جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جزییات بیمه تکمیلی برای اصحاب و رسانه

چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 280685
مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان از اعلام جزییات ثبت نام بیمه‌ی درمان تکمیلی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد.
به گزارش جهان، مهدی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در ادامه‌ی اجرای طرح بیمه‌ی درمان تکمیلی اصحاب فرهنگ،‌ هنر و رسانه کشور‌ به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، مقدمات این کار و عملیات اجرایی آن از امروز آغاز شد.

او ادامه داد: با وجود مشکلات ناشی از کسر بودجه‌، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که امسال نیز همه‌ی متقاضیان از سراسر کشور در همه‌ی حوزه‌های فرهنگی‌، هنری و رسانه‌یی شامل اعضای صندوق حمایت از نویسندگان،‌ روزنامه‌نگاران و هنرمندان و افرادی که از این طریق تحت پوشش بیمه‌ی تأمین اجتماعی هستند، امکان پیدا کنند با پرداخت بخشی از حق بیمه برای یک سال تحت پوشش خدمات بیمه‌ی درمان تکمیلی قرار گیرند.

شجاعی بهداشت و درمان را از جمله دغدغه‌های همیشگی اصحاب فرهنگ و هنر در کشور دانست و اظهار کرد: امیدواریم با این اقدام بتوانیم ضمن تأمین آرامش روحی آن‌ها و خانواده‌های‌شان زمینه‌ی پرداختن به تولید آثار و خلاقیت‌های هنری را فراهم کنیم تا رشد و تعالی فرهنگ و هنر بیش از پیش در کشور رقم بخورد.

او اضافه کرد: جزییات و چگونگی نام‌نویسی از متقاضیان، امروز از طریق صندوق حمایت به اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها،‌ همه‌ی واحدهای ارشاد در شهرستان‌های سراسر کشور و همچنین به حوزه‌های معاونت‌های تخصصی وزارت ارشاد اعم از سازمان‌ سینمایی‌، معاونت فرهنگی‌، معاونت هنری و معاونت مطبوعاتی ابلاغ شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان،‌ روزنامه‌نگاران و هنرمندان با بیان این‌که نام‌نویسی تا پنجم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد‌، تأکید کرد: همه‌ی متقاضیان در شهرستان‌ها می‌توانند به اداره‌های فرهنگ و ارشاد محل سکونت خود مراجعه و از طریق نمایندگی صندوق حمایت نام‌نویسی کنند. در تهران نیز متقاضیان می‌توانند به معاونت‌های مربوط در وزارت ارشاد یا مستقیما به ساختمان مرکزی صندوق واقع در خیابان قائم‌مقام‌ فراهانی، خیابان ششم‌، ساختمان هنر مراجعه کنند.

او درباره‌ی مدارک مورد نیاز برای نام‌نویسی، توضیح داد: کپی کارت ملی بیمه‌شده‌ی اصلی و افراد تحت تکلف، کپی صفحه‌ی اول دفترچه‌ی بیمه‌شده‌ی اصلی و افراد تحت تکلف،‌ کپی صفحه‌ی اول و دوم شناسنامه‌ی بیمه‌شده‌ی اصلی و فیش بانکی به مبلغ 70هزار تومان به ازای هر نفر به شماره‌ی حساب شبا 270180000000000062732318 بانک تجارت به نام صندوق حمایت، مدارک مورد نیاز برای نام‌نویسی‌اند.

او تأکید کرد: امسال نیز متقاضیان فقط بخشی از تعرفه‌ی بیمه‌ی تکمیلی را پرداخت می‌کنند و بقیه‌ی مبلغ توسط صنوق حمایت پرداخت می‌شود.

متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.honacredit.ir مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *