جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

دبير كل مجمع روحانيون چگونه دور خورد؟

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 276567
عضو مستعفي مجمع روحانيون علت جدايي مهدي كروبي از اين مجمع را بازگو كرد.
دبير كل مجمع روحانيون چگونه دور خورد؟
به گزارش جهان، رسول منتجب نيا كه پس از تشكيل حزب اعتماد ملي توسط كروبي به وي پيوست و قائم مقام اين حزب شد، درباره علت جدايي كروبي از مجمع روحانيون در سال 84 مي گويد: انتخابات دوره هشتم رياست جمهوري در حالي برگزار شد كه آقاي كروبي از مجمع روحانيون مبارز كانديدا شده بود، ايشان دبير كل مجمع روحانيون مبارز بودند، و من در جلسه اي كه براي كانديداتوري ايشان راي گيري شد، بودم. با كانديداتوري ايشان با راي بالايي موافقت شد. بعد از آنكه آقايان معين و هاشمي هم اعلام كانديداتوري كردند، بعضي از اعضاي مجمع در حمايت از آقاي كروبي مردد شدند و در ايام تبليغات انتخابات، مجمع حاضر به حمايت از كروبي نشد، ابتدا اعلام كردند كه كروبي كانديداي ماست ولي بعد هيچ حمايتي از ايشان نكردند. 

وي همچنين به روزنامه اعتماد گفته است: بعد از انتخابات آقاي كروبي به شدت از دوستان مجمع روحانيون مبارز گله مند شد، و گفت ديگر در مجمع نمي مانم و هرچه اصرار كردند ايشان قبول نكردند. حتي در جلسه اي در دفتر آقاي موسوي خوييني ها در جماران، ايشان با رفتن آقاي كروبي مخالفت كردند و گفتند كه شما موسس اين مجمع هستيد و به هيچ عنوان خروج شما از مجمع صلاح نيست اما آقاي كروبي زيربار نرفتند و از مجمع خارج شدند.

وي با بيان اينكه اصلاحات تعريف و ليدر ندارد، خاطر نشان مي كند: مشكلي كه ما در دوران اصلاحات داشتيم و هنوز هم رفع نشده اين است كه اصلاح طلبان نيامدند تعريف روشني از اصلاحات ارائه كنند. من بارها در دوران اصلاحات از دوستان اصلاح طلب خواستم كه تعريف دقيقي از اصلاحات ارائه دهند.

منتجب نيا در پاسخ اين سوال كه «شما به عنوان فردي كه سال ها فعاليت اصلاح طلبانه انجام داده هم نمي دانستيد چه مي كنيد؟» مي گويد: ما خودمان مي دانستيم چه مي كنيم، مجموع فكر و انديشه ما هويت ما را مشخص مي كرد، انديشه هاي فرهنگي، سياسي و اجتماعي منش و تفكر ما بود، منتها ما بايد يك جريان را تعريف مي كرديم، جريان همواره فراتر از فرد است.

وي پس از بيان اينكه «جريان اصلاحات يك جريان مواج و سيال است كه ليدر ندارد»، با اين سوال مواجه مي شود كه «وقتي جرياني ليدر ندارد چطور مي تواند مرزبندي مشخصي داشته باشد يا اهدافش را تبيين كند؟» و در پاسخ مي گويد: نه اينكه ليدر نداشته باشد، ليدر شخصي ندارد يعني يك فرد در راس آن وجود ندارد، عرض كردم يك مجموعه تاثيرگذار و مقبول مي تواند جنبه رهبري جريان اصلاحات را داشته باشد به اين شرط كه اينها كنار هم باشند و مشورت بگيرند و با هم رقابت نكنند يكي از مشكلات ما اين است كه هسته تاثيرگذار اصلاحات در انتخابات هاي مختلف با هم رقابت داشتند اتفاق نظر نداشتند.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *