جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

مترو به مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران می‌رود

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 275663
احمدی‌نژاد گفت: من همین جا از شما و آقای نیکزاد می‌خواهم تا با آقای درویش تماس بگیرید تا بیایند و کار را آغاز کنند چرا که آنها تجهیزات لازم را برای راه‌انداختن مترو در این مسیر باید نصب کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز و در حاشیه بازدید از طرح زیرزمینی کردن مسیر قطار تهران به تبریز در جمع مدیران این پروژه با اشاره به اینکه اجرای این طرح می‌تواند ثمرات بسیاری برای مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران بزرگ داشته باشد، گفت: مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران جزو بهترین مناطق شهر هستند و بخشی از بهترین‌های ملت ایران در آن زندگی می‌کنند، منطقه ۱۷ به تنهایی ۴ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: مسیر راه‌آهن تهران به تبریز سبب شده بود تا این مناطق با یک بن‌بست روبرو باشند، در سال ۱۳۸۲ که برای بازدید به این مناطق آمده بودیم مردم از این مسئله شکایت داشتند، در آن زمان ۲ پیشنهاد برای حل این مشکل مطرح شد، یکی زیرزمینی کردن این مسیر و دیگری انتقال خط راه‌آهن که در نهایت طرح زیرزمینی این مسیر انتخاب شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: بالاخره در سال ۱۳۸۶ شرایط فراهم شد و قرارداد این پروژه منعقد گردید که هم‌اکنون نیز به پایان این پروژه نزدیک می‌شویم و به زودی این دستاورد بزرگ تقدیم مردم این مناطق خواهد شد.احمدی‌نژاد گفت:‌ قدر این کار را بدانید، من در هیچ جا یک تونل ۸ کیلومتری را ندیدم که به این شکل از درون شهر عبور کرده باشد.

وی با اشاره به سخنان مدیر پروژه گفت:‌ شما با این پروژه بسیاری از رکوردها را شکسته‌اید و نشان داده‌اید که توانایی اتمام پروژه را در موعد مقرر دارید، کار سازه تقریبا تمام است و شما نیز می‌توانید بحث تأسیسات را به سرعت به پایان برسانید.

رئیس جمهور با تاکید بر اجرای هرچه سریعتر این پروژه گفت: شما می‌توانید روی جبهه جنوبی این پروژه متمرکز شوید تا کار را در این قسمت به پایان رسانید، ما برای خط راه‌آهن تنها به ۲ خط احتیاج داریم و جبهه شمالی را می‌توانیم به مترو واگذار کنیم.

احمدی‌نژاد گفت: من همین جا از شما و آقای نیکزاد می‌خواهم تا با آقای درویش تماس بگیرید تا بیایند و کار را آغاز کنند چرا که آنها تجهیزات لازم را برای راه‌انداختن مترو در این مسیر باید نصب کنند.وی افزود: ان‌شاءالله با آمدن مترو به این منطقه تحول بزرگی در زندگی مردم ایجاد می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه ما باید هر خدمتی را برای بهتر کردن زندگی مردم انجام دهیم، گفت: هرجا مشکلی وجود داشته باشد، مشکل همه است و این به معنی این نیست که کسی خود را از مسیر ملت جدا کند.

احمدی‌نژاد گفت: اینگونه که به نظر می‌رسد با تلاش شما عزیزان این پروژه تقریبا تمام است و من اینجا از مشاور طرح، شرکت راه‌آهن، آقای نیکزاد و همچنین دوستان خوبمان در قرارگاه سازندگی تشکر می‌کنم، مردم این منطقه مردم بسیار خوبی هستند و شما دیدید که چطور با شما همکاری کردند، بدانید که بالاترین پشتیبانی دعای مردم است.
در این جلسه مدیران این پروژه به بیان پیشرفت کلی آن و همچنین میزان بودجه لازم برای پایان این طرح پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسين كمالي
با توجه به محروميت اهالي منطقه 17 و 18 از امكانات حمل و نقل عمومي خصوصا مترو اين خبر ، خبر خوشي براي ساكنان اين مناطق بود ولي درصورتي اين خبر خوش تكميل مي شود كه پروسه واگذاري خطوط ريلي گفته شده به مترو سريعتر اتفاق بيفتد تا متروي تهران هم بتواند هرچه سريعتر خطوط مترو واقع در مسير راه آهن تهران-تبريز را زودتر به بهره برداري برساند تا مردم دعاگوي خدمات هم دولت و هم متروي تهران باشند.