شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲

عکس منتشرنشده از خانواده دبیرکل حزب‌الله

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 275848
پیکر دبیر کل شهید حزب الله و خانواده اش، در شهر «نبی شیث» به خاک سپرده شد و امروز به زیارتگاهی برای شیعیان لبنان تبدیل شده است.
عکس منتشرنشده از خانواده دبیرکل حزب‌الله
به گزارش جهان نيوز حجت الاسلام سید عباس موسوی، در سال ۱۳۳۱ در شهرک «نبی شیث» از توابع «بعلبک»(واقه در شمال شرق لبنان) به دنیا آمد.  تحصیلات حوزوی خود را در نجف اشرف و در محضر شهید محمدباقر صدر طی کرد. به دنبال تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۱۳۶۱، وی با تشکیل هسته های مقاومت مردمی، در منطقه خلده، راه را بر متجاوزان صهیونیست بست و مدتی بعد، به جمعی پیوست که پایه گذار حزب الله لبنان شدند.

حجت الاسلام سید عباس موسوی، در سال ۱۳۷۰، به دبیرکلی حزب الله لبنان رسید و چند ماه بعد، در ۲۷ بهمن ماه، به همراه همسرش «ام یاسر» و فرزند خردسالش، با شلیک مستقیم موشک از یک هلی کوپتر اسراییلی به خودروی حامل آنان، به شهادت رسید.

پیکر دبیر کل شهید حزب الله و خانواده اش، در شهر «نبی شیث» به خاک سپرده شد و امروز به زیارتگاهی برای شیعیان لبنان تبدیل شده است.پس از شهادت او، سید حسن نصرالله به دبیرکلی حزب الله لبنان رسید.

عکسی که می بینید، تمام خانواده شهید سید عباس موسوی را نشان می دهد. از این جمع، پدر، مادر و فرزند کوچک به شهادت رسیده اند.

شادی روحشان صلوات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *