پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پهپاد انتحاری چگونه اهداف خود را نابود می‌كند؟ +تصاوير

چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 279410
آمريكا به‌دنبال دستيابی به نسل جديدی از پهپادهای جاسوسی است كه هدف از طراحي آنها حمله مستقيم به اهداف از پيش تعيين شده و نابودی آنهاست.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، آمريکا به‌دنبال دستيابي به نسل جديدي از "پهپادهاي جاسوسي" است كه هدف از طراحي آنها حمله مستقيم به اهداف از پيش تعيين شده و نابودي آن‌ها است.

طرحی اولیه و خام از پهپادهای انتحاری که توسط ارتش آمریکا طراحی شده است

اين پهپادهاي انتحاري براي حمله به اهداف ايستا و متحرك از جمله ساختمان­‌ها، وسايل نقليه و حتي انسان­‌ها قابل استفاده هستند. ارتش آمريکا اعلام كرده است كه دليل ساخت اين پهپادهاي مدرن مقابله با تروريست­هاست، ولي اين مسئله تنها سرپوشي نظامي بوده و هدف اين دولت در واقع به‌كارگيري شيوه‌هاي جديد نظامي براي ضربه زدن به دشمن است. اين كشور تصميم دارد تا سال 2016 نسخه تكميل شده و نهايي اين پهپادها را وارد چرخه فعاليت كند. 


نمونه ای از پهپادهای انتحاری آزمایشی
مشخصات پهپادهاي انتحاري قاتل 

مشخصه بارز اين پهپادهاي كوچك، قابليت حمل آسان آن‌ها خواهد بود، به‌طوري كه در يك كوله­ پشتي قابل جابه‌جايي هستند. كل وزن اين ابزار نظامي كمتر از 2 كيلو بوده و حداكثر سرعت حمله به هدف 35 تا 44 متر بر ثانيه است.

ارتش امريكا به‌علت اشغال افغانستان و بعضي از ديگر كشورها مجبور بوده تا گاهي اوقات در عوارض جغرافيايي نامناسب و دشوار به مبارزه با مخالفان بپردازند. در نتيجه با پرواز اين پهپادها در ارتفاع 100 متري سطح زمين، امكان حمله به دشمن فراهم مي­‌شود. اين سلاح قادر است به مدت 15 الی 30 دقيقه در اطراف هدف، گشت زده و براي برخورد با آن منتظر بماند.    
 

طرح کلی چگونگی فعالیت پهپادهای قاتل

سازندگان اين وسيله تلاش دارند تا طوري آن را طراحي كنند كه ظرف مدت 2 دقيقه آماده پرواز شود. در كل پهپاد انتحاري از 3 بخش بدنه اصلي، كلاهك جنگي و ابزار پرتاب تشكيل مي­‌شود. برد پرتاب اين سلاح جنگي 9 كيلومتر خواهد بود. 

حضور شركت­‌هاي نظامي در پروژه ساخت پهپاد انتحاري 

ارتش آمريكا به دنبال كاهش آسيب­‌هاي جانبي به عامل پرتاب بمب است، در نتيجه در ساخت اين پهپاد حمايت گسترده­‌اي را به نمايش گذاشته است. شركت‌هايي چون IAT، Aerovironment و سيستم‌هاي دفاعي Textron، جزو شركت‌هاي فعال در زمينه ساخت اين سلاح هستند.    

  
طرح شرکت Textron برای پهپادهای انتحاری
شركت‌‌هاي سلاح‌سازي تلاش مي‌كنند تا علائم صوتي و بصري را در زمان حمله پهپاد انتحاري حذف كنند. حسگر ليزري ارتفاع انفجار، پيوند داده ديجيتال امن، سيستم پيشرانه فوق مدرن، ردياب خودكار تصوير و سيستم قفل بر هدف متحرك، تجهيزاتي هستند كه در ساخت اين ماشين جنگي مخوف به كار خواهد رفت. پهپاد Switch blade جزء مدرن­‌ترين پهپادهاي انتحاري قاتل در حال ساخت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *