پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱
پزشکیان:

رئیس جمهور نامه 70 اقتصاددان را نادیده گرفت

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 276288
پرداخت مستقیم پول به مردم جز ترویج بی عاری و تنبلی در جامعه هیچ نتیجه ای ندارد، در احادیث شنیده و خوانده ایم که پیامبران و ائمه اطهار پول را در قبال انجام کاری پرداخت می کردند و در این صورت هر دو طرف راضی بودند.
به گزارش جهان، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: هفت سال پیش ، 70 اقتصاددان مطرح کشور در نامه ای وضع کنونی را به رئیس جمهور هشدار داده بودند که وی این هشدارها را نادیده گرفت.
 
مسعود پزشکیان در گفتگو با مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: هنگامی که پول در بین مردم پخش شود مسلما به دنبال آن تورم و گرانی نیز افزایش می یابد که بهتر بود دولت به جای اینکه این کار را انجام دهد از راه های دیگری افراد نیازمند را شناسایی و به صورت دیگری به آنان کمک می کرد.
 
وی افزود: پرداخت مستقیم پول به مردم جز ترویج بی عاری و تنبلی در جامعه هیچ نتیجه ای ندارد، در احادیث شنیده و خوانده ایم که پیامبران و ائمه اطهار پول را در قبال انجام کاری پرداخت می کردند و در این صورت هر دو طرف راضی بودند.
 
وی ادامه داد: وقتی که اقتصاددانان نامه ای تنظیم و وضع کنونی را به رئیس جمهور هشدار دادند ، اگر کار را به کاردان می سپرد ، وضع کشور در این برهه از زمان این گونه نبود.
 
پزشکیان با بیان اینکه قدرت پول کشور به یک سوم واقعی خود رسیده است، تصریح کرد: تا زمانی که مردم تولید نکنند و پول بگیرند ، این گونه ارزش پول کشور پایین می آید بنابراین باید دولت قلاب ماهی گیری را به دست مردم دهد نه اینکه خود ماهی بگیرد و بین مردم پخش کند.
 
وی در ادامه گفت: 90 درصد مراجعه به دفتر مردمی به منظور یافتن کار است که دولت باید بستر را برای از بین رفتن بیکاری در جامعه ایجاد کند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای پزشکیان! از شما که زمانی وزیر و در حال حاضر نماینده مجلس هستید و به اصطلاح دستی در عالم سیاست و قانونگذاری دارید این حرفها بعید است! مگر رئیس جمهور به تنهایی این قانون را نوشته و اجرا کرده؟! قانون توسط دولت نوشته شده، در مجلس تصویب شده و پس از تایید شورای نگهبان به اجرا درآمده، رئیس جمهور هم جزوی از این چرخه است نه تمام آن که شما تمام تقصیرها را به گردن او می اندازید!!!