پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

پیشنهاد نام «خرداد» برای استان جدید

سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 276515
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مورد تشکیل استان در دشت ورامین گفت: از استانداری و دولت پاسخ‌های مثبتی برای استان دریافت کرده‌ایم.

به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری فارس، سیدحسین نقوی ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران در مورد اظهارات اخیر وزیر کشور و استاندار تهران مبنی بر شایعه بودن ایجاد استان خرداد، اظهار داشت: منطقه دشت ورامین که شامل شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا می‌شود در حال حاضر ظرفیت و استعداد استان به مرکزیت ورامین را دارد، این ظرفیت هم به لحاظ جغرافیایی فراهم است و هم به لحاظ جمعیتی و نیز ملاحظات سیاسی و امنیتی، چرا که این منطقه به کویر متصل است و آزاد راه‌های بزرگی مثل آزاد راه امام رضا (ع) و آزاد راه قم - گرمسار از این خطه عبور می‌کند که متصل کننده شمال و جنوب کشور است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به دولت پیشنهاد دادیم و ظرفیت‌های تشکیل استان در منطقه را هم به آنها ارائه کردیم، البته این ظرفیت‌ها به استانداری هم ارائه شده است، از برخی منابع هم در استانداری و هم در دولت پاسخ‌های مثبتی برای استان دریافت کرده‌ایم.

نماینده شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: به ما اعلام کرده‌اند که کار مطالعاتی در این زمینه انجام می‌شود، این حد نهایی کار می‌باشد که تاکنون انجام شده است.

وی در مورد نام استان خرداد نیز این‌گونه توضیح داد: تعیین نام دست ما نیست، یک کمیته‌ای در وزارت کشور وجود دارد که نام را تعیین می‌کند اما ما نام خرداد را برای استان پیشنهاد داده‌ایم، چون معتقدیم عامل وحدت این منطقه قیام 15 خرداد سال 1342 است که از بخش جوادآباد، پیشوا و ورامین آغاز شده و در قرچک رخ داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *