کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رتبه اول در ورود و ماندگاری مسافران نوروزی

8 فروردين 1392 ساعت 19:48

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: بنا بر آمار و گزارش ها، استان فارس در نوروز سال 92 موفق به کسب رتبه اول و برتر کشور در زمینه ورود و ماندگاری مسافران شد.


به گزارش جهان به نقل از ایرنا منوچهر جهانیان در دیدار با استاندار فارس و مدیران میراث فرهنگی استان افزود: شمار مسافران ورودی و اسکان داده شده در استان فارس در نوروز سال جاری نسبت به سال گذشته رشد 20 درصدی دارد و رضایتمندی مسافران هم 90 درصد گزارش شده است.

این مقام مسوول اظهار کرد: ورود گردشگران به استان فارس از 28 اسفندماه تا ساعت پایانی روز چهارشنبه هفتم فروردین ماه، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 67 درصد افزایش داشته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از دیگر نقاط قوت میزبانی استان فارس را تخفیف 20 درصدی اصناف به مسافران عنوان کرد و گفت: این رویکرد به رشد سفرها در کشور کمک کرده است.

جهانیان در ادامه تاکید مقام معظم رهبری درباره ایجاد شور و نشاط در جامعه را یادآوری و از تلاش های کارکنان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برای تحقق مطلوب آن تشکر کرد.

وی ضمن تقدیر از برگزاری جشنواره فرهنگ ها و آیین عشایر ایران در استان فارس، تشویق مسافران برای سفر به جاذبه های کمتر شناخته شده را مورد تاکید قرار داد و گفت: سفر به این مسیرها در نوروز 92 رشد 3.5 (سه و نیم) درصدی را نشان می دهد.

این مقام مسوول یادآوری کرد: افزایش سفرها به این مناطق کمتر برخوردار به رونق اقتصاد این مناطق کشور کمک می کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با تشکر از زحمات شبانه روزی همه کارکنان ستاد تسهیلات سفرهای استانی گفت: آیین تجلیل استانی از فعالان این عرصه به میزبانی میراث فرهنگی فارس برگزار می شود.


کد مطلب: 278796

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/278796/رتبه-اول-ورود-ماندگاری-مسافران-نوروزی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com