چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

محل آرامستان جدید تهران مشخص شد

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 276634
ظرفیت آرامستان تهران در حال حاضر پر شده به طوری که در حال پنج طبقه شدن است. لذا به دنبال مکان جدیدی برای ایجاد آرامستان برای اموات تهران هستیم.
به گزارش جهان، فرماندار تهران گفت: با توجه به اینکه قبرهای بهشت‌زهرای تهران در حال پنج طبقه شدن است، مکان جدیدی در جاده سمنان جایابی شده و از سال 92 اموات تهران به آرامستان جدید منتقل می‌شوند.
 
عیسی فرهادی در نشست خبری خود پیرامون موضوعات سیاسی و اجتماعی، در پاسخ به ایسنا درباره "آخرین تصمیم فرمانداری تهران برای ایجاد آرامستان جدید در تهران"، گفت: ظرفیت آرامستان تهران در حال حاضر پر شده به طوری که در حال پنج طبقه شدن است. لذا به دنبال مکان جدیدی برای ایجاد آرامستان برای اموات تهران هستیم.
 
وی افزود: مکان جدیدی در جاده سمنان برای آرامستان تهران شناسایی شده که شهرداری باید امکانات و دسترسی این مکان را فراهم کند تا کم‌کم این مکان جهت انتقال اموات آماده شود و با توجه به برنامه‌ریزی که صورت گرفته، به دنبال این هستیم تا از سال 92 آرامگاه جدید را ایجاد کنیم.
 
فرماندار تهران افزود: با توجه به اینکه ظرفیت آرامستان تهران تکمیل شده و قبرها در حال پنج طبقه شدن است، باید از سال آینده مکان جدید آماده شود.
 
فرهادی درباره برخی از آرامگاه‌هایی که در قالب امامزاده‌ها،‌ همچون امامزاده عبدالله در داخل تهران قرار دارد و طبق مصوبه قانونی، پس از 30 سال امکان تبدیل آنها به فضای سبز توسط شهرداری وجود دارد نیز گفت: شهرداری باید برای این اماکن طرح‌های جدیدی را ارائه دهد، اما هر طرحی که ارائه دهد، بلامانع است و می‌تواند این گونه آرامگاه‌های داخل شهر را ساماندهی کند.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر افزایش 20 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در سال 92 در تهران که از سوی شورای اسلامی شهر تهران اعلام شده، گفت: هر نوع افزایش نرخ کرایه‌ها نباید بیشتر از نرخ مصوب اعلام شده از سوی وزارت کشور باشد، لذا تاکنون مصوبه وزارت کشور درباره نرخ‌های کرایه‌ تاکسی به فرمانداری نرسیده، لذا شورا نمی‌تواند قانونی را تصویب کند که قانون بالادستی آن مبلغی غیر از آن را مصوب کرده باشد. بنابراین 20 درصد افزایش نرخ‌ کرایه‌ها در سال 92 در حد پیشنهاد است.
 
به گزارش ایسنا، فرماندار تهران درباره انتخابات شورای شهر مستقل در ری نیز گفت: طبق قانون قبلی، انتخابات شورای شهر ری باید مستقل برگزار شود، این در حالی است که در دوره‌های گذشته چنین اتفاقی رخ نداده است.
 
وی ادامه داد: در آخرین بحثی که طی آن شورای شهر تهران به دیوان عدالت نیز شکایت کرد، دیوان عدالت حکم شهردار ری و استقلال این شهر را ابطال نکرد، اما برگزاری انتخابات مستقل برای شورای شهر منوط به تصمیم مجلس است.
 
فرهادی گفت: در ابتدا شهرری هویت مستقل داشته و سپس تهران در کنار آن شکل گرفته و امروز اگر از کسی سوال شود، ری را به عنوان یک شهر مستقل می‌شناسد و مردم تهران نیز آنرا جزئی از مناطق پایتخت نمی‌دانند، چرا که هویت مشخصی دارد و اینکه عنوان می‌شود جدایی ری از تهران موضوع سیاسی است یا نه؟ باید گفت که این خواسته مجلس بوده که در اصل 90 خواستند تا طبق قانون، ری شهر مستقلی باشد.
 
وی درباره آمادگی تهران برای برقراری امنیت در تعطیلات نوروز نیز گفت: تمامی تدابیر برای ایجاد امنیت، روانسازی ترافیک با همکاری پلیس صورت گرفته و روز شنبه مانور پلیس تهران به منظور اعلام آمادگی برای تعطیلات در جوار حرم مطهر امام (ره) برگزار می‌شود.
 
تامین امنیت محلات و منازل در ایام نوروز توسط پلیس
 
وی ادامه داد: برای ایجاد امنیت در مسیرهای ورودی و خروجی تهران تدابیر لازم اتخاذ شده؛ همچنین پلیس آمادگی کامل دارد تا امنیت محله و منازل را در ایام تعطیلات که شهروندان در سفر به سر می‌برند، برقرار کند و این طرح در شورای تامین تایید و مصوب شده است.
 
فرماندار تهران با بیان اینکه دعا می‌کنیم تهرانی‌ها در ایام نوروز به سایر استان‌ها سفر کنند، اظهار کرد: تمامی راه‌های دسترسی به تهران بهتر از سال گذشته است؛ به طوری که آزادراه آزادگان از حرم امام (ره) تا جاده مخصوص کرج افتتاح می‌شود. همچنین افتتاح 8.5 کیلومتر از بزرگراه شهید همت تا گرم دره و تعریض لاین‌های اتوبان تهران به سمت چالوس تا قبل از تعطیلات از برنامه‌هایی است که انجام می‌شود تا ترافیک روان‌تر شود.
 
وی گفت: در بحث زیباسازی شهر و مناطق تهران نیز پاکسازی خیابان‌ها، رنگ آمیزی جداول و پل‌ها و سایر بخشها در حال انجام است، تنها در مسیر اتوبان صدر و بزرگراه امام علی (ع) به علت عملیات عمرانی که در حال انجام است، تا جایی که امکان دارد تلاش برای تخلیه نخاله‌های این دو بزرگراه انجام می‌شود، اما سایر مناطق هیچگونه مشکلی از این لحاظ ندارند.
 
به گفته فرماندار تهران، کشیک فرمانداری تهران شبانه روزی خواهد بود و مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس، پلیس، پمپ‌های بنزین،‌ دستگاه‌های امداد و نجات و سایر بخشهای خدمات رسان در ایام تعطیلات نیروهای کشیک خواهند داشت و این کشیک‌ها تا 14 فروردین ماه ادامه خواهند داشت.
 
مردم در ایام نوروز به سایر شهرها بروند تا تهران نفس بکشد
 
وی از مردم تهران خواست تا در ایام تعطیلات به سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور مسافرت کنند تا ضمن تغییر در آب و هوای خود اجازه دهند تهران هم نفس بکشد.
 
فرماندار تهران همچنین درباره افزایش تعداد نمایندگان فرمانداری‌ها در شهر تهران نیز گفت: هم اکنون سه ساختمان جدید در مناطق در حال اضافه شدن است که ساختمان شماره 2 و 3 فرمانداری ایجاد شده و به دنبال ساختمان شماره 4 در منطقه 15 تهران هستیم.
 
کلان شهر تهران نیازمند تغییر در اداره سیاسی است
 
فرهادی گفت: معتقدیم کلان شهری چون تهران با چنین جمعیتی نیازمند تغییر در اداره سیاسی است و در این رابطه باید ادارات خدمات رسان شهر تهران به اداره کل ارتقا یافته و در همه مناطق یک اداره و در شهر تهران توسط یک اداره کل مدیریت شود.
 
به گفته فرماندار تهران، نمونه بارز یکی از موفق‌ترین دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش است که توسط یک اداره کل در مرکز شهر تهران و ادارات آموزش و پرورش در مناطق 22 گانه اداره می‌شود که ضمن خدمات رسانی مناسب به جامعه هدف توانسته مدیریت مناسبی را در حوزه خود داشته باشد.
 
وی ادامه داد: تغییر مدیریت سیاسی شهر تهران و ارائه خدمات از سوی دستگاه‌های خدماتی و اجرایی ارتباطی به انتقال پایتخت ندارد، چرا که در صورت انتقال پایتخت هم باید دستگاه‌های خدمات رسان به مردم خدمت کنند.
 
امتحانات مدارس در همه مقاطع باید تا 20 خرداد تمام شود
 
وی در پایان همچنین با بیان اینکه امتحانات تمامی مدارس باید تا 20 خردادماه در همه مقاطع به اتمام برسد، گفت: پس از برگزاری انتخابات هیچ امتحانی برگزار نخواهد شد و با توجه به اینکه 14 و 15 خرداد مانور آمادگی امنیتی برگزار می‌شود، هیچگونه مشکلی در این زمینه نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *