پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تنش میان دو کره، طلا را زمین زد

پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب: 279588
همزمان با افزایش تنش میان کره جنوبی و شمالی قیمت جهانی طلا به پایین ترین سطح در بیش از 11 ماه گذشته رسید.
تنش میان دو کره، طلا را زمین زد
به گزارش جهان، خبر نوشت: افزایش احتمال بروز جنگ میان دو کره موجب شده تا سرمایه گذاران بخشی از طلاهای خود را با هدف تبدیل به پول نقد به فروش رسانند. لذا افزایش عرضه طلا در شرایطی که ارزش برابری دلار نیز در برابر ارزهای عمده جهان از جمله یورو در حال افزایش است، موجب شده تا قیمت جهانی طلا تا 1540 دلار به ازای هر اونس کاهش یابد.


این پایین ترین نرخ طلا از ماه می گذشته تا کنون یعنی بیش از 11 ماه گذشته است که نرخ جهانی طلا به 1540 دلار و 30 سنت رسیده بود.

نرخ جهانی طلا تا سه روز پیش در محدوده 1600 دلار نوسان داشت ولی حالا به افت 60 دلاری تن داده است.


در حال حاضر سرمایه گذاران همزمان با پیگیری خبرهای مربوط به مناقشه دو کره، در انتظار انتشار نرخ بیکاری رشته های غیر کشاورزی آمریکا در روز جمعه هستند.

یکی از مهمترین عوامل کاهش قیمت طلا طی ماه های اخیر، افزایش ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی بوده است. لذا تحولات اقتصاد آمریکا زیر ذره بین سرمایه گذاران بازار طلاست.

قیمت طلا پس از رشد متوالی در 12 سال گذشته از ابتدای سال جاری میلادی روند نزولی را آغاز کرده و در سه ماه نخست امسال بیش از 4.7 درصد کاهش داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *