پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

روابط ترکیه با اسرائیل پذیرفتنی نیست

شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب: 279026
به دنبال عذرخواهی رژیم صهیونیستی از ترکیه به دلیل کشتار فعالان صلح ترکیه ای در کشتی ماوی مرمره در سال ۲۰۱۰ و پذیرش این عذرخواهی از سوی دولت آنکارا و اعلام عادی سازی روابط فیمابین، برخی محافل در ترکیه نسبت به این امر واکنش نشان دادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس در ترکیه، آقای رضوان کایا رئیس انجمن دفاع از آزادی های ترکیه در گفتگو با فارس تصریح کرد که جنایت کشتی ماوی مرمره، تنها جنایت رژیم صهیونیستی علیه بشریت نبوده و نخواهد بود.

کایا با مثبت ارزیابی کردن اشارات مطرح شده در زمینه لغو محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی در ادامه افزود علیرغم این باید گفت که فلسطین محدود به نوار غزه نیست و موضوع فراتر از این منطقه است. وی خاطرنشان کرد که دولت آنکارا باید موضع قاطع خود علیه اسرائیل را ادامه دهد، زیرا اسرائیل کماکان به عنوان یک مجرم و جانی نزد امت اسلام و جامعه بشری شناخته می شود.

رئیس انجمن دفاع از آزادی های ترکیه تصریح کرد: اسرائیل با پذیرش عذرخواهی از ترکیه بابت جنایت کشتی ماوی مرمره در عرصه سیاسی ضربه بزرگی خورد، کما اینکه این عذرخواهی را بعد از سه سال مقاومت انجام داد که این هم نشان از ذلت این رژیم دارد. برخی محافل می گویند این عذرخواهی مانع بزرگی از سر راه عادی سازی روابط این رژیم با ترکیه را برداشته است. کما اینکه این دیدگاه علاوه بر آمریکا در برخی محافل داخلی در ترکیه نیز مطرح شده و لابی اسرائیل در ترکیه تحرک خود را افزایش داده است. رژیم صهیونیستی در کشتی ماوی مرمره مرتکب جنایت بزرگی شد، اما این جنایت، تنها جنایت این رژیم نیست و اسرائیل از بدو تاسیس خود با اشغالگری و قتل عام هایی که مرتکب شده در واقع ماشین جرم و جنایت است. لذا عذرخواهی اسرائیل از ترکیه معضل اصلی را حل نکرده است. در همین راستا با توجه با ادامه جنایات این رژیم علیه قدس و مسجد الاقصی، عادی سازی روابط ترکیه با اسرائیل را تحولی وخیم ارزیابی کرده و به هیچ عنوان نمی پذیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *