پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

شاهد خیزش نهضت کاندیداتوری هستیم

چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 279347
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزهای پایانی سال 91، خیزش نهضت کاندیداتوری در کشور را شاهد بوده‌ایم، ابراز امیدواری کرد که انتخابات ریاست جمهوری سال 92 از نظر فعالیت کاندیداها و برنامه‌محور بودن آنها، به استانداردها نزدیک‌تر شود.

به گزارش جهان مهدی سنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ما در روزهای پایانی سال 91 شاهد جنبش کاندیداتوری در کشور بوده‌ایم و من فکر می‌کنم این بار در انتخابات ریاست جمهوری رکورد خواهیم زد!

وی افزود: اینکه افراد مختلفی برای حضور در عرصه انتخابات، اعلام حضور می‌کنند، از یک جهت قابل ارزیابی مثبت است که این افراد احساس تکلیف می‌کنند و برای حضور در صحنه‌های سیاسی، دارای انگیزه هستند. اما این اتفاق همچنین نشانه‌ای از سازمان نیافتن انگیزه‌ها در کشور ماست و به خوبی خلاء احزاب قوی را نشان می‌دهد.
 
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نوع ورود به انتخابات و آرایش صحنه سیاسی برای مردم ایجاد سردرگمی می‌کند، یادآور شد: البته اینکه افراد مختلف می‌توانند به صحنه انتخابات ورود کنند و این عرصه یک عرصه انحصاری نیست، از وجوه مثبت سیاست در کشور ماست، اما از سوی دیگر در کمتر از سه ماه مانده به برگزاری انتخابات، هیچ کس نمی‌تواند تخمین بزند که رییس‌جمهور از بین چه کسانی انتخاب خواهد شد و این نوعی بی‌سامانی در عرصه انتخابات است.
 
سنایی با بیان اینکه بهتر است آرایش سیاسی در کشور چند ماه قبل از انتخابات روشن باشد، گفت: این موضوع البته منوط به شکل‌گیری صف‌بندی‌های انتخاباتی و همچنین وجود احزاب قوی در کشور است.
 
وی با تاکید بر اینکه نیازمند برنامه‌ریزی قوی برای قانون انتخابات و احزاب که در مجلس هشتم آماده شده هستیم، افزود: ما باید قانونی موثر و کارآمد در عرصه احزاب و انتخابات به تصویب برسانیم که برخی مشکلات در این میان بروز نکند.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری یک انتخابات پرشور در کشور، اظهار کرد: مردم ما نشان دادند که در صحنه‌های مختلف، حضور جدی پیدا می‌کنند و ما باید امیدوار باشیم که انتخابات بیش از گذشته از نظر فعالیت کاندیداها و برنامه‌محور بودن آنها به استانداردها نزدیک‌تر شود.
 
سنایی با بیان اینکه کاندیداها باید در مورد برنامه‌ها و دیدگاه‌هایشان در عرصه‌های مختلف به صورت شفاف و مدون صحبت کنند، افزود: خوب است که کاندیداها بیش از تخریب رقبا، به معرفی برنامه‌ها و سوابق خود بپردازند و اصول اخلاقی را هم رعایت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *