جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۱

تمجید مشایی از احمدی​نژاد/ رابطه ما مثل شمس و مولاناست

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 276663
مشاور رییس‌جمهور و رییس جنبش عدم تعهد، شخصیت محمود احمدی‌نژاد را پر از نقاط مثبت دانست و تاکید کرد که سخن گفتن از نقاط منفی وی کار آسانی نیست.
تمجید مشایی از احمدی​نژاد/ رابطه ما مثل شمس و مولاناست
به گزارش جهان، اسفندیار رحیم مشایی که اخيرا با تعريف و تمجيدهاي هميشگي رئيس جمهور از خودش، «نشان ملي فرهنگ و هنر» را نيز از احمدي​نژاد دريافت کرده است، او را پراز نقاط مثبت خواند و گفت: شاید یکی از برجسته‌ترین آنها این باشد که شخصیتی واقعا از جنس مردم هستند.

او که ارتباطش با رئيس جمهور به رابطه شمس و مولانا تشبيه مي​شود، در پاسخ به سوال خبرنگاران که نکات منفي احمدي نژاد را از او مي​پرسيدندف گفت: باید بگویم کار آسانی نیست و اگر منظور نقص است، طبیعی است که هر انسانی دارای نقص باشد اما نکته برجسته‌ای به ذهن من نمی‌رسد؛ البته نمی‌گویم که نقصی وجود ندارد.

مشایی که نامزد مورد حمايت دولت براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم ناميده مي​شود و با شعار «زنده باد بهار» وارد اين عرصه شده است، در برابر این پرسش که "آیا سفرهای انتخاباتی خواهید داشت؟" پاسخ داد: برای چه؟ برای چه باید سفر انتخاباتی داشته باشم؟

به گفته وي، حضور مردم پای صندوق‌های رای و آرای بالا موجب می‌شود به کسانی که عزت ملت ایران را نمی‌خواهند، از نظر سیاسی پاسخ کوبنده‌ای داده شود و آثارش این خواهد بود که فشارهای اقتصادی شکست می‌خورد.

گزيده سخنان وي به نقل از ايسنا از اين قرار است:

·         در مورد اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر کم بودن بودجه این شورا برای انتخابات پیش رو} من کارشناس بودجه نیستم و در این رابطه معمولا روال و عددی وجود دارد، چراکه اولین انتخابات نیست که برگزار می‌کنیم و شورای نگهبان نیز معمولا حجم کمتری از بودجه را برای انتخابات نیاز دارد. این اولین بار نیست که انتخابات در کشور ما برگزار می‌شود. روالی که برای تعیین بودجه در امور انتخابات وجود دارد مثل گذشته است و ممکن است تغییرات جزئی داشته باشد و دلیلی ندارد که در بودجه انتخابات تغییرات اساسی اتفاق بیفتد.

·         {در واکنش به مخالفت مجلس با افزايش قيمت يارانه​ها در ابتداي سال 92 به منظور پرهيز از سوء استفاده​هاي سياسي} من نمی‌دانم مجلس چه اقدامی خواهد کرد و الان نباید در مورد عملکرد نمایندگان قضاوت کرد اما اگر مجلس خودش تصویب کند و فرصتی برای خدمت به مردم داده شود، پس مجلس هم در این کار شریک است و دیگر نمی‌توان از سوءاستفاده تبلیغاتی صحبت کرد. اختلاف‌نظر در جامعه طبیعی است و ایرادی ندارد که نظرات مخالف بیان شود و مطابق دستورات دین، سلایق مختلف اظهارنظر کنند اما در این رابطه نمی‌دانم مجلس چه تصمیمی خواهد گرفت و درست نیست به خاطر برخی صحبت‌ها مبنی بر سوءاستفاده از این امکان، مردم از خدمت‌رسانی محروم شوند.

·         {درباره کاهش بودجه دستگاه قضا در سال 92 } من در این رابطه اطلاع ندارم اما می‌دانم به طور کلی سیاست در جهت کاهش هزینه‌هاست ولی در مورد دستگاه‌های مختلف، اطلاعات لازم را ندارم. سیاست به طور کلی در جهت کاهش هزینه‌هاست و سعی می‌کنیم بودجه را مستقل از نفت ببینیم و سیاست کلی‌مان این است که بیشترین استقلال از نفت را دنبال کنیم.

·         مشکلات اقتصادی امروز به معنای واقعی نیست چون مملکت ما دارای ظرفیت اقتصادی فراوان است و ما از آذر 58 در تحریم هستیم اما طی دو سه سال اخیر فشار تحریم‌ها بیشتر شده و به دنبال به تسلیم کشاندن مردم ما هستند اما در این شرایط هم کشور ما مسیر خود را طی می‌کند که اگر خیلی کشورها جای ما بودند، نمی‌توانستند.

·         من سال 92 را سال خیلی خوب، پرنشاط و پردستاوردی می‌بینم.

·         در نوروز یکی - دو نشست ایرانیان را در پیش داریم که در تعطیلات نوروز انجام خواهد شد. این نشست‌ها با ایرانیان مقیم کشورهای هلند،‌ آلمان و سوئد است. به همين دليل امسال نوروز نمي توانم در کنار خانواده باشم البته در سال‌های گذشته معمولا تلاش داشتم در تعطیلات نوروز و لحظه تحویل سال در حرم امام رضا(ع) به همراه خانواده باشم و امسال نیز لحظه تحویل سال را به همراه خانواده‌ام خواهم بود. چراکه تحویل سال 92 یک روز قبل از اول فروردین است و قرار است اول فروردین در معیت رییس‌جمهور برای شرکت در جشن نوروز در ترکمنستان حاضر شوم.

·         {در پاسخ به اينکه آیا شما برای عید امسال پسته می‌خرید؟} من معمولا این خریدها را نمی‌کنم و باید از خانواده بپرسم و سپس به شما جواب دهم.

·         نقدی که به خود وارد می‌دانم این است که نواقص زیادی دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


amin
...ذهن خودتون رو به ایشون نچسبونید.
کجا گفته رابطه ما شمس و مولاناست؟