کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار جوانی در گفت وگو با جهان نیوز:

اصلاح طلبان از همان ابتدا دنبال فریب مردم و براندازی بودند

یک راهنمایی برای افراطیونی که نمی دانند از چه توبه کنند

15 اسفند 1391 ساعت 0:05

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه سران اصلاحات از همان ابتدا با مردم صادق نبودند عنوان کرد: این افراد اصلاح طلب که الان می گویند از چه چیزی توبه کنیم، بروند ببینند در آن دوره و مقطعی که شعار اصلاحات مطرح شد شعار توسعه سیاسی مطرح شد مراد و منظورشان از توسعه سیاسی چه بود و برای رسیدن به آن دست به چه اقدامات نامشروع و غیرقانونی که نزدند.


به گزارش سرویس سیاسی جهان نیوز، سردار یدالله جوانی معتقد است: سران اصلاحات به دنبال سکولاریزه کردن و حذف دین از عرضه اجتماعی بودند و وقتی شعار اصلاحات مطرح شد اساسا دوم خردادی ها و اصلاح طلبان تعریف شفافی از اصلاحات ارایه نکردند به گونه ای که خودشان بعدها گفتند که یکی از دلایل ناکامی های ما این بود که هیچ تعریفی از اصلاحات نداشتیم و هیچ توافقی هم از اصلاحات نداشتیم . به نظر می رسد که اینها اصلاحاتی مد نظرشان بود که در داخل نمی توانستند این اصلاحات را برای مردم شفاف بگویند یعنی چه.

به گفته وی  "آنان دنبال عوام فریبی بودند این جفای به مردم بود. امام با صراحت گفتند که دنبال اسلام هستیم در مقابل آمریکا می ایستیم ما اسراییل را قبول نداریم اما چرا آقایان اصلاحات را تعریف نکردند."

بخش اول گفت وگوی تفصیلی مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با خبرنگار سیاسی جهان نیوز به شرح زیر است:
 
اخیرا برخی بزرگان در مورد فتنه آینده صحبت کرده اند.  آیا واقعا باید منتظر فتنه ای جدید بود؟

اگر یک نگاهی به گذشته بکنیم تا به امروز به یک واقعیت می رسیم و آن اینکه دشمنان ما همواره در صدد اجرای توطئه ها و پیاده سازی نقشه های خوشان علیه ملت ما بودند و در داخل هم برخی از گروه ها و جریان ها به شکل های مختلف در مقاطع گوناگون دشمن را همراهی کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی یک عبارتی دارند و آن اینکه هر چه پیشرفت ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران بیشتر شود توطئه های دشمنان هم پیچیده تر و بزرگتر می شود. در سال 88 اگر با فتنه ای مواجه شدیم دلیلش این بود که اقدامات پیشین نظام سلطه و دشمنان ناموفق بود و آنها در واکنش به پیشرفت های جمهوری اسلامی چنین توطئه های بزرگی را علیه ملت ما و جمهوری اسلامی ایران طراحی کردند.

چون برخی از گروه های داخلی در دورانی در قدرت ناموفق بودند برای رسیدن به اهدافشان مصمم بودند به هر نحو ممکن در قدرت ورود مجدد داشته باشند . همین مساله موجب شد آنها با علم به اینکه می دانستند مردم به آنها رای نخواهد داد مدل انقلاب های رنگین را مورد توجه قرار دهند و با غربی ها همراه شوند که آن ادعا ها از جمله بحث تقلب را مطرح کردند و آن فتنه شکل گرفت.

ما اگر مقطع کنونی را با گذشته مقایسه کنیم می بینیم که امروز جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در موقعیتی بسیار برتر از سال های 77 و 88 قرار دارد چون امروز شاهد برخی دستاوردهای شگفتی در داخل هستیم پیشرفت های علمی و فنی و نیز امروز ما بیداری اسلامی را داریم که در آن مقطع نداشتیم. همچنین در سال های اخیر خود غرب دچار بحران شده است. این سه مطلب یعنی پیشرفت های ایران، بیداری اسلامی در منطقه که متاثر از انقلاب اسلامی است و بحران های درون نظام سرمایه داری به شدت دشمنان ما را نگران کرده است یعنی در واقع موقعیت ما ارتقاء پیدا کرده است.

دشمنان ما نگران هستند که اگر موقعیت جمهوری اسلامی تثبیت شود و این پیشرفت ها ادامه پیدا بکند در آینده معادلات جهان تغییر کند. لذا این یک مسئله قطعی است که دشمنان ما در صدد هستند که در داخل کشور ثبات و آرامش ما را به هم بزنند.

چون آنها می دانند که اقدام نظامی برایشان مقرون به صرفه نخواهد بود به این نتیجه رسیدند که کودتا در ایران اساسا امکانش نیست و تنها به دنبال این راه هستند که با مجموعه ای از فشارها شرایط کشور ما را به گونه ای تغییر بدهند که ایران هم از درون و هم از بیرون دچار بحران بشود یعنی فتنه ای به پا شود و یک گروه ها و جریان هایی بیایند با این شرایطی که بیگانگان در ایجادش نقش دارند ثبات ایران را بر هم بزنند همان اتفاقی که در سال 88 رخ داد.
 
به نظر شما مشخصات این فتنه چیست؟ بانیان آن چه کسانی هستند چه زمانی رخ می دهد؟

یعنی ما دیدیم در سال 88 پشت صحنه عوامل بیگانه و خود بیگانگان بودند اما روی صحنه در داخل گروه ها و جریان ها و آدم هایی نقش ایفا کردند و فتنه 88 رقم خورد. در پیش روی چنین صحنه هایی می شود پیش بینی کرد که چه اتفاقی رخ خواهد داد اما اینکه چه جریانی و چه کسانی ممکن است این فتنه را شکل بدهند به طور مشخص نمی توان از فرد مشخصی نام برد ولی می توان این را گفت در کشور ما کسانی که به دنبال این باشند حق و باطل را با هم مخلوط کنند ولی رویکرد منفعت گرایانه داشته باشند و طالب قدرت باشند به هر نحو ممکن اینها ممکن است فتنه ایجاد بکنند.

همانطور که در سال 88 این گونه بود و جریان اصلاحات و عناصر کلیدی و محوری این مجموعه یعنی سازمان مجاهدین و جبهه مشارکت وقتی موسوی را به صحنه آوردند و از وی اعلام حمایت کردند این راهبرد را در پیش گرفتند که باید به قدرت برسیم یا با رای مردم یا با متهم سازی نظام که در انتخابات تقلب شده آرا را جا به جا کردند از طریق ابطال انتخابات نظام را به چالش کشیدند این بود که مشکل ایجاد کردند.

لذا وقتی ادعای تقلب در انتخابات شد یک تعداد از هوادارهای اینها تصورشان این بود که در انتخابات تقلب صورت گرفته است و باید به صحنه بیایند و از حق خودشان دفاع کنند و موسوی هم گفت در صحنه می مانم تا از حقوق ملت دفاع کنم و این فتنه را به پا کردند که دم از حقوق ملت می زد زمینه ها و بسترهایی فراهم شد مبنی بر اینکه موسوی رای داشته ولی این تقلب باعث شده که آراء جا به جا بشود.

یک عده ای هم دچار این توهم شده بودند که بله تقلب شده و به صحنه آمدند ولی ما دیدیم که غربی ها، شبکه های ماهواره، رسانه ها و سفارت خانه های بیگانگان در تحریک یک عده جوانان و دامن زدن به این فتنه چقدر نقش داشتند و آن حوادث رخ داد.
 
فتنه آینده کلید واژه خاصی هم دارد؟

ببینید در انتخابات پیش روی هم این نوع برداشت می شود که برخی ها مصمم هستند به هر نحو ممکن در قدرت ورود پیدا کنند و قوه مجریه را در دست بگیرند وقتی می بینیم افرادی یا گروه هایی شروع می کنند به طرح مساله ای تحت عنوان انتخابات آزاد و اینکه انتخابات باید آزاد باشد این یک کلید واژه برای نوعی فتنه انگیزی در کشور می شود کما اینکه در سال 88 وقتی افرادی به طرح ضرورت صیانت از آراء شروع کردند افرادی احساس کردند در همان مقطع که این تکرار مطلب ضرورت صیانت از آراء و آن هم در جمهوری اسلامی و نظام اسلامی از آراء مردم صیانت می کند این مساله می تواند پشت صحنه ای را داشته باشد ما دیدیم که همین مساله موجب شد که کم کم در اسفند 87 این مساله از سوی برخی از افراد برجسته مطرح بشود. در حالی که در کشور انتخابات اساسا ساز و کارش به گونه ای است که امکان تقلب وجود ندارد و سیستم نظارتی اجازه جا به جایی را نمی دهد ممکن است تخلفی در یک سطحی صورت گرفته باشد و این قابل پیگیری و رسیدگی است اما اینکه بیایند به این مساله دامن بزنند و این فتنه را ایجاد بکنند درست نیست.

انتخابات در کشور ما آزاد است انتخابات آزاد به چه معنا به این معنا که در چارچوب یک قانون افرادی که واجد صلاحیت هستند مورد تایید قرار می گیرند خب مرجع برای رسیدگی به این صلاحیت ها شورای نگهبان است شورای نگهبان وقتی که افراد واجد صلاحیت را مورد تایید قرار می دهد به رقابت می پردازند و مردم هم آزادانه می آیند به هر فردی که می خواهند رای می دهند و این رای مردم صائب است و مردم به هر کسی رای دادند آن پیروز انتخابات می شود.

افرادی می گویند انتخابات باید آزاد باشد این معنایش این است که انتخابات آزاد نیست وقتی که تکرار تکرار می شود این سوال ایجاد می شود که چرا در حالی که در کشور انتخابات آزاد هست در چارچوب قانون افراد می گویند که انتخابات باید آزاد باشد وقتی که حساس می شویم و به پشت صحنه نگاه می کنیم و حرف هایی زده می شود می بینیم که اینها به دنبال عبور از قانون  برای رسیدن به قدرت هستند یعنی دنبال این نیستند که انتخابات آزاد و سالم در چارچوب قانون  انجام بگیرد به دنبال ایجاد فضاهایی هستند برای تحمیل خود به نظام حتی با عبور از قانون. همان مساله ای که در سال 88 اتفاق افتاد.

در سال 88 افرادی دم از قانون می زدند ولی به دنبال عبور از قانون بودند یعنی در عمل قانون را قبول نداشتند برایشان قدرت اصالت داشت امروز این طور برداشت می شود که افراد و گروهایی هستند که یک چنین نگاه هایی دارند که به دنبال این هستند که در قدرت ورود پیدا کنند حتی اگر لازم باشد از قانون عبور کنند و مردم را به یک نوعی وارد فضایی بکنند که گویا حقوق آنها ضایع می شود.

یعنی وقتی انتخابات آزاد مطرح می شود حق مردم است یعنی اینکه پس گویا کسانی هستند که نمی خواهند حق مردم ادا شود همانطور که آنجا گفته می شد آراء باید صیانت بشود که مردم حق شان است آنچه که رای دادند از صندوق در بیاید این یعنی اینکه گویی اراده ای وجود دارد که این آراء را دستکاری بکنند. اینها نشانه هاست.

وظیفه ملت در مقابل فتنه های آینده چیست؟

ملت ما ملت وظیفه شناسی است اساسا بر اساس روح تکلیف گرایی که ملت ما در 34 سال گذشته داشتند توانستند انقلاب را از گردنه های خطرناک عبور بدهند جنگ هشت ساله یک گردنه خطرناک بود فتنه 88 یک گردنه خطرناک بود مردم با بصیرت خودشان دیدیم که انقلاب را از فتنه 88 عبور دادند حماسه 9 دی نشانه ای از هوشمندی، اوج بصیرت و ولایت مداری مردم بود.

فتنه های آینده پیچیدگی بیشتری نسبت به فتنه های گذشته دارد طبیعی هم است چون اگر فتنه های آینده بخواهد ساده تر و در یک سطح پایین تر باشد اینکه نتیجه نمی دهد، دشمن به دنبال این است که صحنه های پیچیده و توطئه های بزرگ تری را شکل بدهد.

وظیفه مردم این است که بصیرت و هوشمندی خودشان را بیشتر کنند مراقبت از انقلاب را بیشتر کنند به دشمن بیشتر توجه کنند و مرتب دشمن را رصد کنند.

با توجه به سخنان اخیر هیلاری کلینتون مبنی بر حمایت آمریکا از فتنه گران برنامه فتنه گران در آینده چیست؟

وقتی کلینتون آرزو می کند که انتخابات ایران به اغتشاش و ناآرامی بینجامد این حکایت از این دارد که دشمنان دنبال این هستند که این اتفاق بیفتد یعنی این صرفا یک آرزو نیست آنها پشت صحنه کارشان را می کنند.

گروه ها و جریان های ضد انقلاب و شبکه های ماهواره ای به شکل های مختلف دنبال این هستند که یک چنین فضایی را در ایران به وجود بیاورند و انتخابات ما در یک فضای امنیتی و چالشی برگزار شود این خواست دشمن است از طرفی می بینیم که برخی گروه های و جریان ها اعلام می کنند که در آن طرف ضد انقلاب ها اعلام کردند که انتخابات فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است.

وقتی مردم ما حساس بشوند که هستند دقت شان را بالا ببرند خود به خود آن هوشیاری و بصیرت مردم باعث می شود که آنها کارشان را نتوانند انجام بدهد چون توطئه های این چنینی و فتنه هایی این گونه را فقط با هوشمندی و بصیرت می شود خنثی کرد.

برخی معتقدند که اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات باید توبه کنند در مقابل برخی سران و فعالان اصلاحات می گویند کاری نکرده اند که از آن عذر بخواهند. آیا اصلاح طلبان باید توبه کنند؟ از چه چیز باید توبه کنند؟ شرط بازگشت آنها به عرصه سیاسی کشور چیست؟

کسانی که به عنوان اصلاح طلب شناخته می شوند اولا مجموعه ای از احزاب و تشکل ها و آدم هایی هستند که دیدگاهایشان بسیار متفاوت است . در دوره اصلاحات ما شاهد چالش درونی بین خود اصلاح طلبان بودیم به این شکل که برخی از گروه ها و احزاب و تشکل های پدر سالار که مدیریت اصلاحات را در دست داشتند حتی به دنبال نوعی سلطه بر دیگر احزاب و گروه های دوم خردادی و اصلاح طلب بودند که در طرح اصلاحات و شعارهای آن دوره و پیشبرد اصلاحات نقش اساسی داشتند.

وقتی آنها را نگاه می کنیم همان کسانی هستند که فتنه 88 را به وجود آوردند مثل عناصر سازمان مجاهدین عناصر جبهه مشارکت و کسانی که مدیریت دوره دوم خرداد را در دست داشتند. هم در دوره اصلاحات و هم در فتنه 88 اینها با عوام فریبی به دنبال ربایش انقلاب و سرقت انقلاب بودند و به دنبال براندازی در کشور بودند.

نظام اسلامی با مجاهدت ملت ایران به دست آمده این انقلاب راحت پیروز نشده است. جنگ تحمیلی، کودتا، قائله های تجزیه طلبی در کردستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و ترکمن سرا برای چه بود برای اینکه جمهوری اسلامی ساقط شود. فشارها و تحریم دشمنان بیرونی برای چه بود برای اینکه جمهوری اسلامی ساقط شود ملتی آمده 34 سال در برابر دشمنان بیرونی دست به مقاومت زده است.

حالا اگر کسانی که در یک زمانی با انقلاب و امام بودند پیدا بشوند و با شعار دفاع از ملت با شعار دفاع از امام با نوعی عوام فریبی از طریق نفاق به دنبال براندازی نظام دینی باشند این آیا خیانت به مردم به انقلاب به کشور نیست؟

دشمنان ما امروز مشکلشان در ایران اسلامی که یک نظام دینی است به دنبال این هستند که کشور را به یک نظام سکولار تبدیل کنند. 

چون اگر نظام دینی در ایران موفق بشود که موفق شد یک تمدن نوین اسلامی را پی ریزی کند و اساسا هزاره سوم رنگ و لعاب دیگری کرد. یعنی تاریخ عوض شد. فراموش نکنیم که انقلاب اسلامی در یک فضایی و شرایطی پیروز شد که دو قطب قدرت بر جهان حاکم بودند. آمریکا و شوروی بلوک شرق و بلوک غرب هر دو بر یک جهان بینی مادی که سوسیالیست ها و چه لیبرالیست ها نظام سرمایه داری و نظام کمونیستی نوعی مادی گرایی بر جهان حاکم بود اساسا دین را از صحنه خارج کرده بودند و حداقل 300 تا 400 سال کار شده بود که در ذهن مردم جا انداخته بودند دین نمی تواند تمدن ساز و عامل پیشرفت و عامل توسعه باشد دین در تضاد با اینهاست دین را از صحنه خارج کرده بودند.

کسانی که برای سلطه بر بشر بودند در حالی که دین آمده برای مقابله با سلطه انسان های شیطان صفت کسانی که به دنبال عجیر کردن و برده داری هستند پایان دهد این انقلاب و این نظام موفق شد معادلات را تغییر دهد در دروه اصلاحات با این مساله مواجه شدیم کاری که دشمنان بیرونی با جنگ هشت ساله با کودتا با ترور با بمب گذاری و قائله های تجزیه طلبی نتوانستند کاری انجام بدهند اینها از طریق دیگری براندازی را شروع کردند.

وقتی اصلاح طلبان در روزنامه های زنجیره ای دوم خرداد شعار جامعه مدنی را مطرح کردند هدفشان چه بود؟ نمی شود یک جمله خاتمی را گرفت و گفت منظورمان از جامعه مدنی همان مدینه النبی است که اگر باشد، اساسا انقلاب برای همین بوده اما جامعه مدنی که بشیریه مطرح کرد چه جامعه ای بود؟ آنها تصریح کردند که در جامعه مدنی ولایت فقیه معنا ندارد و قانون اسلام مال 1400 سال قبل است. بنابراین از جامعه مدنی یک جامعه سکولار ترسیم کردند.

وقتی شعار توسعه سیاسی را مطرح کردند مرادشان از توسعه سیاسی چی بود گفتند معضل اصلی کشور ما این است که توسعه نایافته است به لحاظ سیاسی . اگر توسعه سیاسی پیدا کنیم همه مشکلاتمان حل می شود حتی گفتند مشکل کشور ما اقتصادی نیست گفتند بحث سیاسی است. این افراد اصلاح طلب که می گویند از چه چیزی توبه کنند، بروند ببینند در آن دوره و مقطعی که شعار اصلاحات مطرح شد شعار توسعه سیاسی مطرح شد مراد و منظورشان از توسعه سیاسی چی بود.

دقیقا اینها به دنبال سکولاریزه کردن و حذف دین از عرضه اجتماعی بودند وقتی شعار اصلاحات مطرح شد اساسا دوم خردادی ها و اصلاح طلبان تعریف شفافی از اصلاحات ارایه نکردند به گونه ای که خودشان بعدها گفتند که یکی از دلایل ناکامی های ما این بود که هیچ تعریفی از اصلاحات نداشتیم و هیچ توافقی هم از اصلاحات نداشتیم  . به نظر می رسد که اینها اصلاحاتی مد نظرشان بود که در داخل نمی توانستند این اصلاحات را برای مردم شفاف بگویند یعنی چه.

اینها دنبال عوام فریبی بودند این جفای به مردم بود امام با صراحت گفتند که دنبال اسلام هستیم در مقابل آمریکا می ایستیم ما اسراییل را قبول نداریم اما چرا آقایان اصلاحات را تعریف نکردند در حالی که جالب است در همان مقطعی که شعار اصلاحات مطرح شد این شعار ماندگار شد و جبهه اصلاحات و جریان اصلاحات متولد شد.

رهبر معظم انقلاب با صراحت فرمودند ما هم در این مملکت خواهان اصلاحات هستیم اما اصلاحات واقعی که این مملکت نیاز دارد مبارزه با فقر، فساد، تبعیض و بی عدالتی است یک جا از اصلاح طلبان نداریم که گفته باشند که دنبال مبارزه با فقر، بی عدالتی و فساد هستیم این را نگفتند گفتند اصلاحات دو بال دارد بال مطبوعات و جنبش دانشجویی.

اینها دوران دفاع مقدس را نقد کردند روحیه جهاد، شهادت و ایثار را نقد کردند عاشورا را زیر سووال بردند گفتند خدا و قرآن را می شود نقد کرد  کم کم آمدند در حوزه نظری حکومت دینی و ولایت فقیه را نقد کردند و اندیشه سکولاریستی را مورد حمایت قرار دادند.

برخی از این افراد آن طرف آب که می رفتند بیگانگان می گفتند اصلاحاتی که به دنبالش هستید یعنی چه؟ ما در سال 79 کنفرانس برلین را داریم در کنفرانس برلین اکبر گنجی و دیگرانی که شرکت کرده بودند چه حرف هایی زدند صحبت هایشان چی بود اکبر گنجی وقتی مجله اشپیگل سوال می کند این اصلاحاتی که شما دنبالش هستید یعنی چی ایشان با صراحت به بیگانگان می گوید که یعنی شما در آینده آیت الله خمینی (ره) را در تاریخ مطالعه کنید یعنی اصلاحات می گوید راه امام را در این مملکت پایان دهید.

این جریان گویا از ابتدا اهل اعلام برائت نبوده است؟


بله. مثلا چرا اصلاح طلبان در آن سال به دهن گنجی نزدند چرا نگفتند اکبر گنجی غلط کرده است اکبر گنجی قهرمان اینها بود وقتی برگشت به زندان رفت چه کسانی از ایشان حمایت کردند چه کسانی به دیدار خانواده ایشان می رفتند وقتی از زندان آزاد شد چه کسانی به دیدارش رفتند یعنی نه تنها نیامدند سرزنش کنند بلکه حمایت کردند.

فتنه 88 را چه کسانی به پا کردند همان کسانی که مدیریت اصلاحات را در دست داشتند و دیدیم که عناصر این افراد در دادگاه های پس از حوادث انتخابات سال 88 برخی با صراحت گفتند دنبال چی بودیم از جمله سعید حجاریان. حجاریان به صراحت گفت که ما دنبال جمهوری و دمکراسی بودیم. جمهوری و دمکراسی با ولایت فقیه به دست نمی آید دیگر صریح تر از این که دنبال حذف ولایت فقیه بودند.

امام (ره) برای اینکه این مملکت آسیب نبیند فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد و امروزه از هر آدم منصفی سوال کنید که علت و رمز اینکه ملت ایران 34 سال مقاومت کرده چی است می گویند به خاطر اینکه یک رهبری دارد ولی فقیه و مردم پشت سرش منسجم ایستادند.

فراموش نکنیم 150 سال منتهی به انقلاب اسلامی در طی چند جنگ نزدیک به یک میلیون کیلومتر مربع از سرزمین ایران جدا شد ولی چرا در هشت سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران جدا نشد.


کد مطلب: 275167

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/275167/اصلاح-طلبان-همان-ابتدا-دنبال-فریب-مردم-براندازی-بودند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com