سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۳
وزارت اطلاعات اعلام کرد:

اسامی رسانه​های وابسته به واحد عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب: 275784
چهارمین اطلاعیه وزارت اطلاعات در خصوص بازداشت​های اخیر برخی روزنامه​نگاران، با معرفی اسامی رسانه​های وابسته به واحد عملیات روانی سازمان جاسوسی انگلیس منتشر شد.
اسامی رسانه​های وابسته به واحد عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس
به گزارش جهان، در سايت وزارت اطلاعات آمده است: در پی اطلاعیه‌های یازدهم و هفدهم بهمن ماه پیرامون بازداشت و احضار تعدادی از مرتبطین واحد عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس موسوم به (BBC ) بخشی دیگر از اطلاعات بدست آمده را به استحضار ملت سرافراز ایران اسلامی می‌رساند:

1-در ادامه روند تحقیقات، تعدادی دیگر از افراد متصل به شبکه، احضار شده و از آنها بازپرسی به عمل آمده و تعدادی دیگر از مرتبطین ناآگاه نسبت به ماهیت شبکه، مورد دعوت قرار گرفته و ضمن دریافت اطلاعات و توضیحات از آنها، پیرامون اهداف پنهان و مقاصد سوء شبکه توجیه شدند ضمنا از دیگر عناصری که در لیست احضار یا بازداشت قرار داشتند، 4 نفر متواری شده‌اند که یکی از آنها با خروج غیر‌قانونی از مرزهای کشور، به خارج فرار کرده‌اند.

این وزارتخانه ضمن ابراز خرسندی از درک عمیق، صداقت و همکاری راهگشای غالب افراد احضار و دعوت شده به آگاهی می‌رساند که سه تن از بازداشت‌شدگان پیشین نیز با تکمیل تحقیقات و دریافت اطلاعات و توضیحات آنها، اخیرا با تودیع وثیقه مرخص شدند.

2-اطلاعات بدست آمده حکایت از اداره تعدادی از شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی، سایت‌های خبری ضد‌انقلاب و وابسته به عناصر فتنه‌ 88 توسط هسته مرکزی مستقر در ارگان عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس موسوم به (BBC ) دارد.

برخی از رسانه‌هایی که تاکنون ارتباط یا وابستگی آنها به هسته موصوف محرز شده است عبارتند از:

- ‌سایت‌های جرس، کلمه، ملی مذهبی، نوروز، ندای سبز آزادی، روز آنلاین، گذار، خودنویس و سحام‌نیوز.

- ‌شبکه‌های رادیویی R.F.I فرانسه، دویچه وله(آلمان)، رادیو فردا (آمریکا)

- ‌شبکه‌های تلویزیونی B.B.C (انگلیس)، V.O.A(آمریکا)، من و تو (انگلیس).

ضمنا همچنان که در اطلاعیه‌های پیشین اشاره شد، هسته‌‌ مورد‌نظر از طریق برخی عوامل آگاه یا ناآگاه نسبت به منشأ خارجی و مأموریت سیاسی آن و نیز از طریق برخی مجاری پوششی و به اصطلاح سفید توانسته بود در تعدادی از رسانه‌های داخلی نیز رسوخ کرده و نقش خط دهنده و در عین حال دریافت‌کننده‌‌ اطلاعات از آنها را ایفا کند که اقدام قانونی لازم در مورد آنها انجام شده یا خواهد شد.

3-مستندات جدید و موثق حکایت از کارویژه‌های غیر‌رسانه‌ای دیگر این شبکه دارند؛ یکی از این کارویژه‌ها، بهره‌گیری از پوشش‌ها و پایگاه‌های به ظاهر رسانه‌ای در خارج از کشور، به منظور ایجاد راه‌های ارتباطی با افراد رسانه‌ای نشان شده در کشور می‌باشند.

به عنوان مثال تشکلی موسوم به «انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران ایرانی» که در پاریس مستقر است، نقش یکی از کارفرمایان شبکه را ایفا می‌کرده است همچنین یک شبکه ‌‌اجتماعی با منشأ آمریکایی از پروژه‌های «مرکز مطالعات ارتباطات جهانی» موسوم به «برنامه‌‌ پژوهش رسانه در ایران» و تشکلی دیگر تحت عنوان «مدرسه روزنامه‌نگاری میانه» و چندین انجمن و موسسه ‌دیگر که جملگی با سوء‌استفاده از پوشش‌های رسانه‌ای و گروه‌های مردم‌نهاد، مأموریت‌های محوله از طرف سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی و آمریکایی را دنبال می‌کنند، شناسایی شده‌اند.

4-  یکی دیگر از کارویژه‌های این شبکه ایفای نقش جدی در پروژه‌های سوخته و رسوایی موسوم به حقوق بشر است که همواره علیه اسلام عزیز، فرهنگ و اعتقادات مردم مسلمان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌کار برده شده است؛ این ماموریت از طریق چرخه‌ ضدملی و مرتبط با محافل بیگانه دنبال می‌شود.

شبکه‌ی مورد بحث در مرحله اول باید برای ماشین آوازه‌گری "گوبلزی" به تولید سوژه و خبر اقدام می‌کرد. در مرحله دوم، حاصل جمع‌آوری‌ها را به سرپل‌های مشخص شده در خارج از کشور منتقل می‌کرد. در مرحله سوم محصول مونتاژ شده در کارگاه‌های تخصصی جنگ روانی غرب، اعم از آنچه که در قالب ادعاهای رسانه‌ها،‌ دیپلمات‌ها، سازمان‌ها و محافل به اصطلاح حقوق بشری غربی یا گزارش‌های بی‌مبنای گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل در امور ایران نمود پیدا می‌کرد، به داخل کشور منتقل شده و از زبان برخی به اصلاح عناصر روشنفکر، سازمان‌ها، گروه‌ها و دستجات سیاسی یا رسانه‌ها خاص مطرح و منتشر می‌شد.

بدین ترتیب در جای‌جای این چرخه‌ متقلّبانه از سازمان‌های ظاهرا همچون مردم‌‌نهاد «سازمان گزارشگران بدون مرز» و «انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران ایرانی» گرفته تا منادیان دروغین حقوق بشر و مامورین تنظیم گزارش‌های ماهیانه حقوق بشر (علیه ایران) و تعداد قابل توجهی از فراریان فتنه و مشاوران سران فتنه مستقر در لندن، پاریس و چند ایالت آمریکا و ... جملگی از همین چرخه تغذیه می‌شدند.

طبق اطلاعات موجود ساختار «سازمان گزارشگران بدون مرز» با الگوگیری از ساختار سازمانی بنگاه عملیات روانی بی‌.بی.سی، حوزه‌ جغرافیایی ایران، افغانستان و تاجیسکتان را در قالب یک واحد سازماندهی کرده و مسئولیت آنرا به یکی از ضدانقلابیون فراری مرتبط با سازمان منافقین و برخی از سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی محول کرده است. این فرد در عین حال ماموریت اخذ مجوز اقامت و پناهندگی برای عناصر متواری شبکه را به‌ویژه همزمان با فتنه‌ی 88 و برای فراریان فتنه، بعهده داشته و دارد.

 5-وابستگی سران شبکه به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و خیانت‌های آنها به مردم و به عناصر بازداشت شده، چنان است که تعدادی از اعضای شناسایی شده‌ شبکه تقاضا نموده‌اند اطلاعات و تجربیات خود از این شبکه را بازگو و منتشر نمایند تا هشداری برای سایرین باشد.

از سوی دیگر، شدت آوازه‌گری کارگاه‌های حرفه‌‌ایی مولد جنجال‌های رسانه‌ای غربی و بکار افتادن انبوه رسانه‌ها و مراکز پخش محصولات عملیات روانی آن کارگاه‌ها، شاهد دیگری است بر اهمیت بالای این پرونده، سربازان گمنام امام زمان (عج) اطمینان می‌دهند که جارو جنجال کارفرمایان غربی شبکه، نه تنها کمتری تاثیری بر ماموریت آنها نداشته است بلکه تشدید تبلیغات‌ غربی‌ها را نشانه‌ هر‌چه نزدیک‌تر شدن خود به هدف اضمحلال یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های ماشین جنگ روانی دشمنان تلقی کرده و با توکل بر خدا و با عزمی راسخ‌تر و با جدیت و سرعت هرچه بیشتر به ماموریت مقدس خود ادامه خواهند داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام و خسته نباشید بر این سربازان فداکار اسلام
محمدعلی کارگران
زنده بادایران اسلامی بامسئولانش
خداوند در راه پیروزی اسلام و ایران شمارا یاری فرماید سربازان گمنام اما زمان(عج)