جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
"تاگس اشپیگل" گزارش داد؛

فرانسه؛ بمب ساعتی در قلب اروپا

چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 279350
یک نشریه آلمانی با اشاره به وخامت اوضاع فرانسه، از شک روزافزون مردم این کشور به رئیس جمهوری خود خبر داده و فرانسه را بمبی ساعتی در قلب اروپا دانست که از بخش‎های قابل انفجار زیادی از جمله بیکاری بالا و بدهیهای روزافزون تشکیل شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، روزنامه آلمانی "تاگس اشپیگل" در گزارشی به خودسوزی یک مرد چهل و سه ساله بیکار فرانسوی در اواسط فوریه گذشته اشاره کرده و نوشت: رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به مرگ این بیکار فرانسوی آن را نوعی یاس و افسردگی شخصی ارزیابی کرد. اما در عین حال اولاند اعتراف کرد که مرگ این مرد فرانسوی نشانگر وخامت اوضاع فرانسه است. بعد از خودسوزی این مرد فرانسوی، در این کشور نگرانیهایی درباره وقوع شورشهایی ماند نمونه انقلابهای عربی به وجود آمد.

یکی از هنرپیشگان معروف فرانسوی درباره شرایط کشورش اظهار داشته است که فرانسه، محزون و غمزده است و مردم این کشور دیگر از چنین اوضاعی به ستوه آمده اند. در کشور من انرژی وجود ندارد و این مسئله ای است که اقتصاد دانان و بازارهای ملی را به خود مشغول کرده است.

در نوامبر سال گذشته نشریه انگلیسی "اکونومیست" از فرانسه به عنوان یک بمب ساعتی در قلب اروپا یاد کرد. این نشریه همچنین سرنوشت یورو را نه در اسپانیا و ایتالیا بلکه وابسته به فرانسه دانست و اولاند که مدت ده ماه در مسئولیت خود است را در تلاش برای خنثی کردن بمب ساعتی ارزیابی کرد.

نویسنده در ادامه نوشت: این بمب ساعتی از اجزا و مولفه های قابل انفجاری تشکیل شده است. اقتصاد فرانسه دیگر رشد نمی کند، شمار بیکاران و نیازمندان به کمکهای اجتماعی رو به افزایش است، بدهیهای دولتی دیگر با درآمدها و معیارهای اروپایی همخوانی و سازگاری ندارد.

مجموع بدهیهای فرانسه که بر اساس قراردادهای اروپایی، حداکثر باید شصت درصد تولید ناخالص ملی باشد به حدود 90 درصد تولید ناخالص ملی رسیده است.

در ادامه آمده است که این نتیجه و شرایط  بد در فرانسه، این شک و تردید را در بین فرانسویها به وجود آورده است که آیا اولاند ،گزینه مناسب و درستی در کاخ الیزه است.هیچ رئیس جمهوری در تاریخ فرانسه ، در اولین دوره ریاست جمهوری خود تا این حد منفور نبوده است.

بر اساس آخرین نظر سنجی ها کمتر از یک سوم فرانسویها به رئیس جمهوری خود اعتماد دارند. تنها 22 درصد فرانسویها "اولاند" را یک رئیس جمهوری خوب ارزیابی می کنند.


راه پیمایی اعتراضی عظیم 4 فروردین در پاریس

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: هیچ روزی در فرانسه نمی گذرد که در آن یک وزیر یا نماینده سوسیالیست به دلیل اینکه به خط و مشی دولت انتقاد وارد کرده است مورد بازخواست قرار نگیرد.

مصاحبه تلویزیونی یک ساعته  "فرانسوا اولاند" که پنج شنبه گذشته انجام شد نیز هیچ تغییری در تصورات کلی فرانسویها درباره وی ایجاد نکرد.

این روزنامه آلمانی در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: زمانی که اولاند قول می دهد که نرخ بیکاری تا قبل از پایان سال پایین می آید،

فرانسویها این پرسش را مطرح می کنند که چگونه این معجزه در کشورشان شکل می گیرد؟ حدود 3.2 میلیون فرانسوی بیکار هستند که معادل نرخ بیکاری تقریبا 11 درصد است. هیچ روزی بدون خبرهای بد، ورشکستگیهای غیر منتظره، نتیجه گیریهای افتضاح و شکست های جدید در این کشور نمی گذرد. در کل حدود 266 کارخانه در سال گذشته در فرانسه تعطیل شده است.

یاس و ناامیدی فرانسویها همواره به خشونت طلبی در بین مردم این کشور سوق پیدا می کند. دولت همه این مسلائل را می بیند، اما تنها راه حلهایی را ارائه می دهد که اجرایی کردن آن زمان زیادی می خواهد.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به وخامت اوضاع فرانسه تصریح کرد که اولاند تحت فشار روزافزون قرار دارد.

به گفته یک خبرنگار و نویسنده انگلیسی، فرانسه یک مدل مرفه بر اساس نمونه سوئد را ارائه می دهد اما شرایط مالی این کشور بیشتر شبیه کشور اسپانیاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *