پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

خاطرات"سندباد" و "شیپورچی" زنده می شود

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب: 276697
با حضور صداپیشگان کارتون‌های به یادماندنی، نوستالژی کارتون‌های «سندباد»، «شیپورچی» و «کارآگاه گجت» در برنامه‌ی «کوی نشاط» رادیو ایران زنده می‌شود.
با حضور صداپیشگان کارتون‌های به یادماندنی، نوستالژی کارتون‌های «سندباد»، «شیپورچی» و «کارآگاه گجت» در برنامه‌ی «کوی نشاط» رادیو ایران زنده می‌شود.
 
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، امیرعباس اشرف، تهیه‌کننده، سردبیر برنامه «کوی نشاط» محصول دفتر طنز رادیو ایران با اعلام این خبر گفت: ویژه‌ برنامه‌های نوروزی «کوی نشاط» با بیش از ۱۰۰۰ دقیقه، در قالب ۹ برنامه که در مورخ ۲۹ و ۳۰ اسفند و ششم، هفتم، هشتم، دهم، یازدهم، چهاردهم و پانزدهم فروردین ماه از ساعت ۹تا ۱۱ صبح پخش خواهد شد، در قالب یک جنگ شاد نوروزی متناسب با حال و هوای عید نوروز و برای پر کردن اوقات فراغت هموطنان تدارک دیده شده و شامل نمایش‌های کوتاه طنز و ترانه‌ها و موسیقی‌های فرح‌بخش و شاد است.
 
اشرف ادامه داد: همه ما تحویل سال نو را با شنیدن صدای توپ و یا شنیدن نوای سرنا می‌شناسیم. این نوا که هر ساله بسیاری از مردم ایران در پای سفره هفت سین نوای آن را می‌شنوند معروف به موسیقی «نوروزنامه» است و در دستگاه چهار‌گاه موسیقی ایرانی برای اولین بار توسط استاد مرحوم علی اکبر مهدی‌پور دهکردی که یکی از نوازندگان موسیقی مقامی و سنتی در ایران بود، در حدود ۲۵ سال پیش در تهران ضبط شد و از آن موقع تاکنون به «نوروزنامه» معروف شد و ایرانیان لحظه سال نو را با این نوا می‌شناسند که در ویژه برنامه‌های نوروزی «کوی نشاط» این قطعه توسط فرهاد و داوود حدادی اجرا و با صدابرداری علیرضا آزادگان مهر در استودیوی «کوی نشاط» ضبط شده است.
 
اشرف، قطعات نمایشی طنز را شامل قصه‌گویی طنز با رویکرد اجتماعی، نمایش‌های عید دیدنی و خانه تکانی، شوخی با هنرمندان، قطعات نمایشی موسیقی عمونوروز و عمو فیروز دانست و افزود: با توجه به حضور دوبلورهای قدیمی و پیشکسوت مانند ناهید امیریان، اردشیر منظم، تورج نصر، مژگان عظیمی، کریم بیانی و گیلدا حمیدی، نمایش بازگشت شخصیت‌های کارتون‌های قدیمی مثل «سند باد»، «شیپورچی» و «کارآگاه گجت» به «کوی نشاط» از آیتم‌های ویژه این برنامه هاست.
 
سردبیر و تهیه کننده «کوی نشاط» با اشاره به حضور میهمان‌های ویژه این برنامه گفت: در ایام نوروز رضا ناجی، بازیگر سینما و تلویزیون وفریدون بیگدلی از خوانندگان کشورمان به عنوان میهمان برنامه حضور دارند.
 
گویندگان پیشکسوت
 
همچنین آیتم «مرشد» و «بچه مرشد» از بخش‌های شنیدنی این ویژه برنامه‌ها با اجرای جواد انصافی و امیر پارسی است.
 
«کوی نشاط» ویژه نوروز ۱۳۹۲ به سردبیری و تهیه کنندگی امیر عباس اشرف، کارگردانی محمود صابری، آهنگسازی و سرپرستی گروه موسیقی مجتبی تیموری و نویسندگی محمد اوزی، زهرا ادراکی، شاهرخ باقری‌نژاد و عباس محبی، ترانه سرایی سیروس دادرس و صدابرداری علی رضا آزادگان مهر تهیه و تولید می‌شود.
 
بازیگران قطعات نمایشی آن ناهید امیریان، محمد مهدی بهنام، تورج نصر، اردشیر منظم، مهدی صباغی، عباس محبی، جواد انصافی، امیر پارسی، علی رضا تابان، مهدی امین لاری، رحمان محمدی، آسیه گرجی، ندارادمهر، محمودرضا قدیریان، قربان نجفی، سجاد شهرابی، گیلدا حمیدی، کریم بیانی، سعید محبی، محمد حسن حسینیان و صنم صالحی، مژگان عظیمی وداوود دلقندی هستند.
 
محمد تیموری، پرهام محقق، رامین جواد‌پور، خشایار لزومی و حسن مصطفی‌پور نوازندگی و اجرای قطعات موسیقیایی را بر عهده دارندوندا حاجی اسماعیلی کار هماهنگی و دستیاری این برنامه را انجام می‌دهد.
 
همچنین افکتور «کوی نشاط» صنم صالحی و ارتباطات مصطفی طالبیان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *