جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خط قرمز پلیس در ایام نوروز

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 275495
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: تخلفات حادثه ساز و نداشتن معاینه فنی، خط قرمز پلیس به ویژه در ایام تعطیلات نوروز است.
به گزارش جهان به واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ مومنی در حاشیه دومین روز همایش روسای پلیس سراسر کشور افزود: پلیس، عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی را نیز زیر ذره بین خواهد داشت و در صورت تصادف منجر به فوت، دفترچه فعالیت راننده باطل می شود.

وی با اشاره به اینکه ارتکاب دو تخلف حادثه ساز نیز به توقیف 72 ساعته خودرو منجر خواهد شد، گفت: علت بروز 80 درصد تصادفات در سال گذشته، سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و خستگی و خواب آلودگی بود.

سردار مومنی با بیان اینکه در نوروز امسال تلفات تصادفات رانندگی در مقایسه با نوروز 90 ، چهارده درصد کاهش داشت، از هموطنان خواست با رعایت قوانین و مقررات رانندگی در کاهش سوانح و تصادفات رانندگی نقش آفرینی کنند.

رئیس پلیس راهور گفت: در ایام اجرای طرح نوروزی، محدودیت هایی برای تردد وسایل نقلیه در برخی معابر به صورت مقطعی اجرا می شود که در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از دو هزار نقطه حادثه خیز در جاده های برون شهری افزود: در جلسه هماهنگی ستاد طرح نوروزی که با حضور سازمان ها و نهادهای مرتبط با ترافیک برگزار شد، قرار شد در برنامه ای دراز مدت این نقاط اصلاح و در برنامه کوتاه مدت، تابلوهای هشدار دهنده و آشکار ساز در این مناطق نصب شود.

سردار مومنی گفت: پلیس نقاط حادثه خیز را برای اصلاح به استانداری ها اعلام کرده است.

وی از مسافران خواست قبل از سفر، مسیر حرکت خود را مشخص کنند و با اطلاعات آن آشنا شوند و پلیس نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی پلیس و مرکز کنترل ترافیک به شماره تلفن 88255555  آماده همکاری با مردم است.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر موانع و شروطی که سازمان های بیمه گر برای پرداخت خسارت می گذارند و مسافران نوروزی را با مشکل مواجه می کنند، افزود: سازمان های بیمه موظفند طبق قانون تا سقف 3 میلیون و 150 هزار تومان بدون کروکی پلیس به زیان دیده خسارت پرداخت کنند و هر نوع مانع تراشی خلاف قانون است.

سردار مومنی گفت: سازمان های بیمه همانگونه که در دریافت حق بیمه شرایط آسانی را مهیا کرده اند، در پرداخت خسارت نیز باید سرعت عمل داشته باشند.

وی افزود: همه موانع و بخشنامه های اضافی در پرداخت خسارت به زیان دیده ها غیرقانونی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان، از همکاری رسانه ها در ایام سال به ویژه نوروز و نقش آنان در کاهش سوانح و تلفات قدردانی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *