جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
ولایتی مطرح کرد:

تحقق حماسه سیاسی با انتخاب دولت کاردان و تابع ولایت فقیه

چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 279395
علی‌اکبر ولایتی گفت: باید با انتخاب دولت کاردان و تابع ولایت فقیه حماسه سیاسی را تحقق بخشیم.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری فارس، علی‌اکبر ولایتی ظهر امروز در همایش حوزه و بیداری اسلامی در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد اظهار کرد: انتخابات مسئله‌ای مهم است و در واقع می‌توان گفت در شرایط فعلی ضرورت بیشتری برای اثبات تکلیف بیشتر وجود دارد.

وی افزود: شاید هیچگاه نظیر حال برای اثبات تکلیف نسبت به نظام و آرمان‌های نظام اسلامی ضرورت نداشتیم و باید همه تلاش خود را در عرصه انتخابات برای به تحقق رساندن حماسه سیاسی بکنیم.

ولایتی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 باید دولت کاردان و تابع ولایت فقیه انتخاب شود خاطرنشان کرد: در سالی که با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده باید یکایک افراد جامعه در مسیر تحقق آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: هر فرد می‌تواند در این مسئله کارگشا باشد و به نوعی می‌توان گفت برای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی و روی کار آمدن دولت کاردان و تابع ولایت فقیه باید احساس مسئولیت و تکلیف کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تأکید بر اینکه بیداری اسلامی به معنی بازگشت به ارزش‌های اسلامی است گفت: کشورهایی که بیداری اسلامی را تجربه می‌کنند در واقع پیش از آن روش‌های غیراسلامی را برای مدیریت کشور تجربه کرده و حال به این مسئله پی برده‌اند که مدیریت باید در خط اسلام و با پرچم‌داری علمای اسلام باشد.

وی تصریح کرد: استعمار بعد از انقلاب صنعتی اروپا شروع شده و رو به گسترش است و به جرأت می‌توان گفت که در هیچ کجای دنیا در برابر آن مقاومت صورت نگرفته و تنها سد مقاومت در برابر آنان جهان اسلام و به ویژه جمهور اسلامی است.

ولایتی تأکید کرد: تفاوت جنگ‌های صلیبی و جنگ‌های  اخیر در این است که جنگ صلیبی فقط به نظامی‌گری و جنگ سخت توجه داشته اما جنگ‌های اخیر نه تنها تکیه بر تسلیحات نظامی داشته بلکه فرهنگ و آداب کشور را مورد هدف قرار داده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل
عده‌ای بر سر عناوین انقلاب‌های صورت گرفته در کشورهای عربی نظریات متفاوت دارند و برخی با عناوین بیداری انسانی و بهار عربی یاد می‌کنند؛ مقام معظم رهبری در 14 بهمن ماه 89 در خطبه نماز جمعه تأکید کردند انقلاب کشورهای عربی بیداری اسلامی است و این در زمانی بود که فقط دو سال از این انقلاب‌ها می‌گذشت و هنوز حسنی مبارک در مصر ساقط نشده بود.
افزود: هدف قرار دادن فرهنگ به معنی بازی با فرهنگ و تغییر الفبای اسلامی است؛ به صراحت می‌توان اعلام کرد به جز ایران اسلامی هیچ کشور دیگری نتوانسته است در برابر تغییر الفبای اسلامی مقاومت محض داشته و به طور مستقل حرکت کند.

ولایتی ایران اسلامی، شبه قاره هند، عثمانی و مصر را پیشتازان حوزه بیداری اسلامی توصیف کرد و اذعان داشت: این 4 کشور در بیداری اسلامی علما و روحانیون را در رأس خود قرار داده و بدین وسیله توانستند در برابر استعمار و استثمار پیروز شوند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در تاریخ خود اعم از مشروطه، معاهده‌هایی چون ترکمنچای و گلستان و مواردی از این قبیل شاهد حضور پررنگ و مقاومت علما در عرصه مبارزه با استعمار بوده که شهادت آیت‌الله مدرس نیز یکی از نمونه‌های بارز آن است.

ولایتی تأکید کرد: استعمار کمر همت در مسیر ضعف اسلام بسته و در اینجا پی به اهمیت نقش علما و حوزه می‌بریم و باید علما نسبت به هر زمان دیگری احساس تکلیف کند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی از هدف استعمار برای تجزیه کشورهای اسلامی یاد کرد و یادآور شد: استعمار با همه قدرت‌های خود به تهاجم با اسلام برخاسته و در حقیقت می‌توان گفت خواستار تجزیه کشورهای خاورمیانه و در حقیقت جهان اسلام است.

وی از تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی در سال جاری یاد کرد و ادامه داد: نباید تحقق حماسه سیاسی را فقط منحصر به مرز خود کنیم بلکه تحقق مسائل سیاسی باید در منطقه و در کل جهان اسلام صورت گیرد.

ولایتی با اشاره به بیداری اسلامی در مصر تأکید کرد: عده‌ای بر سر عناوین انقلاب‌های صورت گرفته در کشورهای عربی نظریات متفاوت دارند و برخی با عناوین بیداری انسانی و بهار عربی یاد می‌کنند؛ مقام معظم رهبری در 14 بهمن ماه 89 در خطبه نماز جمعه تأکید کردند انقلاب کشورهای عربی بیداری اسلامی است و این در زمانی بود که فقط دو سال از این انقلاب‌ها می‌گذشت و هنوز حسنی مبارک در مصر ساقط نشده بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل افزود: بیداری انسانی به معنی اومانیسم بوده و این اصطلاح به معنای انسان‌گرایی است؛ بیداری انسانی در تقابل با اسلام‌گرایی و اعتقاد به اسلام خدامحور است.

ولایتی از ناآرامی‌های صورت گرفته در سوریه یاد کرد و گفت: سوریه بیش از هر زمان دیگری مقتدرانه در برابر ناآرامی‌ها ایستاده و این ناآرامی‌ها و نابسامانی‌ها نشأت گرفته از جنگ‌های کور و چریکی عده‌ای غیرسوری در داخل سوریه است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اظهار امیدواری از اتحاد و انسجام بیشتر در جهان اسلام  اظهار داشت: در برابر استعمار و استثمار باید اهل تسنن و تشیع منسجم و برادرانه زیر پرچم اسلام گرد هم جمع آیند تا تجزیه جهان اسلام توسط استعمار تحقق پیدا نکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *