شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۷
۱۶
شاهدی تحسین برانگیز برای بیانات رهبر انقلاب؛

شاهکار ورزشکار ایرانی در برابر عروس ملکه انگليس

سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 276504
دیروز مهرداد کرم‌زاده، در هنگام صبحت با آقا، در حالی که چشمانش بارانی شده بود، هر دو دست رهبر را گرفت و از اهتزاز پرچم ایران در قلب لندن و کشور انگلستان گفت؛ از لحظه‌ای تاریخی که برق شادی و خوشحالی را در چشمان همه ایرانیان حاضر در ورزشگاه و بینندگان تلویزیونی المپیک پدیدار کرد.
شاهکار ورزشکار ایرانی در برابر عروس ملکه انگليس
در دیدار روز گذشته قهرمانان المپیک و جمعی از ورزشکاران با رهبر انقلاب، ایشان در بخشی از سخنان خود با اشاره به حفظ شرعیات از سوی ورزشکاران در میادین جهانی، فرمودند: «امیدوارم خداى متعال ان‌شاءاللّه همه‌ى شما‌ها را موفق بدارد. از کارهائى هم که جوانهاى ما در می‌دانهاى مسابقه کردند - مثل اذان گفتن بر روى قله‌هاى سر به فلک کشیده، یا سجده کردن در میدان مسابقه، یا دست به دعا برداشتن، یا نام ائمه را بر زبان آوردن، یا حفظ عفاف دینى - من صمیمانه از همه‌ى شما‌ها و آن عزیزان متشکرم. خدا ان‌شاءاللّه شما‌ها را موفق بدارد. شما نور چشم ملت ایران هستید و ان‌شاءاللّه باشید.»

این بخش از سخنان رهبر انقلاب قطعا برای مهرداد کرم‌زاده پرتابگر دیسک ایران و دارنده مدال نقره المپیک لندن، مفهوم و معنای دیگری داشته است؛ چرا که او در المپیک لندن یکی از پرچمداران حفظ شعائر دینی و اسلامی از سوی ورزشکاران ایرانی بود.


این پرتابگر دیسک ایران که در مسابقات پارالمپیک لندن مدال نقره گرفت، در هنگام دریافت مدال، از دست دادن با «کیت مدیلتون»، همسر شاهزاده ویلیام و عروس ملکه بریتانیا خودداری کرد. کرم‌زاده برای نشان دادن خودداری از دست دادن با مدیلتون، در هنگام دریافت مدال، در ابتدا دست‌ها را در پشت کمر قرار داد و سپس دست‌هایش را به نشانه تشکر و احترام، بر روی سینه‌اش گذاشت.

 



با این اقدام کرم‌زاده، مدیلتون از ابتدا موضوع را دریافت و از دراز کردن دست‌هایش برای دست دادن با ورزشکار ایرانی خودداری کرد. این خودداری ورزشکار ایرانی در مسابقات پارالمپیک از دست دادن با عروس ملکه، بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات و رسانه‌های عربی و غربی داشت و همه رسانه‌های خبری این احترام به عقاید و پافشاری بر مبانی دینی از سوی ورزشکار ایرانی را ستودند.

اما دیروز مهرداد کرم‌زاده، در هنگام صبحت با آقا، در حالی که چشمانش بارانی شده بود، هر دو دست رهبر را گرفت و از اهتزاز پرچم ایران در قلب لندن و کشور انگلستان گفت؛ از لحظه‌ای تاریخی که برق شادی و خوشحالی را در چشمان همه ایرانیان حاضر در ورزشگاه و بینندگان تلویزیونی المپیک پدیدار کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چه زیبا عفت دینی ومردانگی خود رابه نمایش گذاشت .به ایرانی بودن اقای کرم زاده و خودمان افتخار میکنم .دروووووووودبرایشان.
حمید
این رو باید رئیس یک قوه یاد بگیره که عفت در هر زمان و مکانی می بایست رعایت گردد.
شما هم اون دنیا مراقب باش حق الناس به گردنت نباشه
Iran, Islamic Republic of
شما هم يه سري به رساله عمليه بزنيد تا معيار حق الناس و بغل كردن مادر يك متوفي براتون روشن بشه
آفرین به غیرتش
امینی
و ای کاش این بخش از سخنان رهبر انقلاب برای احمدی نژاد هم، مفهوم و معنای دیگری داشته باشد
لر غیرت داره
شیره بچه الیگودرز
مهدی
جهان چرا نظر منو نذاشتی چهارمین نظر بود که توی این دو روز دادم
یاسین
خدا دست‌هاش رو برای خودش و برای ورزش ایران و در برابر آتش دوزخ حفظ کنه
البته يادي هم بكنيم از مصافحه رئيس جمهور با مادر چاوز!!!!!!!!!!
شما معلومه طرف کی هستی چون هنوز نمی دونی مصافحه با غافلگیر شدن فرق داره از این آب گل آلود برای شما ماهی در نمیاد چون سیلابه نه رودخونه
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
معنی غافلگیری رو هم فهمیدیم شانس آوردیم زن چاوز نبود !!! چون خیلی غافلگیر میشد بغلش میکرد
ايول خوب گفتي
محمد ملکش
درود درود و باز هم درود
سید امیر علی
خدا قوت
هادی مهرابی از لرستان
درود بر شرف و غیرتت ای کاش مسئولین هم می توانستند دل رهبر را اینطور شاد کنند.