شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

ریاست جمهوری جایی برای خود رأیی و تکیه بر نظرات شخصی نیست

جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 280960
عضو هیأت عالی اختلاف قوا تدبیر را یکی از ویژگی‌های مثبت رییس جمهور آینده ذکر کرد و گفت: جایگاه ریاست جمهوری جایی برای خود رأیی و تکیه بر نظرات شخصی نیست.
ریاست جمهوری جایی برای خود رأیی و تکیه بر نظرات شخصی نیست
به گزارش جهان نيوز، سید مرتضی نبوی عضو هیأت عالی اختلاف قوا پنج شنبه شب در برنامه دیروز امروز فردا، در تبیین واژه رجل سیاسی و مذهبی، گفت: چون قانون اساسی مسؤولیت‌هایی را برای شخص دوم مملکت مشخص کرده است از این رو باید دارای شرایط ویژه و پشتوانه سیاسی و مذهبی باشد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره ویژگی‌های رییس جمهور، ابراز کرد: رییس جمهور باید پایبند به انقلاب، ارزش‌های اسلامی و منافع ملی باشد، از عقل جمعی استفاده کرده و از توان اجرایی بالایی نیز برخوردار باشد.

نبوی تدبیر را از دیگر ویژگی‌های مثبت رییس جمهور آینده ذکر کرد و اظهار داشت: جایگاه ریاست جمهوری جایی برای خود رأیی و تکیه بر نظرات شخصی نیست.

عضو هیأت عالی اختلاف قوا با اشاره به سخن رهبری مبنی بر این‌که رییس جمهور آینده نقاط قوت رییس جمهور فعلی را دارا و از نقاط ضعف او به دور باشد، گفت: رییس جمهور باید توان کار اجرایی داشته و دلبسته به نظام و قانون اساسی باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تعدد کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری آینده را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: این تعدد به نوعی حسن است چون سبب انتقال قدرت می‌شود، همان گونه که در انتخابات سال 84 فضایی باز شد و افرادی که از شخصیت‌های طراز اول نظام بودند و دارای مسؤولیت‌های بزرگ جای خود را به نسل جدید دادند،‌ از این رو این فضا سبب شده که افراد دیگر نیز وارد عرصه شوند و خود را در معرض رأی مردم قرار دهند.

نبوی نقش رسانه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی برای ایجاد فضای آرام و عقلانی در انتخابات را مؤثر خواند و گفت: در چنین فضایی مردم می‌توانند بهتر تصمیم گرفته و انتخاب درستی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عزيزم جاي خود را به منتخب 84 ندادند بلكه مردم آنها را كنار زده و تشخيص دادند اين دو حزب اصولگرا و اصلاح طلب آن چيزي كه اظهار مي كنند نيستند فقط ادعاي ديني دارند پس تعدادي از آنها را به زباله دان تاريخ سپردند