دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - 20 Aug 2018
 
۲۴
۳۳

‫دولت احمدی‌نژاد چه بر سر معاش مردم آورده است؟ +نمودار

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۴
آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد قیمت مواد خوراکی پرمصرف طی 7 سال گذشته به طور میانگین 4 برابر شده است.
‫دولت احمدی‌نژاد چه بر سر معاش مردم آورده است؟ +نمودار
به گزارش جهان، بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی مواد خوراکی در سطح تهران، قیمت تمامی مواد خوراکی پرمصرف خانوارها در دوره هفت ساله دولت احمدی‌نژاد به شدت افزایش یافته است.

آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد 30 ماده خوراکی پرمصرف خانوارها از ابتدای دولت احمدی‌نژاد تا مهرماه امسال (که آخرین آمار منتشره است) به طور میانگین 309 درصد گران شده‌اند.


به عنوان مثال، در بازه زمانی مرداد 1384 تا مهر 1391، اقلامی چون تخم‌مرغ، برنج و گوشت حدود 400 درصد گران شده‌اند.


نمودارها، به خوبی نشان می‌دهند که سیاست‌های اقتصادی نادرست دولت در حوزه بازرگانی و عدم حمایت از بخش تولید، چه بر سر سفره‌های مردم آورده است.

کد مطلب: 277093
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۱۵:۳۸
باید در کنار نمودارهای تورم، نمودار افزایش دستمزدها هم باشه.
اینجوری بهتر میشه نتیجه گرفت
۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۲۰:۱۹
آفرین بر شما و مخصوصا دستمزد کارمندان دادگستری که علیرغم حجم کار زیاد واقعا بسیار پایین است
۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۱۶:۰۳
گوشت گوساله 3500 تومانی را 30 هزار تومان خریدم یعنی چند برابر؟
۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۱۶:۲۱
چه افزایش دستمزدی در کدام اداره ؟ در شرکت های خصوصی که افراد برای از دست ندادن کار با کمترین دستمزد بیشترین کار را انجام می دهند نسبت افزایش دستمزد با تورم مثل نسبت سرعت دوچرخه با هواپیمای جت است
محمد
Canada
۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۱۶:۳۰
خداشاهده الان از میدان میوه وتره بار میام.دوتا مرغ خریدم شد32هزارتومان!!!حساب کردم اگرمقیاس بگیریم با کل درآمدماهیانه ام به من فقط 46عدد مرغ میدهند!!!اگرخانمم قیدخانه وبچه هارو نمیزد و800هزارتومان هم او درآمدکسب نمیکرد خداشاهده بایدیا میرفتیم دزدی یاگدایی.زندگی حال حاضرخانواده من باماهی یک میلیون وششصدهزارتومان درآمدبه معنای واقعی کلمه اسف انگیزه.قیمتهاشوک آوره.
۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۱۹:۵۴
ببینید اونهایی که کل درآمدشون با یارانه ها میشه ششصد تومن چی میکشند!!!
۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۲۰:۰۰
مبارک باد بر اصول گرایان....
۱۳۹۱/۱۲/۲۷ ۰۹:۲۵
خوشبحالت من کارگر شرکت خصوصی زیر مجموعه مخابرات هستم کل در آمدم 450 هزار تومانه که 210 هزار تومانش رو هم میدم اجاره خونه اینجور بگم با باد هوا زندگی میکنیم
حسین
۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۱۷:۲۵
ای بابا ما که قید زندگی زدیم نه کاری هست نه در آمدی اینم اوضاع قیمتها چند ماهه بدون بیمه دارم یک شرکت کار میکنم کسی جرات اعتراض نداره که بیرونش نکنند
۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۱۷:۵۱
اون وقت بگید چرا تا 30 سالگی ملت خونه باباشون می مونند :)
۱۳۹۱/۱۲/۲۷ ۲۲:۵۷
بنده 36 سالمه بدلیل مالی جرات خواستگاری رفتن ندارم! باز خوشبحال 30 ساله ها!!!
احمدی
۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۱۸:۵۸
همه از مشکلات اقتصادی پیش آمده در رنج هستند ولی این نباید باعث شود که ما انصاف را زیر پا بگذاریم .
حداقل حقوق کارگران در سال 84 ماهانه 122هزارو 592 تومان بوده در سال 92 رسیده به 487 هزار و 125 تومان . یعنی افزایش نزدیک به 4 برابری .
حسن
۱۳۹۱/۱۲/۲۸ ۰۰:۳۶
بابا مگه بالا رو ندیدی که چی نوشته!بشین تو سال 84 با اون 120تومن ببین چیکار میتونستی کنی و الان با 480 تومن چیکار میکنی؟؟؟؟
خب به همین 4برابر شدن حقوقمون فقط نگاه کردیم که تا الان صدامون در نیومده دیگه!!
محمد
۱۳۹۲/۰۱/۰۲ ۱۰:۴۷
بابا با انصاف حقوق چهار برابر شده اما قیمت ها 400 برابر این خیلی انصافه
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۲۰:۱۰
سلام .چرا تا مهر ماه حساب شده .من روی امار دقیق میگم که از مهر تا اخر بهمن هم نزدیک دوبرابر شده
۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۲۰:۱۱
حالا بد شده؟
خیلی مردید تا دیروز که خوب بود
۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۲۰:۱۵
باز میگن تورم 30 درصده
۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۲۰:۴۲
درود براحمدی نژاد
۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۲۰:۴۴
اگر احمدی نژاد امروز هم کاندیدا شود ما وبخش عمده ای از جامعه به او رای می دهیم
علی
۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۲۰:۴۵
سلام.. وجدان داشته باشید نگید مردم بگین کارمندان و کارگران... عزت زیاد
۱۳۹۱/۱۲/۲۶ ۲۱:۰۷
همه چیز آرومه! من چقدر خوشحالم!
۱۳۹۱/۱۲/۲۷ ۰۸:۱۸
به داد حقوق بگيرا برسيد
مسعودی
۱۳۹۱/۱۲/۲۷ ۰۸:۲۱
وقتی که قیمت تولیدات بخش خصوصی رابالا برده پس بیشترین حمایت رااز بخش تولید انجام داده است . یعنی ازتولید کنندگان کالاهای فوق حمایت جدی شده است.
۱۳۹۱/۱۲/۲۷ ۰۹:۰۶
من سال 84 در یکی از سازمانها مشغول به کار بودم و حقوق ماهیانه 275000 تومان بود و الان هم در همین سازمان هستم با حقوق ماهیانه 1100000 هزار تومان یعنی تقریبا 4 برابر البته تحریمها که الان به شدت افزایش پیدا کرده رو نیز نباید فراموش کرد. پس اگه تورم 4 برابر شده در عوض حقوقها و دستمزدها نیز افزایش پیدا کرده همه این حرفها بر اساس فیشهای حقوقی سال 84 و 91 بوده است.
۱۳۹۱/۱۲/۲۸ ۰۸:۱۷
عزیز دلم من هم کارمندم با حقوقی مشابه شما اما تو این تنگنای اقتصادی فقط با امید به خدا هست که حاضر شدم تو این شب عید حتی از خرید لباس برای بچه هام بگذرم چون اعتقاد دارم حتما ارامش پشت سر این توفان هست
۱۳۹۱/۱۲/۲۸ ۱۳:۰۲
پارتي داشتي كه حقوقت اينقدر زياد شده
ما كه سال 84 ، 450000 ميگرفتيم ، تازه شده 1100000
۱۳۹۱/۱۲/۲۷ ۱۰:۳۳
خوبیش اینه که رییس جمهور محترم و وزرا توی محله ای که زندگی می کنند هیچ چیزی قیمتش تغییر نکرده و مردم باید طوری تنظیم کنند که همه مایحتاجشان را از محله آنها خریداری کنند و این مسله به دولت خدمت !!!!گزار هیچ ربطی ندارد
۱۳۹۱/۱۲/۲۷ ۱۲:۰۷
آقا گفت تحریم هم موثر بوده ولی شما بی انصافی کردید.
۱۳۹۱/۱۲/۲۷ ۱۵:۲۸
چرا منصفانه آمار نمیدهید کارکرد دولت واقعا در 4 سال نخست عالی بود تو این سه سال هم اگر بد شد خدا باعث و بانیش را لعنت کند ...
۱۳۹۱/۱۲/۲۷ ۱۶:۲۶
شکی نیست سیاستهای دولت باعث خیلی از گرانیهاست
اما بی انصافی نکنید، علل دیگه ای هم داره که اونها رو هم باید اشاره کنید. ضمن اینکه این یکی دو ساله قیمتها خیلی رفته بالا
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۲/۲۸ ۰۹:۲۵
آقا من یه سوال فنی دارم ، بریم به سال 60 تا 67 ، تو اون 7 سال : هم تازه انقلاب کرده بودیم ، هم همه کشورهای دنیا مارو واقعا تحریم کرده بودن حتی چین و روس و هند و ... ، هم دولت تازه پا گرفته بود ، هم ترور رجال سیاسی داشتیم هم خطر منافقان . توده ای ها بودن و از همه مهمتر جنگ بود ، آقا جون میفهمی جنگ یعنی چی؟ با اون همه حال این همه تورم نداشتیم ، پس باید قبول کنیم این مشکلات همه دلیلش تحریم نیست ، اشکال از مریض بودن اقتصاده
قبول ندارم
۱۳۹۱/۱۲/۲۸ ۱۲:۲۷
دوست عزیز
وقتی مملکت اون زمان کوپنی بود طبعا جلوی تورم گرفته میشد
مسعود
۱۳۹۲/۰۱/۱۸ ۱۹:۴۷
عزیز جان
اون نیازهای اون موقع تناسبی با نیازهای الان نداره...
جمعیت رو هم باید در نظر گرفت...
اقتصادی که بر مبنای نفت باشه هر چی نیازهاش بیشتر بشه نفت کمتری که بفروشه مشکلات هم بیشتر خواهد شد.