چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

فردا افتتاح قطعه 4 آزادراه تهران-شمال

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب: 277122
فردا صبح با حضور رئیس‌جمهوری قطعه 4 آزادراه تهران-شمال به طول 21 کیلومتر رسماً به بهره‌برداری می‌رسد.
فردا افتتاح قطعه 4 آزادراه تهران-شمال
به گزارش جهان به نقل از تسنیم ، عملیات اجرایی این قطعه در دو سال اخیر به دلیل توجه وزارت راه و شهرسازی و اختصاص ویژه اعتبارات تسریع شد، به‌طوریکه در سال‌های 90 و 91 پیشرفت فیزیکی این پروژه 34 درصد بود.این در حالی است که پیشرفت فیزیکی این قطعه از سال 76 تا 89 حدود 64 درصد بود.
 
برای ساخت این قطعه که شامل 4 دستگاه پل به طول حدود 1100 متر، 4 دستگاه پل خاص به طول 263 متر، 2 تقاطع غیرهمسطح و 34 دستگاه پل است حدود 213 میلیارد تومان هزینه شده است.
 
پیش از این معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که دلیل عمده خلف وعده افتتاح این قطعه  «سختی‌های خاص» منطقه بود، گفت: افتتاح قطعه 4 آزاد راه حد فاصل چالوس به مرزن آباد به دلیل ریزش های فراوان بارها به تعویق افتاد.
 
صادقی با بیان این‌که در ایام نوروز 92 این قطعه به‌صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با افتتاح قطعه 4  مدت سفر یک ساعت کوتاه می شود، علاوه بر این 15 میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف بنزین و 20 میلیارد تومان در تصادفات رانندگی از نتایج بهره‌برداری از این قطعه است.
 
صادقی در خصوص اخذ عوارض در قطعه 4 آزاد راه نیز گفت: با توجه به دستور رئیس جمهوری قرار شده به مدت حداقل یکماه به مردم تخفیف بدهیم و پس از فروردین در خصوص زمان و مبلغ عوارض اطلاع رسانی خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *