جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
وزیر علوم دوره خاتمی:

مسأله دانشجویان ستاره‌دار در دوره اصلاحات را نفی نمی‌کنم

چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 280740
وزیر علوم دوره اصلاحات گفت: نفی نمی‌کنم که این مساله [دانشجویان ستاره‌دار] در دوره اصلاحات وجود داشته است.
مسأله دانشجویان ستاره‌دار در دوره اصلاحات را نفی نمی‌کنم
به گزارش جهان جعفر توفیقی در بخشی از گفت و گویش با روزنامه اصلاح طلب آرمان گفت:همیشه این بحث [دانشجویان ستاره‌دار] وجود داشته که برای بررسی مسائل انضباطی راهکاری وجود داشته باشد و ممکن بود برخی دانشجویان مشمول بررسی پرونده بشوند. این مساله ممکن بود به دلیل مسائل سیاسی یا اجتماعی باشد.

وی افزود:فکر می‌کنم این مساله رایج بوده اما حقیقت آن است که حجم زیادی درگیر این مساله نبودند. شاید از تعداد دانشجویان کشور تعداد خیلی انگشت‌شماری مشمول بررسی پرونده انضباطی بوده‌اند که معمولا هم در بازبینی مجدد مشکل حل می‌شد اما حجم این مساله در دولت‌های نهم و دهم واقعا به میزانی نیست که بشود آن را منطقی نامید.

وی با قبول اجرای این طرح در دوران وزارتش گفت:نفی نمی‌کنم که این مساله در دوره اصلاحات وجود داشته است. ممکن بود در آزمون‌های ورودی برخی دانشجویان ستاره‌دار باشند. منتها مفهوم ستاره‌دار به معنی منع از تحصیل یا منع از فعالیت نبود بلکه مفهوم ستاره‌دار به معنی بازبینی مجدد پرونده بود.

توفیقی ادامه داد:این مساله در دوره اصلاحات هیچ‌گاه به عنوان یک مشکل سیاسی مطرح نبوده است که به خاطر آن انتقاداتی برانگیخته شود چراکه نگاه دولت اصلاحات این نبود که مسائل پیچیده‌تر شوند و حل‌وفصل نشوند. این مساله در دولت‌های نهم و دهم اجتماعی‌تر شد و باعث بروز برخی انتقادات اجتماعی شد.

این در حالی است که در زمان وزارت توفیقی انتقادات فراوانی به برخورد گزینشی با دانشجویان با استفاده از این طرح صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *