهای مختلف ورزش و سلامتی شهرداری خبر داد و گفت: با کمک شهرداری هم اکنون هیچ مدرسه ای در شهر تهران وجود ندارد که وسایل ورزشی نداشته باشد.
 
وی از فعالیت 374 خانه سلامت شهرداری در تهران خبر داد و افزود: حساس کردن مردم نسبت به ورزش از برنامه ریزی های مهم شهرداری تهران است.
 
امرودی ادامه داد: شهری مثل تهران باید باید شهروندان سالم داشته باشد و با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم روزی برسد که ورزش در سبد رفتاری روزانه هر تهرانی قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *