جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جریمه ۴۰میلیون دلاری برای‌شرکت لبنیاتی!

شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 278936
یک دادگاه فدرال در واشنگتن دولت ایران را به پرداخت بیش از ۴۰ میلیون دلار غرامت به یک شرکت آمریکایی محکوم کرد. این شرکت آمریکایی پیش از انقلاب ۱۳۵۷ سهام‌دار شرکت لبنیات پاستوریزه پاک بوده است.
به گزارش جهان به نقل از افکار، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه (۲۷ مارس / ۷ فروردین) گزارش داد که قاضی ریچارد جی لئون ایران را به پرداخت ۴۰ میلیون و ۵۰۰هزار دلار به شرکت مک‌کیسون محکوم کرده است.

شرکت مک کیسون مدعی است که در سال ۱۹۶۰ (۱۳۳۸)، همزمان با تاسیس شرکت لبنیات پاستوریزه پاک، در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است. اما به نظر می‌رسد با وقوع انقلاب در سال ۱۳۵۷و ملی شدن بسیاری از شرکت‌ها، سهم شرکت مک کیسون نادیده گرفته شده است.

بر این اساس و طبق حکم دادگاهی در آمریکا ، ایران باید ۲۹ میلیون و ۳۰۰هزار دلار بابت اصل سهام و سود آن و همچنین خسارت‌ وارد آمده پرداخت کند؛ ۱۱ میلیون و ۲۰۰هزار دلار دیگر نیز مربوط به هزینه دادرسی و وکلای شرکت مک کیسون است.

آسوشیتدپرس نوشت؛ هنوز مشخص نیست که آیا ایران حاضر به پرداخت جریمه تعیین شده است یا نه. وکیل آمریکایی طرف ایرانی می‌گوید که به همراه موکل خود در حال بررسی پرونده هستند تا در مورد دادن درخواست تجدیدنظر تصمیم بگیرند. رسیدگی به این پرونده نزدیک به سه دهه طول کشیده است. ایران استدلال می‌کند که با توجه به اینکه تحولات رخ داده تاثیر مستقیمی در ایالات متحده آمریکا نداشته است دادگاه‌های آمریکایی صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *